يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۵۸۹۳
زمان انتشار: ۱۷:۲۹     ۰۷ شهريور ۱۳۹۴
یک روزنامه آمریکایی با اشاره به سبقت تند و تیز «دونالد ترامپ» از دیگر رقبای جمهوریخواهش در رقابت‌های انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا نوشت برخلاف نتایج انتخابات پیشین آمریکا، به نظر نمی‌رسد حباب ترامپ قصد ترکیدن داشته باشد.

به گزارش پایگاه 598، اوایل ماه جاری میلادی، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا در نظرسنجی‌ها خیلی سریع و به شدت از دیگر رقبای جمهوری‌خواه خود پیشی گرفت. این پیشتازی بی‌سابقه بوده است.

بر اساس اطلاعات تازه‌ترین نظرسنجی «کوینیپیاک» که هفته گذشته منتشر شد، ترامپ با اختلاف آراء 28 درصدی در حال پیشی گرفتن از سایر نامزدهای جمهوری‌خواه است.

مسوولان برگزاری نظرسنجی انتخاباتی می‌گویند که تا به حال شاهد چنین چیزی نبوده‌اند. پیشتازی این غول معاملات املاک آمریکا در رقابت با جمهوری‌خواهان کارشناسان سیاسی را بر آن داشته است تا با تغییر ذهنیت خود، کلیه دانسته‌های خود را درباره پیروزی در این انتخابات مورد تردید قرار دهند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست سپس با اشاره به این مسئله مقایسه‌ای بین ترامپ با نامزدهای جمهوری خواه دوران پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا صورت داد و نوشت، در چرخه سال 2012، هم «ریک پری» و هم «نیوت گینگریچ» در مقایسه با دیگر رقبای انتخاباتی خود همچون ترامپ پیشی گرفتند اما درست چند هفته بعد خیلی سریع دچار نزول محبوبیت شدند.

واشنگتن‌پست سپس به رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سالهای گذشته اشاره کرد و نوشت در سال 2004، «جو لیبرمن» نامزد حزب دموکرات با 10 درصد اختلاف از دیگر رقبای خود پیشی گرفته بود و در سال 2008، «هیلاری کلینتون» با اختلاف 16.9 درصد از رقبای خود پیشی گرفت و در سال 2008 «رودولف گیولیانی» از حزب جمهوری‌خواه با اختلاف 10.6 و در سال 2012، «ریک پری» از حزب جمهوری‌خواه با اختلاف 2.5 درصد از رقبای  خود پیشی گرفتند.

این روزنامه آمریکایی سپس ادامه داد که نتایج این انتخابات نشان می‌دهد که نظرسنجی‌ها چندان نمی‌تواند نتیجه نهایی را پیش‌گویی کند.

واشنگتن‌پست سپس گزارش کرد که درسی که می‌تواند از مقایسه‌های صورت گرفته گرفت این است، پیشی گرفتن ترامپ در نظرسنجی‌ها بر اساس استانداردهای اخیر، غیرمعمول است. دستکم از سال 2008 تاکنون، هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که در ابتدا از دیگر رقبای خود به طور چشمگیری پیشی گرفتند، موفق نشدند که برای مدت زمان طولانی این سبقت خود را حفظ کنند.

ترامپ اواخر خردادماه، نامزدی خود را رسماً‌ برای شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد.

وی یک تاجر، نویسنده، سرمایه‌گذار و مجری تلویزیون است. او نیز مانند سایر سیاستمداران آمریکایی رویکردهای به شدت ضد ایرانی دارد.

ترامپ معتقد است رفع تحریم‌ها علیه ایران موجب خواهد شد که ایران به توسعه برنامه موشکی خود ادامه داده و به یک قدرت منطقه‌ای غیرقابل مهار تبدیل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها