أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۵۷۶۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
قبض‌های برق مردم خوزستان این دوره در حالی به دست مردم رسید که کمتر قبضی هزینه کمتر از یک‌میلیون ریال را به خود دیده است. شرجی‌های (هوا با رطوبت بسیار بالا) بی‌سابقه امسال شهرهای خوزستان را تحت تأثیر قرار داد و...
به گزارش سرويس اقتصادي پايگاه 598، قبض‌های برق مردم خوزستان این دوره در حالی به دست مردم رسید که کمتر قبضی هزینه کمتر از یک‌میلیون ریال را به خود دیده است.  شرجی‌های (هوا با رطوبت بسیار بالا) بی‌سابقه امسال شهرهای خوزستان را تحت تأثیر قرار داد و تنفس را در اغلب شهرها حتی برای مردم عادی سخت کرد. هر چند اغلب خوزستانی‌ها با وجود همین شرجی و گرما به زندگی نسبتا عادی خود ادامه دادند ولی صدور قبض‌های نجومی برق برای شهروندان اهوازی و سایر شهرهای استان خوزستان در دوره جدید، شوکی بدتر از شرجی و گرما را به مردم خوزستان وارد کرد البته وزارت نیرو از اعمال تعرفه‌های جدید برق پیش از این خبر داده بود ولی پرداخت هزینه حداقل یک‌میلیون ریالی برای اغلب خانوار خوزستانی برای یک‌قلم از هزینه‌های خود، واقعا سنگین و غیرقابل قبول است.

 مردمی که به‌واسطه همین گرما و گردوغبار و شرجی متحمل هزینه‌های اضافی و سنگین نسبت به سایر استان‌های کشور شده‌اند، بی‌شک با وجود رقم‌های بالا در قبض‌های برق در زندگی دچار چالش می‌شوند. عسکر ملک‌نژاد، یک بازنشسته دولتی گفت: چندی قبل دولت یارانه من را قطع کرد که احتمالا به علت داشتن همین مغازه‌ای است که برای اینکه فرزندم بیکار نباشد آن را راه‌اندازی کرده‌ام. وی افزود: اکنون نیز برای مغازه‌ام، قبض برق ۳۵۰ هزار تومانی صادر شده که واقعا این هزینه سنگین، فعالیت واحد تجاری مرا زیان‌ده کرده است.  ناصر علوی دیگر شهروند اهوازی گفت: قبض برق این دوره من150هزار تومان است و وضع سایر همسایه‌های ما طبق تحقیقی که انجام داده‌ام بدتر از من بوده است. واقعا مسؤولان چگونه پیش خود به این نتیجه رسیده‌اند که باید این قبض‌های میلیونی را به مردم بدهند. مگر ما چقدر درآمد داریم؟

وی افزود: در هوای گرم خوزستان شما یک لحظه نمی‌توانید کولرهای خانه، حتی خودرو را خاموش کنید پس وزارت نیرو در محاسبه بهای برق مصرفی مردم استان این امر را مدنظر داشته باشد و نباید اقدام به صدور این قبض‌ها کند. تحقیقات میدانی نشان می‌دهد اغلب مردم اهواز که در این دوره قبض‌های خود را دریافت کرده‌اند با مبلغ‌های بالای یک‌میلیون ریال مواجه شده‌اند.

دچار شوک شدیم

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز با تایید وجود قبض‌های میلیونی مصرف برق در اهواز، گفت: درصدد ارائه درخواستی به دولت بودیم که در گرما و شرجی بی‌سابقه اهواز، تمهیداتی را برای مردم اهواز در نظر بگیرند که توزیع قبض‌های برق مصرفی با آن ارقام غیرقابل تصور واقعا ما را دچار شوک کرد.

 سیدشریف حسینی افزود: متأسفانه در چند روز اخیر تماس‌های فراوانی با دفتر ارتباط مردمی من در اهواز گرفته شده که حاکی از گله شهروندان اهواز از هزینه بالای برق مصرفی است به‌گونه‌ای که مبالغی که مردم به ما اعلام کرده‌اند واقعا قابل‌قبول نیست. عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هزینه‌های زندگی در اهواز به علت گرما، گردوغبار و مشکلات دیگر در حالت عادی هم نسبت به سایر مناطق کشور بالاتر است ولی واقعا انتظار صدور این قبض‌های میلیونی از سوی وزارت نیرو برای برق مصرفی خوزستان را نداشتیم.

 وی عنوان کرد: وزارت نیرو پیش از این اعلام کرده بود تعرفه‌های جدید برق را اعلام می‌کند ولی هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم این سیاست جدید، چنین فشار مضاعفی را به مردم وارد کند.  حسینی افزود: مردم خوزستان مجبورند به علت گرمای شدید، سیستم‌های خنک‌کننده خود را همیشه روشن نگه‌ دارند زیرا این روزها حتی یک ‌لحظه بدون کولر نمی‌توان در شهرهای خوزستان بویژه اهواز و شهرهای جنوبی استان زندگی کرد به همین دلیل وزارت نیرو در صدور قبض‌های برق باید این مساله را مدنظر قرار می‌داد.

وی افزود: بی‌شک این مساله را تا رسیدن به نقطه مطلوب پیگیری خواهم کرد زیرا اغلب مردم خوزستان با این هزینه‌های بالای زندگی، امکان پرداخت این هزینه‌های سنگین را ندارند.  حسینی عنوان کرد: گرمای شدید این روزهای خوزستان به‌گونه‌ای است که در مدت اخیر که استان‌های مختلف کشور میزبان وزرای بی‌شماری بودند، هیچ وزیری غیر از وزیر بهداشت جرات آمدن به خوزستان به علت گرمای شدید را نداشته به همین دلیل حالا که اعضای هیات دولت جرات آمدن به خوزستان را ندارند، دولت باید شرایط خاص خوزستان را مدنظر داشته باشد.

به گزارش مهر،  رحیم داغری، یکی از شهروندان خوزستانی نیز گفت: واقعا فکر نمی‌کردیم طرح هدفمندی یارانه‌ها با وعده‌های شیرینی که به ما می‌دادند، مردم را دچار چنین وضعی کند که حالا باید نصف حقوق خود را بابت هزینه‌های مصرفی بدهند. وی افزود: ما انتظار داریم دولت که هر ماه، چندین و چند خانوار را از غافله یارانه‌بگیران پایین می‌کشد، حداقل در بخش خدمات عمومی فشار مضاعفی را متوجه مردم نکند.
منبع:فردانيوز
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
خیلی جالبه اکثر ماها که در شمال هستیم هر ماه بالا یک میلیون ریال در فصل گرما پول می دهیم حالا یکبار خوزستانی ها دادند اعتراض کردند. خاک بر سر نمایندههای مازندرانی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها