يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۶۲۶۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
فعالان بحرینی:
فعالان بحرینی با تاکید بر اینکه ملت بیدار بحرین فریب فتنه انگیزی طائفه‌ای رژیم حاکم بر کشورش را نمی‌خورد، عنوان کردند که دروغ آل خلیفه درباره تبعیت انقلاب بحرین از ایران برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتش است.

به گزارش پایگاه 598، «حسام الشاکری» وکیل بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه درباره ترفند آل خلیفه برای سرکوب انقلاب بحرینی‌ها از طریق فتنه‌انگیزی طائفه‌ای در این کشور اظهار داشت: ملت بحرین توطئه رژیم آل خلیفه در ایجاد فتنه طائفه‌ای در این کشور را ناکام گذاشت.

وی تصریح کرد: سرکوبگری‌های رژیم آل خلیفه شاید پیروزی سیاسی ملت بحرین را به تعویق اندازد، اما این جنبش حرکت مسالمت‌آمیز و راهپیمایی‌های مردم برای مطالبه حقوقشان را متوقف نمی‌کند.

الشاکری گفت: در عین حال ما به رژیم آل خلیفه در ادامه سرکوبگری‌ها علیه ملت و پاسخ ندادن به خواسته‌هایشان هشدار می‌دهیم.

فعال بحرینی با اشاره به توطئه آل خلیفه برای فتنه‌انگیزی‌های طائفه‌ای بین ملت بحرین افزود: تظاهرات‌های مردمی همه شهرهای بحرین را فراگرفته و روز به روز به شمار تظاهرات‌کنندگان افزوده می‌شود.

الشاکری گفت: ملت بحرین ثابت کرده که ملتی هوشیار است و فریب توطئه‌ها را نخواهد خورد و با تحمل سرکوبگری‌های رژیم آل خلیفه به ادامه اعتراض‌های مسالمت‌آمیز و تحقق خواسته‌های خود اصرار می‌ورزند.

وی از همه کشورهای جهان خواست که به صراحت دیکتاتوری رژیم آل خلیفه را اعلام کنند و اقدامات بین‌المللی برای اعمال فشار بر این رژیم و وادار کردن آن برای تبدیل شدن به نظامی دموکراتیک به کار گیرند.

سرپوش گذاشتن بر جرائم نظام آل خلیفه و ناکامی سیاسی آن

در همین حال «ضیاء البحرانی» یکی از رهبران ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس تاکید کرد: شایعه‌پراکنی رژیم آل خلیفه درباره دنباله‌روی انقلاب بحرین از خارجی‌ها دروغ‌هایی است که رژیم آل خلیفه برای سرپوش گذاشتن بر جرائم و ناکامی سیاسی خود ساخته و پرداخته کرده است.

البحرانی گفت: اهداف انقلاب 14 فوریه ایجاد اصلاحات بنیادی در رژیم حاکم بر بحرین بود، اما سرکوبگری‌ها و کشتار معترضان سقف خواسته‌ها را به تغییر رژیم آل خلیفه بالا برد، به گونه‌ای که مردم خواهان تعیین سرنوشت خود و انتخاب نظام سیاسی جدیدی هستند که رویاها و خواسته‌های مشروع آنها را در رفع تبعیض طائفه‌ای و تشکیل دستگاه قضایی مستقل عملی کند.

وی افزود: مردم می‌خواهند که پرونده اعطای تابعیت‌های سیاسی که برای تغییر بافت جمعیتی در بحرین صورت می‌گیرد حل شده و ساختار سرویس‌های امنیتی بازسازی شود، به گونه‌ای که سلامت شهروندان و امنیت آنها تضمین داده شود.

وی افزود:یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که علیه انقلاب بحرین به کارگرفته می‌شود، سلاح طائفه‌گرایی است که رسانه‌های رسمی این کشور هم آن را به کار می‌گیرند، به گونه‌ای که انقلاب بحرینی‌ها را انقلاب شیعیان علیه نظام اهل تسنن این کشور قلمداد کردند و همه ظرفیت‌های رسانه‌ای خود را برای اتهام‌زنی به انقلابیون در خصوص تابعیت انقلاب از جمهوری اسلامی ایران به کار گرفتند.

بحرانی به تلاش‌های رژیم آل خلیفه برای فتنه‌انگیزی طائفه‌ای در بحرین اشاره و تاکید کرد: ماموران آل خلیفه مساجد شهروندان شیعه را تخریب و به شعائر دینی آنها تعرض می‌کنند و این علاوه بر تبعیض‌ها و حملاتی است که در جامعه بحرینی علیه شیعیان اعمال می‌شود.

وی افزود:به گفته باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا آنچه که امنیت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را تهدید می‌کند ظلم به ملت‌ها و منزوی کردن آنهاست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها