يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۶۱۳۵
زمان انتشار: ۰۰:۴۰     ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
وبلاگ سرباز صفر جنگ نرم

با گل کردن برنامه خندوانه، ما یک پرده از جایگاه واقعی رسانه ملی در ایجاد برنامه های طنز پربیننده همراه با ترویج پیامهای فرهنگی و سبک زندگی درست را شاهد هستیم،که این کار خوب در رویکرد اثباتی لحظات شادی را همراه با انتقال پیام های متعدد فرهنگی و مذهبی برای مردم ما بوجود می آورد و در آن طرف قضیه نیز نیم نگاهی در به حاشیه راندن شبکه های مضر ماهواره ای نیز وجود دارد که در کل و با وجود نقایصی که برای هر برنامه اینچنینی متصور است؛باید به مسئولین صدا و سیما و بالاخص آقای رامبد جوان و تیم ایشان به خاطر این برنامه خسته نباشید گفت.

آقای جوان متشکریم!

 پیغمبر  گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرمود : هرکه شاد کند دل مؤمنی را، مرا شاد کرده است. و هر که مرا شاد کند، خدا را شاد کرده است1 ؛

بارها مفسر بزرگ قرآن ،حجت الاسلام قرائتی فرموده اند که قرآنی که کتاب آسمانی برای هدایت بشر است،قبل از آنکه به گریستن و گریاندن توجه نماید ،به خنده و شاد کردن توجه کرده است.

1-جناب جوان عزیز،شما باب تازه ای از هنر لبخند آفرینی را در تلویزیون جمهوری اسلامی باز کرده اید که این تلاش هنرمندانه شما بی شک مورد عنایت خدا و مردم پاک این مرز و بوم خواهد بود.

اما ویژگی کار شما که موجب همه پسند شدن برنامه خندوانه شده است،توجه به معنا و پیام های فرهنگی و فرهنگ ساز در میان خندیدن و خنداندن است که این موضوع در جایگاه عالیش همان چیزی است که در دین مبین اسلام به آن پرداخته شده و از مؤمنان خواسته شده است.

2-آقای جوان ،دمیدن شکوفه لبخند بر لبان انسان ها همان آرزوی انبیاء و اولیاء الهی است که همیشه توصیه به لبخند داشتن و لبخند افشاندن می نموده اند.

3-آقای جوان،شما تا حد بسیار زیادی توانسته اید مسمای نام خود را که نشاط و سرزندگی است به طرز مشهود و اعجاب آوری در میان مردم ایران پراکنده سازید و همین امر هم موجب استقبال بی نظیر مردم از برنامه خندوانه شده است،اما اعتقاد ما این است که در کنار تلاشی که انسان می کند ،موفقیت ها و متوجه کردن افراد به یک سمت و محبوبیت واقعی در دلها یافتن فقط در سایه خواست و توجه الهی و آن هم با وجود نیت های پاک بدست می آید، بنابراین بر شما لازم است که شاکر این نعمت الهی باشید.

4-بی شک جاودانگی یک اثر هنری در آمیختگی آن با سرشت انسان و ساختار آفرینش است که همان نقاشی خداست،آری یک اثر هرچه رنگ خدایی داشته باشد ماندگار تر خواهد شد.

مردان بزرگ روزگار همیشه در کنار مردانگی و جوانمردی و صفات بزرگ انسانی به معنای واقعی به دنبال شادی و خیر دیگران بوده اند که شادی واقعی در پس اصلاح زندگی فرد و جامعه پدید می آید و این ویژگی به نحو تمام و کمال در محمد و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین که الگوی یک انسان کامل هستند به چشم می خورد.

در کلمات بزرگان دینی ما آمده است که "خداوند آن کس را دوست می دارد که در میان جمعی بدون آنکه گرفتار گناه شود شوخی کند2" و این بی شک هنر واقعی است که هم کسی را شاد کنیم و هم دچار نکبت آزار دیگران و گناه نشویم؛ متاسفانه بسیاری از افراد که پا بدین عرصه نهاده اند این هنر را در حفظ این هر دو امر مهم با هم نداشته اند اما آنچه انسان را خوشحال می کند آن است که خوشبختانه مایه های این هنر اصیل و الهی در برنامه شما دیده می شود اما همیشه راه برای پیمودن باقی است.

 

5-آقای جوان،آنچه بدون تردید درباره برنامه و کار شما و گروهتان می توان گفت آن است که خلاقیت های بکارگرفته شده در برنامه خندوانه در مقوله به شدت مورد نیاز طنز در جامعه ما،نسبت به موارد پیش از خود بی شک یک گام رو به جلو بوده است و خود دستاورد بزرگی است که از طرفی قدردانی مردم شریف و بالاخص قشر مذهبی را از شما طلب می کند و از سویی دیگر مسئولیت شما را در شکل دهی و حفظ این ساختار به سمت هنر متعالی و معنادار و مورد نیاز جامعه سنگین تر می نماید.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

پینوشت: 

1- بحارالانوار، ج 74، ص 297، ح 30

2-ان الله یحب المداعب فی الجماعة بلارفث ، کافی، ج 2، ص 663.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Sweden
۰۲:۱۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴
۲
۱۳
ببین غزیزم خنده ای که از سر هزل و بی هنری غفلت باشد در اسلام مذموم است. هدف از برنامه خندوانه هم صرفا سرگرم کردن مردم است تا نفهمند دارد چه بلایی به سرشان می آید.
پاسخ
سیدحسن سیدی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۱ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴
۴
۱۰
باخنده جهالت وغفلت این برنامه موافقم ومتاسفانه فرهنگ هرزه گویی وخنده بی مورد را ترویج میکند ولی با هدفی که گفتی موافق نیستم اولا بلایی که سرمردم میاد ازخود مردمه ومسئولین ایم مملکت ازخارج نیامدن همین پسرخاله وپسرعمو و...من وشماست پس نیازی به چنین هدفی هم نیست ثانیاهزاران نعمت ببرکت این نظام ورهبر حکیم هم هست که متاسفانه دیده نمی شود اگر مردم نگاهی به کشورهای اطراف بندازن متوجه نعمت امنیت میشن اگه اسراف وچشم وهمچشمی ها وفرهنگ مصرف زدگی رو بذارن کنار متوجه میشن که تابحال هیچ ایرانی امکانات و مواهب امروز رو نداشتن.بشرطی چشم دیدن نعمتها رو هم داشته باشیم !
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
۸
۲
ممنون از نویسنده محترم از قدر شناسی که داشته اند
بسیاری از افراد جامعه چنین تحلیلی دارند حتی در سطوح بالای اجتماع
با آرزوی موفقیت بیش از پیش برای ادامه راه آقای رامبد جوان و گروهشان
یکی از اساتید دانشگاه
پاسخ
طنز پرداز
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
۸
۲
به نظرم خندوانه یک موفقیت رسانه ای برای برنامه سازان و خصوصا طنز پردازان کشوره تا بدانند موفقیت در این گونه ساختارها با گرایشهای هدفمند اجتماع و فرهنگی وبدون آلوده شدن برنامه به ابتذال قابل اجراست...
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
۴
۱
با تشکر از متن زیبای نویسنده محترم
این نظر بسیاری از افراد آگاه جامعه می باشد ومسلما این برنامه باعث اتفاقات بسیار جالبی شده است در همه امور.
با امید موفقیت روز افزون برای جناب جوان و تیم پر تلاششان
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵
۲
۱
باسلام وتشکر از قلم واقعگرایانه وزیبای نویسنده
ورود این برنامه ی سالم وسازنده در ایران گام مفیدی در اقتصاد مقاومتی می باشد تماشای این برنامه مفید شایسته تر از تماشای برنامه های بی محتوای بیگانگانی است که خود رادوست می دانند وسعی در تخریب فرهنگ وباور ایرانی -اسلامی هستند

به امید دیدن موفقیت های ارجمند آقای جوان وهمکارانشان در رسانه ی کشور عزیزمان
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها