کد خبر: ۳۳۶۲۴۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
سخنگوی قوه‌قضائیه: در بازرسی از زندان اوین ۳۰ سکه طلا و یک تلفن همراه از مهدی هاشمی کشف شد
پسر جنجالی خاندان پرحاشیه هاشمی رفسنجانی باز هم خبرساز شد.
به گزارش پایگاه 598، مهدی هاشمی که خاندانش در هنگام عزیمت او به زندان یک فیلم هندی تمام‌عیار برایش بازی کردند و در نقش یک قهرمان وارد ندامتگاه شد؛ در زندان وسایلی به همراه خود داشت که کشف آنها می‌تواند باز هم ماهیت این فرد را نزد افکار عمومی بیشتر روشن کند!

روز گذشته سخنگوی قوه‌قضائیه خبر داد در بازرسی از بند‌های 7 و 8 اوین، 30 عدد سکه طلا از مهدی هاشمی کشف شد. براساس اظهارات حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای به همراه این 30 سکه، یک عدد تلفن همراه و سیمکارت نیز کشف شد. 

در هشتادوچهارمین نشست خبری سخنگوی قوه‌قضائیه، خبرنگار فارس خطاب به محسنی اژه‌ای گفت: در هفته‌‌های اخیر اخباری منتشر شده مبنی بر بازرسی از زندان اوین بویژه بند 7 این زندان که مهدی هاشمی در آن دوران محکومیت خود را سپری می‌کند و در همین بازرسی‌ها تعدادی وسایل غیرمجاز کشف شده، آیا شما این خبر را تایید می‌کنید یا نه؟ در صورتی که تایید می‌کنید این وسایل چگونه وارد زندان می‌شود که اژه‌ای در پاسخ گفت: طبق ضوابط زندان معمولاً بازرسی‌ها به صورت سرزده یا با تمهیداتی که از قبل اندیشیده شده صورت می‌گیرد.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: گاهی از برخی بندها بازرسی‌هایی به عمل می‌آید و در آنجا وسایل غیرمجازی پیدا می‌شود که بلافاصله رفع می‌شود و گاهی هم زندانیان سر و صدا می‌کنند که چرا بازرسی‌ صورت می‌گیرد در حالی که اگر این کار انجام نشود با همان وسایل مرتکب جرم می‌شوند و مجدداً هم خودشان و هم ما را دچار مشکل می‌کنند.

وی با تایید خبر بازرسی از زندان اوین گفت: در هفته گذشته از بند 7 و 8 این زندان بازرسی صورت گرفت و طبق گزارشی که ارائه شد از مهدی هاشمی هم یک گوشی تلفن همراه با سیمکارت و سکه طلا اعم از ربع‌سکه، نیم‌سکه و سکه گرمی کشف شد.

معاون اول قوه‌قضائیه با بیان اینکه نمی‌توان گفت سکه غیرمجاز است، گفت: ممکن است سکه را همراه خود داشته باشد اما داشتن تلفن همراه غیرمجاز است. وی تأکید کرد: همچنین از برخی دیگر از زندانیان هم تعدادی وسایل غیرمجاز از جمله گوشی موبایل و فلش‌مموری کشف شد.

وی همچنین درباره رد مال و پرداخت جزای نقدی در پرونده مهدی هاشمی، گفت: اینگونه مسائل را دادسرا اجرا می‌کند و پیگیری آن نیز با دادسرا است. اظهارات حجت‌الاسلام اژه‌ای درباره کشف سکه طلا و سیمکارت از مهدی هاشمی می‌تواند منشأ اقدامات جدید تنبیهی نسبت به این مجرم باشد. حمل تلفن همراه در زندان یک اقدام غیرقانونی است و قاعدتا باید مجازاتی بر مجرم نیز اعمال شود. این به این معناست که مهدی هاشمی به خاطر حمل تلفن همراه باید مجددا مجازات شود. از سوی دیگر از فردی که به جرم دریافت رشوه اکنون در زندان است، 30 سکه طلا کشف شده است. طبیعی است در چنین شرایطی شائبه‌های زیادی نسبت به فردی که رفتار ناسالم اقتصادی داشته است، مطرح می‌شود بویژه اینکه این 30 سکه طلا قرار بوده است در ازای چه خدماتی خرج شود؟!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی
UNITED ARAB EMIRATES
۱۱:۳۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
۲
۰
خوب معلومه واسه زیرمیزی دیگه.....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
۲
۰
اصل بد نیکو نگردد آنکه بنیادش خراب است
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
آقا چرا تهمت می زنید؟؟بنده خدا چندتا سکه برده بوده از بوفه زندان خرید کنه!وگرنه ایشون اصلنم اهل رشوه و خدای ناکرده این حرفا نیس!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها