أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۵۷۷۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
تیمی از محققان دانشگاه میشیگان و ناسا یک ماده جدید خود ترمیم‌کننده را تولید کرده‌اند که می‌تواند برای حفاظت از فضاپیما در مقابل آسیب‌های ناشی از برخورد ضایعات فضایی مورد استفاده قرار بگیرد.
به گزارش پایگاه 598، در کنار همه چالش‌های موجود در سفرهای فضایی، ضایعاتی که با سرعت در فضا حرکت کرده و می‌توانند باعث سوراخ شدن بدنه فضاپیما شوند، در صدر فهرست خطرات قرار دارد.

ماده جدید از رزین مایع تیولن تری‌آلکیل‌بوران ساخته شده که بین دو صفحه پلیمر قرار گرفته است. تا زمانی که رزین در فضای هوابندی شده بین دو صفحه قرار داشته باشد، در شکل مایع باقی می‌ماند.

اما اگر هر کدام از صفحات توسط یک جسم خارجی شکسته شود، رزین از سوراخ به بیرون نشت کرده و با تماس با اکسیژن موجود در هوا، پلیمریزه می‌شود. در نتیجه، یک سوراخ‌گیر مهر و موم کننده جامد به سرعت در سوراخ ایجاد می‌شود.

امید است که این فناوری بتواند در نهایت بر روی مناطق آسیب‌پذیر بدنه فضاپیما یا ایستگاه‌های فضایی اعمال شود. همچنین از آنجایی که رزین و پنل‌ها هر دو شفاف هستند، می‌توانند بر روی شیشه‌های این فضاپیماها بکار گرفته شوند.

جزئیات این ماده در مجله ACS Macro Letters منتشر شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها