أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۳۶۰۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
معاون جورج بوش در مراسم رونمایی از کتابش گفته مردمی که علیه توافق با ایران وارد عمل شده‌اند، همان‌هایی هستند که ما را در زمینه آغار جنگ علیه عراق در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ حمایت کردند.

به گزارش پایگاه 598، "دیک چنی" معاون رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به اینکه توافق هسته ای میان ایران و 5+1 همانند قرارداد مونیخ است، تاکید کرد که دولت باراک اوباما در عرصه سیاست خارجی با خروج از عراق و توافق با ایران مرتکب اشتباهاتی تاریخی شد.

وی توافق میان ایران و 5+1 را همانند توافقنامه مونیخ میان آلمان، انگلیس، فرانسه و ایتالیا در 1938 درباره تقسیم چکسلواکی سابق، زمینه ساز جنگی بین المللی دانست.

دیک‌چنی که یکی از اصلی‌ترین چهره‌های نئوکان در آمریکا به حساب می‌آید در ادامه مدعی شد که ایران با توافق به دست آمده می تواند به سمت سلاح‌های هسته ای گام باردارد و منطقه را وارد رقابت تسلیحاتی نماید.

معاون جورج بوش که نقش مهمی در آغاز دو جنگ آمریکا علیه افغانستان و عراق داشت در ادامه راهکار پیشنهاید خود برای موفقیت مذاکرات با ایران به زعم خود را اینگونه توصیف کرد: این امکان برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی وجود دارد اما در صورتی که ایالات متحده از موضع قدرت مذاکره کند و در صورت نیاز از گزینه نظامی در شرایط شکست دیپلماسی بهره برداری کند، این شرایط وجود دارد که ایران از رسیدن به سلاح اتمی محروم شود.

وی در سخنانش در مراسم رونمایی از کتابش با عنوان «چرا جهان به آمریکای قدرتمند نیاز دارد» ابراز امیدواری کرد که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا به مسیر درست بازگردد.

آقای چنی در ادامه با اذعان به ماهیت جنگ طلبانه آمریکایی‌ها، اظهار داشت: همان مردمی که علیه توافق با ایران وارد عمل شده‌اند، همان‌هایی هستند که ما را در زمینه آغار جنگ علیه عراق در سال 2002 و 2003 حمایت کردند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها