يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۶۲۷۲
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
یک بام و دو هوای رسانه‌های غربی ضد ایرانی با عنوان دفاع از آزادی بیان:
حواشی داخلی رستاخیز هنوز پایان نیافته بود که این بار شاهد حواشی عجیب رسانه های غیر ایرانی نسبت به این فیلم بودیم. رسانه هایی که زمانی تمام تلاش خود را به کار بسته بودند تا مخالفت برخی علمای سنی علیه فیلم محمد رسول الله (ص) را عَلَم کرده و با ادعای واهی دفاع از همدلی شیعه و سنی، از ساخت و اکران این فیلم ممانعت به عمل آورند، در دوگانگی رفتاری عجیبی که فقط مختص خودشان است، دایه ی نگران تر از مادر شده ...
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، همزمان با اکران فیلم شاخص محمد رسول الله(ص) باز هم جهان شاهد یک بام و دو هوای رسانه های به ظاهر خیرخواه و در حقیقت مفسدی بود که به نام دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان، به ذبح حقایق و فریب توده ها مشغولند. شاید ساده ترین راه برای خفه کردن موج همدلی بین شیعه و سنی از رهگذر به تصویر کشیدن مشترکات مسلمانان در فیلم محمد رسول الله(ص) ، علاوه بر تخریب این فیلم، منحرف کردن اذهان عمومی به سمت و سویی دیگر بود. بدین ترتیب برخی رسانه های غربی در لفافه ی دفاع از آزادی بیان تلاش کردند فضای رسانه ای را به سمت فیلم های توقیف شده در ایران مخصوصا فیلم چالشی و حساسیت زای رستاخیز ببرند.

ساخت فیلم رستاخیز که از مدت ها پیش حرف و حدیث های بسیاری درباره ی حواشی آن وجود داشت، اعتراض جامعه ی دینی مخصوصا علما و مدرسین حوزه های علمیه و تاریخ شناسان مذهبی را برانگیخته بود. این فیلم که با تکیه بر روایات ضعیف و همچنین خط داستانی عجیبی (با سوژه قرار دادن یک ماجرای عاشقانه ی ظاهرا تخیلی) ساخته شده بود، با به نمایش گذاشتن چهره ی حضرت عباس (علیه السلام) حساسیت ها نسبت به خود را به اوج رسانده بود.

بدین ترتیب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنا به احترام به حساسیت های دینی، به این فیلم اجازه ی اکران نداده و از کارگردان (احمدرضا درویش) خواست تا 14 مورد ایرادی را که به این فیلم وارد دانسته شده رفع کند تا از آن رفع توقیف شود. اینگونه بود که با حذف چهل دقیقه از مدت زمان فیلم، اعتراضات نسبت به اکران آن تا حدی کاهش یافت اما هنوز از اکران این فیلم خبری نیست.

موضوعی که حساسیت ها درخصوص این فیلم را دوچندان کرده بود، اعلام ناگهانی و بی مقدمه ی فیلم در بحوبه ی به پایان رسیدن مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 بود. برخی منتقدین به وزارت ارشاد معتقد بودند با توجه به حساسیت قشر مذهبی نسبت به اکران این فیلم، دولت قصد داشته تا با انحراف اذهان عمومی از سمت و سوی مذاکرات، از فشار انتقادات نسبت به جریان گفتگوهای هسته ای بکاهد.

در هر حال، حواشی داخلی رستاخیز هنوز پایان نیافته بود که این بار شاهد حواشی عجیب رسانه های غیر ایرانی نسبت به این فیلم بودیم. رسانه هایی که زمانی تمام تلاش خود را به کار بسته بودند تا مخالفت برخی علمای سنی علیه فیلم محمد رسول الله (ص) را عَلَم کرده و با ادعای واهی دفاع از همدلی شیعه و سنی، از ساخت و اکران این فیلم ممانعت به عمل آورند، در دوگانگی رفتاری عجیبی که فقط مختص خودشان است، دایه ی نگران تر از مادر شده و برای رفع توقیف فیلم رستاخیز گریبان چاک کردند!

گاردین با دستمایه قرار دادن وضعیت رسانه ها و آزادی بیان در ایران مدعی شد (به عنوان نمونه) علت توقیف یکی از روزنامه ها صرفا مقاله ای با موضوعیت دفاع از فیلم رستاخیز بوده است!

سایت پربیننده ی هالیوود ریپورتر با انتقاد از عدم اکران فیلم رستاخیز، سعی کرد بدون واکاوی علل اصلی عدم اجازه ی اکران این فیلم- آن را در مقابل فیلم محمد رسول الله قرار دهد و ایران را متهم به تبعیض کرد!

اما جالب تر از همه، کمپین هایی است که در فضای مجازی و توسط سایت هایی نظیر ایران هیومن رایتز ایجاد شده اند. این سایت معاند، از بینندگان خود دعوت می کند در کمپین های مجازی علیه توقیف فیلم رستاخیز شرکت کنند و بدین وسیله از آزادی بیان در ایران حمایت نمایند! این سایت در مطلبی دیگر با همین موضوع، از دولت روحانی به دلیل فاصله گرفتن از شعارهای خود درباره ی حمایت از آزادی بیان و آزادی رسانه ها انتقاد کرد!

گلوبال وُیس نیز از دیگر سایت هایی بود که در ایجاد و گسترش کمپین های دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان در ایران، به بهانه ی حمایت از فیلم رستاخیز فعالیت داشت. همچنین یورونیوز و بی بی سی فارسی نیز تا کنون مطالب متعددی در دفاع از فیلم رستاخیز منتشر کرده اند که البته نگاهی اجمالی به آنان مشخص می کند عدم اکران این فیلم تنها بهانه ای است برای تولید سوژه علیه قوانین جاری کشور و با عنوان جعلی دفاع از آزادی بیان!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها