أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۶۱۲۹
زمان انتشار: ۱۹:۱۵     ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با شرکت در گردهمایی کشوری اندیشه های آسمانی که در مشهد مقدس برگزار شد اقدام به اجرای طرح فرهنگی هر مسجد یک سفیر زندگی کرد.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ معاونت فرهنگی این واحد با مشارکت ستاد كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در گردهمایی کشوری اندیشه های آسمانی اقدام به دعوت از فعالان قرآنی در جهت پیوستن به جمع سفیران زندگی کرد. در این طرح فرهنگی که با مشارکت بیش از 3000 فعال قرآنی از سراسر کشور برگزار می شود این افراد آمادگی خود را در جهت گسترش فرهنگ اهدای عضو در مساجد محله ی خود اعلام می کنند.

در خلال گردهمایی اندیشه های آسمانی که از تاريخ 31 مرداد تا 25 شهريور در دانشگاه فرهنگيان شهيد بهشتي شهر مشهد برگزار می شود؛ واحد اهدای عضو علاوه برآموزش های لازم در مورد مرگ مغزی و اهدای عضو به شرکت کنندگان با توزیع فرم هایی افرادي كه داوطلب همكاري با واحد پيوند بيمارستان دکتر مسیح دانشوری هستند را به عنوان سفير زندگي ( در زمينه فرهنگ سازي اهداي عضو) انتخاب می کند. پس از پايان دوره و بعد از ارزیابی نهایی توسط معاونت فرهنگی واحد داوطلبان هر استان معرفي مي شوند تا در مراحل بعدي و پس از ارائه آموزش هاي لازم از فرصت های بالقوه ايشان در راستاي گسترش فرهنگ اهدای عضو بهره برداری شود. 

در دوره اول اين طرح 500 نفر از نمايندگان  مساجد استان هاي سيستان و بلوچستان ، کرمان، يزد، بوشهر ، فارس، هرمزگان، خوزستان، چهار محال و بختياري، کهگيلويه و بوير احمد که  از تاريخ 31 مرداد تا 4 شهريور برگزار شد ، شرکت کردند .

در نشستي که در خلال برگزاري اين دوره با روحانيون و مبلغين مساجد برگزار شد، درباره چگونگي فرآيند مرگ مغزي و رضايت گيري و همچنين مسائل ديني و حقوقي و نظرات و فتاواي مراجع معظم تقليد در باره اين مقوله مهم فرهنگي تبادل نظر گرديد .

گفتنی است روزانه 7 تا 10 ایرانی از لیست انتظار دریافت عضو، جان خود را از دست می دهند که تنها راه نجات آن ها دریافت عضو از موارد مرگ مغزی است و بزرگترین مانع در مسیر این بخشش بزرگ نیاز های فرهنگی جامعه به فرهنگ سازی بیشتر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها