أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۶۲۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
نگاهی به آخرین ساخته کرستوفر اسپنسر
«فرزند خدا» مسلما جامعه یهودی زرسالار هالیوود را خشمگین خواهد نمود (همچون "مصائب مسیح") و لذا این دستاوردی در راستای اشاعه تنفر از یهودیت است لذا «فرزند خدا» دستاوردی مهم در تاریخ روایات عمدتا یهودی از افسانه مصلوب گردیدن مسیح (ع) است.
به گزارش پایگاه 598، پیش از آنکه بحث در خصوص فیلم «فرزند خدا» را آغاز کنیم یادآوری این نکته مهم در خصوص روایات مسیحی - یهودی از افسانه مصلوب گردیدن مسیح (ع) لازم می باشد که خداوند در قرآن عظیم در این خصوص می فرمایند:
 
«و قولهم إنا قتلنا المسیح عیسی ابن مریم رسول الله و ما قتلوه و ما صلبوه و لکن شبه لهمو» ادعایشان که ما مسیح عیسی بن مریم پیامبر خدا را کشته ایم، در حالی که نه او را کشتند و نه بر دار کردند، بلکه [حقیقت امر] بر آنها مشتبه شد و کسانی که درباره ی [قتل] او اختلاف کردند، قطعا در مورد آن شک دارند و به آن آگاهی ندارند و تنها از حدس و گمان پیروی می کنند، و به یقین او را نکشتند.» (نساء/ 157)

«فرزند خدا» محصول 2014 امریکا، ساخته کریستوفر اسپنسر می باشد. این فیلم با بودجه به نسبتا اندک بیست و دو میلیون دلاری توسط روما دوانی و مارک برانت تهیه شده است. بودجه این فیلم با توجه به روایت تاریخی و فضاسازی های رومی بسیار اندک است و هر شخصی که فیلم را تماشا کند متوجه این امر می گردد که بسیاری از فضاهای تاریخی فیلم توسط جلوه های ویژه صرفا کامپیوتری طراحی شده است. اما چرا هالیوود بودجه قابل توجه ای (همچون فیلم های "نوح" یا "خروج:پادشاهان و خدایان") به این فیلم اختصاص نداده است؟
 


چرا فیلم «فرزند خدا» توطئه یهود را افشا کرد؟


پاسخ این پرسش را می توان در تنفر این فیلم از قوم یهود جست و جو کرد. «فرزند خدا» پس از فیلم «مصائب مسیح» ساخته مل گیبسون (با بودجه شخصی) قابل توجه ترین اثر در خصوص ضدیت با روایات یهودی در خصوص ماجرای مصلوب گردیدن مسیح (ع) است. تنفر این فیلم از یهودیت در ماجرای نقش سرکردگان این قوم در خصوص توطئه آنان و اغوا سزار رومی سرزمین اورشلیم برای به صلیب کشیدن مسیح شدیدا بارز است و همین نکته را می تواند مشخص ترین تمایز در روایت یهودی تاریخ هالیوود دانست.

«فرزند خدا» در روایات پر از تحریف و یک جانبه نگر هالیوود تعهد خود به منابع کاتولیکی را حفظ می کند و با روایت بدون حاشیه از سرگذشت مسیح مطابق اناجیل اربعه و نقش حواریون در این روایت را بازگو می کند. این فیلم دارای چند نکته مهم است هر چند این نکات همچنان در راستای روایت غیر قرآنی (غیر حقیقی) کلیسای کاتولیک حرکت می کند اما در نسبت با تحاریف عمدتا یهودی - پروتستانی از سرگذشت مسیح (ع) به برخی از روایت قرآنی نزدیک است. از جمله این ویژگی ها توجه به نقش یهودیت در توطئه علیه مسیح (ع)  و همچنین رستاخیز ایشان پس از مصلوب گردیدن مطابق منابع کاتولیکی است. آنچه که این دو ویژگی را به روایات قرآن عظیم نزدیک می کند نقش توطئه یهود و قیام آخرالزمانی مسیح (ع) است.
 
 «ان کثیرا من الاحبار و الرهبان لیاءکلون اموال الناس بالباطل و یصدون عن سبیل الله؛ بسیاری از علمای یهود و راهبان قطعا اموال مردم را به ناحق می خورند و [آنان را] از راه خدا باز می دارند. و کسانی را که زر و سیم می اندوزند و در راه خدا انفاق نمی کنند، به عذابی دردناک نویدشان ده.» (توبه/ 34)

«فرزند خدا» مسلما جامعه یهودی زرسالار هالیوود را خشمگین خواهد نمود (همچون "مصائب مسیح") و لذا این دستاوردی در راستای اشاعه تنفر از یهودیت است لذا «فرزند خدا» دستاوردی مهم در تاریخ روایات عمدتا یهودی از افسانه مصلوب گردیدن مسیح (ع) است.



چرا فیلم «فرزند خدا» توطئه یهود را افشا کرد؟


شخصیت مسیح (ع) در این فیلم با توجه به روایت ساده و بدون استهزاء و تمسخر (همچون فیلم "آخرین وسوسه مسیح") در نشان دادن معجزات عظیم این پیامبر اولولعزم قابل توجه است از طرفی توفیق فیلم در نمایان ساختن چهره واقعی حواریون و شخصیت های بعضا متزلزل آنان نیز مورد تاکید است، مظلومیت مسیح (ع) و از طرفی چهره سفاکانه سران یهودی اورشلیم نیز از نکات بارز فیلم است اما در این میان شبهات اصلی فیلم در خصوص شخصیت مریم (ع) کاملا نمایان است و این شبهات که از میان آنان می توان مسائلی همچون تولد مسیح (ع) و زندگان پر مشقت و پر از طعنه و ناسزا (از سوی جامعه یهودی - ناصری) مریم (ع) را ذکر کرد از نواقص روایات غیر حقیقی کاتولیکی از سرگذشت مسیح (ع) است.


چرا فیلم «فرزند خدا» توطئه یهود را افشا کرد؟


به طور کلی فیلم «فرزند خدا» تلاشی در دستیابی به حقیقت زندگانی گرانبهای مسیح (ع) است متاسفانه مغفول ماندن نص صریح قرآن عظیم در این روایات هالیوودی، آنان را از حقیقت این حیات گرانبها و عروج قدسی آن حضرت دور نگاه می دارد.افشا توطئه یهود در افسانه مصلوب گردیدن مسیح حاصل از موج عظیم و جهانی تنفر از یهودیت زرسالار است موجی که هم اکنون به هالیوود نیز رسیده است.



منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها