کد خبر: ۳۳۶۰۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
در کنار گرمای طاقت فرسای ۴۰ درجه بوشهر، وجود ذرات معلق خاک در هوا و گرد و خاک شدید، زندگی را برای مردم این استان جنوبی بسیار سخت کرده‌ است.

به گزارش پایگاه 598، در کنار گرمای طاقت فرسای 40درجه بوشهر ، وجود ذرات معلق خاک در هوا و گرد و خاک شدید زندگی را برای مردم این استان جنوبی بسیار سخت کرده است.

به رغم اینکه مردم بوشهر در زندگی با چنین آب و هوایی عادت کرده اند، اما گرد و خاک امروز علاوه بر ایجاد تنگی نفس برای شهروندان بوشهری، اشک آنان را نیز در آورد.

امروز گرد و خاک در بوشهر مهمان چشمان اشک آلودی شد که مرثیه تبعات خشکسالی و عدم بی توجهی مسئولین را فریاد می زنند.

به دلیل وزش باد نسبتاً شدید میزان گرد و خاک در بوشهر به اندازه ای است که میدان دید کاهش یافته و مردم به سختی در حال عبور و مرور در خیایانها هستند.

گرد و خاک امرو بوشهر اعلام خطری است از روزهای سرخ رنگ تابستان که سرخی گرد و خاک و کم آبی احتمالی و قطع مکرر برق در اوج گرمای سوزان این منطقه، زندگی را بر ساکنان آن سخت تر خواهد کرد.

پدیده گرد وخاک که به گفته کارشناسان از سمت کشورهای عراق و عربستان سعودی به آسمان استانهای جنوبی و جنوب غرب کشور نظیر خوزستان و بوشهر وارد می شود به علت خشکسالی و نبود بارندگی کافی در این مناطق در دو سال اخیر شدت گرفته است.

باایجاد یک فضاهای سبز و جنگل های مصنوعی در اطراف بوشهر موجب کاهش گرد و خاک و جذب آن توسط درختان خواهد شد.

ابتکار: مردم با ریزگردها کنار بیایند

اما مسئول سازمان محیط زیست در این خصوص نه تنها کاری انجام نداده است بلکه از انجام اقدامات لازم شانه خالی کرده است.

ابتکار در این خصوص گفته بود: در موضوع گرد و غبار هیچ مسئولی نمی‌تواند به مردم وعده دهد که این مشکل تا چند سال آینده حل می‌شود و مردم باید با مشکل گرد و غبار کنار بیایند.

 منبع: راه دانا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
امتداد
GERMANY
۲۲:۱۲ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
سلام.بوشهر تبدیل شده به یه قلک پول!! پر که شد خالی میکنن و میبرن واسه جاهای دیگه خرج میکنن. کسی هم به فکر رسیدگی به ظاهر خود قلک نیست!!! ای کاش درد ما بوشهری ها فقط ریزگردها بود.اون رو میگن دست ما نیست !!! که البته میتونه باشه !!!اما دیگر مسایل هم دست مسئولین نیست؟؟؟ این شهر از داشتن یک پارک و فضای سبز که توی این هوای گرم پاسخگوی نیاز شهر باشه محرومه! چنذتا فضای سبز کنار ساحل هست که اونم کسی اگه به سرش زد بره باید گرمای و شرجی خفه کننده اونجا رو تحمل کنه به اسم تفریح کنار ساحل ! درصورتی که با این همه پول و سرمایه خوابیده در استان حداقل میشه متناسب با اب و هوای بوشهر یه پارک و فضای سبز درست کرد که مردم اذیت نشن.این شهر حتی یک شهر بازی نداره !!! توی این هوای کشنده اتوبوسهای شهر معمولا مجهز به سیستم خنک کننده نیستند و اگر هم باشند روشن نمیکنند حالا به چه دلیلی نمیدانیم !ایستگاههای اتوبوس یا فاقد سیستم خنک کننده هستند یا اگر هستند جواب گوی یک اتاقک کوچک ایستگاه نیستند!!!او جالبه با این وضعیت اتوبوسها فقط به سرعت قیمت بلیط افزایش پیدا میکنه !!راستی چرا جزیره کیش بدون هیچ منابعی و سرمایه ای به اون شکل در اومده ؟! مگر اب و هوای کیش چندان فرقی با بوشهر داره ؟؟؟کیش رو ساختن چون مسئولین اراده کردن و خواستن!چون منفعت مسئولین و سرمایه داران و گردن کلفتها حکم میکنه !!!اینجا هم پول هست و هم سرمایه و هم منابع طبیعی و خدادادی .. فقط یک چیز نیست : خواست و اراده مسئولین...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها