يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۵۹۸۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۹     ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
وزیر امور خارجه اتریش حادثه اخیر مرگ حدود هفتاد پناهنده در کامیونی در اتریش را باورنکردنی دانسته و تاکید کرد ما به عنوان اتحادیه اروپا تا امروز نتوانسته ایم پاسخی برای بحران پناهندگان پیدا کنیم.
به گزارش پایگاه 598، "سباستین کورس"، وزیر امور خارجه اتریش در گفتگو با روزنامه سوئیسی "تاگس آنسایگر" درباره کشف جسد حدود هفتاد پناهنده در کامیونی در بزرگراهی در اتریش و در پاسخ به این پرسش که واکنش مناسب به این حادثه چیست گفت: این باورنکردنی و غیر قابل فهم است. حدود هفتاد نفر این هفته به بی رحمانه ترین شکل مرده اند. این حادثه یک بار دیگر نشان می دهد که قاچاقچیان چقدر وحشی هستند. جنایتکارانی وجود دارند که از رنج انسان ها سوء استفاده می کنند و زندگی پناهندگان برای آن ها اهمیتی ندارد. این مسئله را ما در دریای مدیترانه و همچنین یک نوع بی رحمانه آن را در اتریش دیده ایم.

وزیر خارجه اتریش در ادامه این گفتگو تصریح کرد: این وضعیت نشان می دهد که ما به یک پاسخ اروپایی برای این بحران نیاز داریم. ما مدتهای طولانی نظاره گر این مسئله بوده ایم. کنترل مرزهای خارجی و سیستم دوبلین دیگر کارآیی ندارد. ما به عنوان اتحادیه اروپا تا امروز موفق نشده ایم پاسخی برای این بحران پیدا کنیم. این مسئله به یک اقدام مشترک همگانی نیاز دارد، هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی این بحران را حل کند. من امیدوارم که بحث ها به سرعت در این باره به نتیجه برسد.

وزیر خارجه اتریش  در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که ما باید درباره راه حل های جدید فکر کنیم. یک امکان می تواند این باشد که پناهندگان بتوانند در کشورهای مبدا درخواست پناهندگی کنند. ما به یک تقسیم بهتر پناهندگان در تمام اروپا و یک مبارزه قاطعانه با دلایل مهاجرت نیاز داریم.

وی افزود: ما باید در اتحادیه اروپا در این باره بحث کنیم و چیزی که من نمی فهمم این است که ما در بحران یونان و بحران بانک ها جلسات هفتگی را در این باره برگزار کرده ایم. در بحران پناهندگان اما این اتفاق نیافتاده است. ما هر چه سریع تر به برگزاری یک نشست سران کشورها و با حضور وزاری دفاع ، امور خارجه و کشورها نیاز داریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها