کد خبر: ۳۳۶۰۲۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
شاید، مهمترین نقطه اختلاف نظر بین جریان ها و احزاب جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات هسته ای و توافق با ۱+۵ یا آنچه که معروف شده به «توافق با کدخدا»، همین دوستی و همراهی با آمریکا به عنوان بزرگترین دشمن جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش پایگاه 598، مقام معظم رهبری در دیدار هیئت دولت به امکان بی توجهی به اهداف دشمن تذکر دادند که توافق در یک مسئله خاص سبب بی توجهی مسئولین به اهداف و صف بندی دشمن برای نفوذ در عرصه های مختلف نشود. (بیانات، 4شهریور1394)

شاید، مهمترین نقطه اختلاف نظر بین جریان ها و احزاب جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات هسته ای و توافق با 1+5 یا آنچه که معروف شده به «توافق با کدخدا»، همین دوستی و همراهی با آمریکا به عنوان بزرگترین دشمن جمهوری اسلامی ایران است. در این باره می توان به سه نقطه اصلی در این اختلاف نظر توجه کرد: 1.وجود تغییر سیاست های آمریکا از اول انقلاب اسلامی تاکنون، 2.دستیابی به منافع ملی در همراهی با آمریکا و 3.تأثیرگذاری مثبت بر آمریکا؛

در هر سه نقطه می توان بحث های مفصلی داشت اما به نظر می رسد توجهی کوتاه به چگونگی اِعمال سیاست های آمریکایی در تحمیل خواسته های استکباری اش بر همه دنیا می تواند سرانجامی برای بحث باشد و البته باور ادعای کدخدایی آمریکا در دهکده جهانی پر بیراه هم نیست. معادل کدخدای جهان در قرآن همان طاغوت[1] است که برآمده از خوی استکباری است. خوی استکباری مهمترین ویژگی شیطان است که سبب طرد او از محضر الله شد[2].

خداوند متعال، نه تنها استکبار و ظلم به مردم را نفی می کند بلکه پذیرش ظلم از سوی مظلومان را نیز طرد کرده و گرایش به طاغوت را ورود در تاریکی معرفی می کند.[3] برخی از دانشمندان گرایش به کدخدا داشته و او را در مسیر زندگی بهتر قلمداد می کنند![4] اینها هر چند درجه ای از علم را کسب کرده اند اما مشرک اند و به ایمان در نیامدند. شاید جریان غرب زدگی در جهان اسلام مصداقی از همین جریان دلبستگی به طاغوت باشد.

طاغوت، خواسته هایش را زیبا کرده و به دیگران تحمیل می کند[5] و البته این تحمیل را با دلبستگی مردم همراه می کند.

آمریکا، اشراف اطلاعاتی به همه تماس ها و حریم ها دارد و شنود اطلاعاتی اش را بر همه کشورها به بهانه امنیت ملی خود، تحمیل می کند.

آمریکا، تحریم های اقتصادی اش بر کوبا، ایران، کره شمالی و روسیه را بر همراهی دیگر کشورها با خودش تحمیل می کند که در نتیجه فشار تحریم ها هم بر کشور تحریم شده و هم کشورهای همراهی کننده بار می شود.

آمریکا، حمایت اقتصادی و سیاسی و نظامی دیگر کشورها را در حمله به عراق و افغانستان تحمیل می کند به صورتی که شاهد حضور دوره ای سربازهای پرتقالی، ژاپنی، نیوزیلندی[6] و دیگر کشورها در عراق بودیم.

آمریکا، قواعد اقتصادی خود را از طریق بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به دیگر کشورهای پیوسته به WTO تحمیل می کند به طوری که پیش فرض توسعه هر کشور، پیوستن به آن قلمداد شده که در نتیجه کشورهای جهان سوم همیشه مقروض آن خواهند بود.

آمریکا، قواعد حقوقی و سیاسی خود را از طریق سازمان ملل و شورای امنیت به دیگران تحمیل می کند.

آمریکا، آگاهی سیاسی جهانی را از طریق رسانه های خبری و خبرگزاری های خود تحمیل می کند، بنابراین آن چیزی مهم است که cnn و AP و ... می گویند.

آمریکا، سبک زندگی آمریکایی را بر احساسات و تمایلات مردم جهان از طریق سینمای هالیوود تحمیل می کند.

آمریکا، با برخورداری از دانشگاه های بزرگ و مجلات ISI، استانداردهای خود را در عرصه علم و فناوری بر همه تحمیل می کند.

آمریکا، توزیع فشارهای اقتصادی را از طریق اتصال همه بازارهای بورس کشورهای دنیا به چند بازار اصلی بورس خود تحمیل می کند به طوری که بحران اقتصادی 2009 مسکن در آمریکا، در کشورهای دیگر پیامدهای جبران ناپذیری داشت.

آمریکا با برخورداری از بزرگترین صنعت تفریح و شهرهای ساخته شده براساس سرگرمی، جریان غفلت از حقیقت را بر مردم دنیا تحمیل می کند که نتیجه آن تحمیق توده ها است.

این آمریکا هیچ تغییری نکرده و همان آمریکایی است که شیطان بزرگ خوانده شد.

این آمریکا، مصداق اتمّ استکبار است که هیچ غلطی نمی تواند بکند و نهایت این همه جنگ نرم، عملیات روانی و پروپاگاندای دستگاه رسانه ای و نظام اقتصادی غرب نابودی است.[7]

در حدیث قدسی است که خداوند می‌فرماید: «زمین و آسمان من گنجایش مرا ندارند اما قلب بنده مومن من گنجایش مرا دارد.»[8] ما در این انقلاب یاد گرفتیم این گونه به عالم نگاه کنیم. امام خمینی، رحمه الله علیه، این نوع نگاه را به ما یاد داد. گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. آمریکا با این همه تجهیزات و قدرت و اسلحه و …، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؟ دقت کنید: آمریکا با همه ادعاهایش کجاست؟ در قسمت کوچکی از کره زمین. کره زمین کجاست؟ ذره‌ای در منظومه شمسی. منظومه شمسی کجاست؟ نقطه‌ای در کهکشان راه شیری. کهکشان راه شیری کجاست؟ قطره‌ای در میان میلیاردها کهکشان عالم. اینها تازه عالم مُلک است نه ملکوت. آنگاه حتی از این افق مادی، اگر میکروسکوپ هم بگذارید، کره زمین را نمیتوانید ببینید چه رسد به آمریکا. پس برای مومنی که قلبش از آسمان و زمین بزرگتر است آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. امام خمینی این روحیه را به مردم ما و به جوانان ما منتقل کرد و اکنون متأسفانه عده­ای می­خواهند این روحیه را بشکنند. ما در جهان نشان دادیم که آمریکا هیچ غلطی نمی­تواند بکند. آن وقت عده‌ای منافق فکر می‌کنند عزت در دوستی با آمریکاست. خداوند درباره این منافقین در آیه 139 سوره نساء می‌فرماید: «منافقان کسانی هستند که دوستی با کافران را بر مومنان ترجیح می‌دهند. آیا به خاطر این است که عزت را در دوستی با آنان می‌دانند؟ پس بدانید که عزت سراسر از آن خداست.[9]»[10]

پانوشت:

[1] اللَّهُ وَلِی الَّذِینَ آمَنُوا یخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَالَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ«البقرة/257»

خداوند، ولی و سرپرست کسانی است که ایمان آورده‌اند؛ آنها را از ظلمتها، به سوی نور بیرون می‌برد. (اما) کسانی که کافر شدند، اولیای آنها طاغوتها هستند؛ که آنها را از نور، به سوی ظلمتها بیرون می‌برند؛ آنها اهل آتشند و همیشه در آن خواهند ماند.

[2] وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِکَةِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِیسَ أَبَى وَاسْتَکْبَرَ وَکَانَ مِنَ الْکَافِرِینَ «البقرة/34»

و (یاد کن) هنگامی را که به فرشتگان گفتیم: «برای آدم سجده و خضوع کنید!» همگی سجده کردند؛ جز ابلیس که سر باز زد، و تکبر ورزید، (و به خاطر نافرمانی و تکبرش) از کافران شد.

[3] «البقره/257»

[4] أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ أُوتُوا نَصِیبًا مِنَ الْکِتَابِ یؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ وَیقُولُونَ لِلَّذِینَ کَفَرُوا هَؤُلَاءِ أَهْدَى مِنَ الَّذِینَ آمَنُوا سَبِیلًا«النساء/51»

آیا ندیدی کسانی را که بهره‌ای از کتاب (خدا) به آنان داده شده، (با این حال)، به «جبت» و «طاغوت» [= بت و بت‌پرستان‌] ایمان می‌آورند، و درباره کافران می‌گویند: «آنها، از کسانی که ایمان آورده‌اند، هدایت یافته‌ترند»؟!

[5] فَلَوْلَا إِذْ جَاءَهُمْ بَأْسُنَا تَضَرَّعُوا وَلَکِنْ قَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَزَینَ لَهُمُ الشَّیطَانُ مَا کَانُوا یعْمَلُونَ«الأنعام/43»

چرا هنگامی که مجازات ما به آنان رسید، (خضوع نکردند و) تسلیم نشدند؟! بلکه دلهای آنها قساوت پیدا کرد؛ و شیطان، هر کاری را که می‌کردند، در نظرشان زینت داد!

[6] کشوری که سربازان خود را در سال 2011 از عراق خارج کرد.

[7] اسْتِکْبَارًا فِی الْأَرْضِ وَمَکْرَ السَّیئِ وَلَا یحِیقُ الْمَکْرُ السَّیئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ فَهَلْ ینْظُرُونَ إِلَّا سُنَّتَ الْأَوَّلِینَ فَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِیلًا وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِیلًا«فاطر/43»

اینها همه بخاطر استکبار در زمین و نیرنگهای بدشان بود؛ اما این نیرنگها تنها دامان صاحبانش را می‌گیرد؛ آیا آنها چیزی جز سنت پیشینیان و (عذابهای دردناک آنان) را انتظار دارند؟! هرگز برای سنت خدا تبدیل نخواهی یافت، و هرگز برای سنت الهی تغییری نمی‌یابی!

[8] «لَا یَسَعُنِی أَرْضِی وَ لَا سَمَائِی وَ لَکِنْ یَسَعُنِی قَلْبُ عَبْدِیَ الْمُؤْمِن‏» (العوالی اللئالی، ج4، ص7)

[9] «الَّذینَ یَتَّخِذُونَ الْکافِرینَ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنینَ أَ یَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّهَ فَإِنَّ الْعِزَّهَ لِلَّهِ جَمیعا»

[10] (سوزنچی، آیا انقلاب اسلامی هنوز در راه خود است؟ http://www.souzanchi.ir/islamic-revelotion/ )

منبع:فرهنگ نیوز


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها