يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۵۸۷۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
دومین موج کاهش قیمت نفت در سال ۲۰۱۵، اعضای عرب اوپک را ناگزیر ساخته تا پیش بینی خود از قیمت ها در سال جاری را کاهش دهند.
به گزارش سرويس اقتصادي پایگاه 598،این کشورها آماده تحمل قیمت های پایین برای دوره ای طولانی تر جهت دفاع از سهم خود از بازار و از میدان به در کردن تولید کنندگان رقیب هستند.

هیئت های نمایندگی کشورهای عضو در مقر اوپک، از جمله نمایندگان کشورهای حوزه خلیج فارس، مشکلات اقتصادی به وجود آمده در چین، به عنوان مهمترین وارد کننده نفت را کوتاه مدت می دانند و معتقدند بعید است این وضعیت تاثیر قابل توجهی بر تقاضا برای نفت بگذارد و تقاضا در سه ماهه پایانی سال مطابق الگوی فصلی رشد خواهد داشت.

اما آنها همچنین می گویند، قیمت های ضعیف نفت بیش از چند ماه زمان لازم دارد تا بتواند عرضه از سوی تولید کنندگان پرهزینه ای نظیر شیل آمریکا را کاهش دهد و موجب تحریک تقاضا گردد.
آنها انتظار دارند کاهش اخیر قیمت ها با نزدیک شدن به پایان سال به کاهش فزونی عرضه کمک کند و سپس اندکی قیمت ها را بالا ببرد.

این اظهارات همچنین نشان می دهد که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) هنوز به سیاست خود در زمینه دفاع از سهم خود از بازار به جای کاهش تولید و تقویت قیمت ها وفادار است و توجهی به میزان کاهش قیمت ها و مدت زمانی که این دوره کاهشی به طول خواهد انجامید ندارد.

عضو یکی از هیئت های نمایندگی کشورهای عربی نزد اوپک گفت: «بهتر است اجازه دهیم بازار، خودش خودش را اصلاح کند. من فکر نمی کنم این قیمت های پایین ادامه پیدا کند.... قیمت ها تا پایان امسال در حدود 40 تا 50 دلار خواهند بود و با فرض ترمیم اقتصاد چین امیدواریم سپس به 60 دلار برسد.»

یکی دیگر از نمایندگان کشورها در نزد اوپک گفت: «مردم دارند بیش از حد به تحولات چین واکنش نشان می دهند. اما شما نمی توانید حس روانی حاکم بر بازار را دست کم بگیرید و این مشکل ماست.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها