يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۵۸۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
سپاه پاسداران با اعزام یک فروند هواپیمای گشت دریایی هاربین، اقدام به شناسایی ناوهواپیمابر آمریکا در خلیج فارس و تصویربرداری از این ناو شد.
به گزارش پایگاه 598، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مدت‌های پیش با دستیابی به تکنولوژی پهپادهای مدرن، اقدام به انجام عملیات‌های شناسایی ناوگروه‌های متعلق به نیروهای فرامنطقه‌ای حاضر در خلیح فارس و تنگه هرمز کرده است.

در یکی از مشهورترین نمونه‌ها، پهپادهای سپاه با اعزام به منطقه خلیج فارس، اقدام به اجرای عملیات شناسایی ناوهای عبور آمریکا در تنگه هرمز کرده و تصاویر این عملیات نیز به صورت زنده در همایش فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد مقدس پخش شد.

پهپادهای سپاه، تاکنون بارها این عملیات‌ها را به انجام رسانده و در برخی مواد، حتی ناوهای آمریکایی علی‌رغم حضور طولانی پهپادهای شناسایی سپاه در بالای سر آنها، حتی متوجه حضور این پرنده‌های بی‌سرنشین هم نشدند و در برخی موارد نیز، مدتی پس از تصویربرداری، متوجه حضور پهپاد سپاه شده و با اعزام بالگرد یا جنگنده، درصدد دورکردن پهپاد از فراز ناو شدند.

در‌ آخرین اقدام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا با اعزام یک هواپیمای گشت دریایی Y-12، اقدام به انجام عملیت شناسایی ناوهای آمریکایی عبوری از منطقه کرده است.

این هواپیماها که هاربین  (Harbin Y-12) نام دارند، به تازگی به ناوگان هوایی سپاه در جنوب کشور پیوسته‌اند. هاربین‌ها، هواپیماهایی چند منظوره و بال بالا هستند که توسط یک شرکت هواپیماسازی به همین نام تولید شده‌اند و نمونه‌های متعددی دارند.



دو فروند از هواپیماهای هاربین

این هواپیماها ساخت کشور چین بوده و در حال حاضر به غیر از به‌کارگیری در سپاه، در 15 کشور دیگر جهان نیز وضعیت عملیاتی دارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
شناسایی نه . تیتر بزنید از ناو هواپیمابر عکس برداری کرد ...وگرنه ناو به اون گندگی احتیاج به شناسایی نداره از تو شهر بوشهر هم معلومه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها