يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۵۹۹۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۹     ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی، شامگاه جمعه ششم شهریور، درمراسم آغاز سال تحصیلی 95 – 94 حوزه مدرسه علمیه آیت الله حق شناس یا فیلسوف الدوله تهران با بیان این که باید تلاش کرد فهم عمیق نسبت به معارف دین ومکتب اهل بیت(ع) در جامعه ایجاد شود، تصریح کرد: امروز قدرت های استکباری و مرتجعین منطقه 15 هزار طلبه وهابی را استخدام کرده و با صرف وقت و هزینه های گزاف، صبح و شب از آن ها مطالعه و تبلیغ علیه مکتب اهل بیت عصمت و طهارت را مطالبه می کنند، لذا باید با تربیت طلاب توانمند در مقابل هجمه ها ایستاد و به شبهات پاسخ داد.

وی با اشاره به این که دیر یا زود زمان بستن پرونده مان دراین دنیا فرا می رسد، با ذکر روایتی از رسول مکرم اسلام(ص)، ابراز داشت: به فرموده پیامبرعظیم الشأن اسلام (ص)، پس از مرگ تنها سه چیز به داد انسان می رسد که شامل اولاد صالح، صدقه جاریه و علمی که مردم از آن منتفع شوند.

تولیت مدرسه علمیه آیت الله حق شناس، خطاب به والدین طلاب جدید الورود مدرسه، یادآورشد: قدم نهادن درمسیر طلبگی هم صاحب اولاد صالح شدن است، هم صدقه جاریه و هم صاحب علم منتفع شدن است وهرسه موضوع مورد اشاره پیامبر(ص) را برای شما محقق می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان این که جامعه اسلامی نیازمند حضور طلاب و دین شناسان خبره برای ترغیب مردم به پرهیز ازگناه است، خاطرنشان کرد: در جامعه ای، معصیت زیاد شود، اعتیاد ها هم زیاد می شود، مانند معضل اعتیاد جوانان به اینترنت، ماهواره و شبکه های متعدد اجتماعی که مصیبت ها را افزایش داده و نباید نسبت به آن غفلت کنیم.

وی در پایان با اشاره به این که مسیر طلبگی، مسیری پرفراز و نشیب و دشواراست، گفت: طلاب باید در این مسیر سخت، صبور بوده و نقاط اصلی و مهارت های لازم مورد نیاز را فرا بگیرند و والدین هم بایستی درطی این مسیر، مشوق، حامی و رفیق و پشتیبان فرزندان خود باشند.





نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها