أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۳۶۱۹۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
وی در بیان جزئیات بحی مسکن حمایتی اجتماعی افزود: با وزارت راه و شهرسازی برای تحقق طرح مسکن حمایتی اجتماعی مطالعه مشترکی را انجام داده ایم، که نتیجه آن تهیه مسکن در بخش بافت فرسوده و واگذاری مسکن حمایتی به مشمولین این طرح است.

به گزارش پايگاه 598، علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پایان هفته دولت با حضور در برنامه " تیتر امشب" شبکه خبر به بررسی عملکرد دوساله وزارتخانه خود پرداخت.

 

وی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول دو سال خدمت خود ماموریت شناسایی وضعیت اقتصادی خانوارها برای حذف یارانه پردرآمدها را عهده‌دار بوده است گفت: از همین رو یکی از مهم‌ترین اقدامات حوزه رفاه اجتماعی این وزارتخانه شناسایی اقتصادی خانوارها بود. درحال حاضر در این حوزه فرآیند شناسایی افراد نیازمند کمک‌های دولتی آغاز شده و در حال جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی تمامی خانوارهای کشور است. نتیجه و دستاورد این اقدام در صورت شناسایی دقیق، عدالت در توزیع و کاهش فقر است.

 

ربیعی بیان کرد:در این دوره شورای عالی رفاه با هدف شناسایی فقر چند بعدی تشکیل و سازوکارهایی برای بهبود وضعیت آموزش و بهداشتی کودکان (بی تابعیت) تدوین شد.

 

وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی در بین عملکرد بخش تعاون این وزارتخانه گفت: در این راستا برای بهبود جایگاه تعاون در اقتصاد کشور در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم بالغ بر8 هزار و 688 تعاونی از انواع شرکت‌های تعاونی مسکن، مصرف، اعتبار و تامین نیاز مشاغل تشکیل شد.  حدود 465 هزار و 323  از واحدهای مسکونی با کمک حوزه امور تعاون به اجرای پروژه‌های مسکن در تعاونی‌‌های مسکن مهر و متعارف طی دولت یازدهم تحویل داده شد.
 

 

راه اندازی صندوق مسکن کارگری

 

وی در بیان جزئیات بحی مسکن حمایتی اجتماعی افزود: با وزارت راه و شهرسازی برای تحقق طرح مسکن حمایتی اجتماعی مطالعه مشترکی را انجام داده ایم، که نتیجه آن تهیه مسکن در بخش بافت فرسوده و واگذاری مسکن حمایتی به مشمولین این طرح است.

 

ربیعی گفت: در بخش بافت فرسوده با اعطای وام بانکی و زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی  این طرح را دنبال می‌کنیم. همچنین برای بازنشستگان در تأمین اجتماعی بودجه ای را برای این منظور در نظر گرفته ایم. در همین راستا راه اندازی صندوق مسکن کارگری و بازنشستگی و بهزیستی را در دستور کار داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در بهزیستی تفاهم نامه ای را با دستگاه‌های ذیربط منعقد کرده‌ایم  با ارائه کمک های بلا عوض قصد داریم آنها از بی خانمانی نجات دهیم.

 

ربیعی افزود:براساس طرح آموزش مهارت های زندگی و فرزندپروری در محلات تعداد 31311 واحد مسکونی از ابتدای دولت یازدهم واگذار شد. همچنین براساس طرح کمک به تامین مسکن معلولین و مددجویان تحت پوشش در سال 1392 به تعداد42881 نفر رسید.

 

وی با بیان اینکه بخشی از این واحدها تا نیمه اول سال 96 و اوایل 95 تحویل داده می‌شود گفت: با هماهنگی‌هایی که با بنیاد مستضعفین و بهزیستی داشته ایم پیش‌بینی می‌شود خانواده های بالای 2 معلول در آینده بدون مسکن نمانند.
 

 

امیدی که دولت ایجاد کرده نرخ مشارکت را دست‌کاری کرده

 

وی در بخش گزارش عملکرد اشتغالی وزارت کار گفت: در بخش اشتغال معلولین 12هزار شغل ایجاد کردیم و با همکاری فنی و حرفه ای استاندارد متناسب با وضعیت معلولان را تهیه کرده ایم.

 

ربیعی با اشاره به اینکه در طول دو سال خدمت از ریزش 240تا250 هزار شغل جلوگیری کرده ایم گفت: در شرایطی که عرضه و تقاضای نیروی کار برابر نیست، کارگران آسیب بسیاری می بینند. به طول مثال در سفر به اردبیل مشاهده کردم که کارگران ذوب آهن چندین ماه حقوق معوق داشتند.

 

وزیر تعاون،کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه من وزیر بیکاران هستم بیان کرد:در افق 1400 نیازمند داشتن 31.5 میلیون شغل هستیم  و این در حالی است که اکنون 22 میلیون شاغل در کشور داریم. اگر این میزان را از هدف کسر کنیم ، به صورت تقریبی سالیانه نیازمند ایجاد 800 هزار شغل هستیم. البته بخشی از  بیکاری هم باقی می ماند.

 

وی با تأکید بر اینکه نیازمند تک رقمی کردن نرخ بیکاری هستیم گفت:متأسفانه در حال حاضر نرخ بهره‌وری و مشارکت اقتصادی در کشور پایین است به همین منظور جلسه های متعددی را در دولت برگزار کردیم.
ربیعی در پاسخ به این سوال که اکنون نرخ بیکاری به چه میزان است گفت: همان میزانی که مرکز آمار اعلام می‌کند!

 

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به اینکه اقدام دولت برای افزایش نرخ مشارکت اقتصادی چه بوده است اظهار داشت: همین امیدی که دولت ایجاد کرده است نرخ مشارکت را دست کاری کرده است.

 

وی با اشاره به رشد 3 درصدی اقتصاد در سال گذشته افزود: بیکاری در سال 92 به میزان 12 درصد بود که در سال 93 به 10.4 درصد رسید واکنون این رقم به 10.6 درصد رسیده است.

ربیعی گفت: هر یک درصد رشد اقتصادی 100 هزار شغل ایجادمی‌کند. تأثیر ایجاد اشتغال زمانی نمود پیدا می‌کند که بنگاه‌های کوچک و خرد ایجاد شوند.

 

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 90درصد اشتغال کشور در بنگاه های کوچک و خرد است ادامه داد: جلسات متعددی در شورای عالی اقتصاد و اشتغال برگزار شد که خروجی آن تأکید بر افزایش میل به سرمایه گذاری شد تا منجر به افزایش رشد اقتصادی  در کشور شود تا به تبع آن شاهد افزایش تولید و ایجاد اشتغال باشیم.

 

وی یکی از رویکردهای وزارت کار آموزش مهارتی به روستائیان است افزود: آموزش‌های فنی و حرفه ای را به روستاها بردیم تا از این طریق با شناسایی رسته های مختلف بتوانیم از ظرفیت‌هااستفاده و اشتغال ایجادکنیم.

 

ربیعی با اشاره به 700هزار بیمه شده اجباری اظهار داشت: از این رقم تعدادی ریزش شغل داشتیم اما به طور مستقیم 400 هزار شغل باقی ماند. نسبت شغل رسمی به غیر رسمی 2 به یک بوده است که همین نشان دهنده ایجاد تعداد قابل توجهی شغل است.

وی با اشاره به اینکه دولت حق خطا کردن مجدد را ندارد گفت: اگر با برنامه ریزی صحیح پیش رویم و خطا راکاهش دهیم می‌توانیم شغل ایجاد کنیم. توجه به بنگاه های کوچک و خرد در شرایط فعلی گامی موثر در مسیر اشتغال است. چراکه هزینه ایجاد شغل در صنایع بزرگ بسیار گران است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها