أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۶۱۱۷
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
طبق گفته علی رجبی رئیس اتحادیه لبنیات، افزودنی‌های مختلف از جمله پالم در محصولات لبنی و بستنی استفاده می‌شود، این در حالی است که مسئولان وزارت بهداشت مدعی هستند که روغن پالم دیگر استفاده نمی‌شود.
به گزارش پایگاه 598، طبق گفته مسئولان اجازه واردات بیش از 30 درصد داده نشد که از واردات حدود یک میلیون و 400 هزار تن انواع روغن، واردات روغن پالم حداکثر 420 هزار تن بود.

گفتنی است بر اساس برخی آمارهای منتشر شده با وجود منع مصرف روغن پالم در صنایع لبنی متاسفانه واردات این روغن به کشور چند برابر شده است.

آماری از واردات روغن پالم در دست نیست

محمدحسین برخوردار رییس مجمع عالی واردات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان در خصوص واردات بی رویه روغن پالم، گفت: آمار دقیقی از واردات این روغن به کشور ندارم و معلوم نیست چه میزان روغن پالم به کشور وارد می شود.

دیگر از روغن پالم استفاده نمی شود

با تمام این اظهارنظرها اوایل سال جاری رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه دیگر از روغن پالم استفاده نمی شود، گفت: روغن پالم دیگر چه به صورت مجاز در برخی از فرآورده ها و چه به صورت غیر مجاز در فرآورده های پرچرب، استفاده نمی شود.

وی افزود: متاسفانه به دلیل ارزان بودن قیمت جهانی روغن پالم، تا دو سال پیش این روغن بیش از 50 درصد مصرف روغن داخل کشور را تشکیل می داد و تجار برای واردات آن علاقه مندی نشان دادند و این روغن را خریداری می کردند.

دیناروند از پیشنهاد افزایش تعرفه گمرکی واردات روغن پالم خبر داد و گفت: اگر با افزایش تعرفه گمرکی به گونه ای عمل کردیم تا تجار با مقایسه قیمت ها، واردات روغن پالم را کاهش دهند دیگر نیازی به کنترل مقدار واردات نخواهد بود.

روغن پالم همچنان استفاده می شود

علی رجبی رئیس اتحادیه لبنیات در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با اشاره به اینکه هم اکنون نیز شاهد افزودنی های مختلف به محصولات لبنی از جمله شیر هستیم، گفت: روغن پالم در بستنی و شیرینی جات همچنان استفاده می شود.

وی ادامه داد: اگر ماست برای مدت طولانی بیرون از یخچال بماند ترش نمی شود یا به جای ترش شدن تلخ می شود که این امر نشان دهنده وجود افزودنی هایی در ماست است. این افزودنی ها دارای ضررهای زیادی هستند که مراجع ذیصلاح باید پاسخگو باشند.  

رئیس اتحادیه لبنیات گفت: چنین موضوعی اکنون به معضل بزرگ تبدیل شده است زیرا بی اعتمادی مشتری را به دنبال داشته است که همین امر کاهش مصرف محصولات لبنی در جامعه به دنبال داشته است و مردم ترجیح می دهند که محصولات لبنی سنتی به جای صنعتی را مصرف کنند.

ارسال پرونده روغن‌ پالم به دادگاه

ذبیح‌زاده معاون دادستان تهران در گفت‌وگو با میزان در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده روغن‌های پالم گفت: این پرونده با تکمیل تحقیقات و با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست از دادسرای 19 تهران (دادسرای ویژه جرایم پزشکی و دارویی) به دادگاه ارسال شد.

منبع: میزان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها