أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۶۳۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
عضو مجلس خبرگان رهبری:
عضو مجلس خبرگان رهبری در اصفهان گفت: امروز همه مردم جهان فریاد مرگ بر آمریکا سرمی‌دهند.
به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله سید احمد علم الهدی شامگاه یکشنبه در همایش "شهیدان رجایی و باهنر، مبارزه با استکبار تا مرز شهادت" که در مسجد سید اصفهان برگزار شد،  اظهار داشت: سیره سیاسی امام رضا (ع) در میان همه معصومین حاوی آموزه‌هایی است که در جریان‌های سیاسی امروز کشور می‌تواند راهبردهای سازنده‌ای را در برابر بینش مردم انقلابی قرار دهد. یکی از ویژگی‌های حیات سیاسی امام رضا (ع) این بود که  این امام مؤسس گفتمان امامت و ولایت بودند.

وی با بیان اینکه این حاکمیت در عرصه‌های سیاسی راه مردم بود، تصریح کرد: زمانی که مردم گرایش بسیاری به امامت و ولایت اهل‌بیت(ع) داشتند مأمون برای بهره‌برداری از این عشق مردم ادعای تشیع و خط امامت کرد و در این زمینه نیز جلساتی را با علمای اهل سنت برگزار می‌کرد و درباره خلافت امام علی (ع) به بحث و مناظره می‌پرداخت.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: او افراد را از نظر عشق و دلدادگی به اهل‌البیت متوجه آن امامت و ولایتی می‌کرد که در شکل اساطیری خودش در گذشته در وجود امام علی (ع) متبلور بوده است. اما در مقابل این شگرد شیطانی مأمون که می‌خواست ثابت کند مسئله باور اهل‌البیت(ع) جریانی اساطیری مربوط به گذشته است اقدام مهمی انجام دادند.

وی با اشاره به حدیث سلسله الذهب تصریح کرد: امام رضا(ع) گفتمان امامت را به‌عنوان جریان حاکم و مدیر روز در جامعه تزریق می‌کردند و در دروازه نیشابور درباره حدیث سلسله الذهب فرمودند توحید و کلمه لا اله الا الله اسم محکم خدا است.اما با شرط‌های کلمه "لا اله الا الله" من هستم و نکته قابل‌توجه در بیان امام هشتم این است که در مقام اثبات این واقعیت که ولایت شرط توحید است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: با وجود اینکه حضرت علی(ع) مبدأ ولایت و امامت به شمار می‌روند و نماد برجسته امامت ایشان هستند، امام رضا (ع) نمی‌گویند حضرت علی (ع) شرط است می‌گویند من شرط توحید هستم.

وی بیان کرد: مأمون می‌گوید امامت یعنی حضرت علی (ع) که در 150 سال گذشته زندگی می‌کرده، اما امام رضا (ع) می‌فرمایند امامت در من متبلور است و این یعنی امامت حاکم و مدیر، امامتی که گفتمانش باید امت اسلامی را اداره کند، من هستم.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: ایشان با این بیان خودشان گفتمان امامت و ولایت را به‌عنوان ابزار مدیریت اسلامی جامعه و امت اسلام تأسیس کردند.

وی با اشاره به مدیریت شهیدان رجایی و باهنر در کشور افزود: 2 شهید رجایی و باهنر که نماد مدیریت اجرایی کشور و جامعه هستند، در زندگانی خود و در چهره و سیمای انجام‌وظیفه خود گفتمان امامت و پیروی از گفتمان امامت را همواره مد نظر قرار دادند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه شهید رجایی و باهنر در عرصه مدیریت فرصتی چندانی نداشتند، گفت: آنها فرصتی برای نشان دادن توانمندی‌های خود نداشتند و فرصتی به وجود نیامد که مردم از ابتکار مدیریت‌شان در برنامه‌های اجرایی از سیاست‌گذاری‌های خاص و عام سرمشق بگیرند. با این حال مدیران آینده کشور در مبنای مدیریت سیاسی این دو شهید کشور را اداره کنند.

وی اظهار داشت: شهید باهنر 3 ماه و شهید رجایی حدود یک سال در امور سیاسی کشور مسئولیت داشتند و در این زمان اندک فرصت ابتکار خاص در مدیریت را نداشته‌اند که به‌عنوان مدیریت و سیاست‌مداری معرفی شوند. در هفته دولت به نام و یاد آن‌ها تابلوی رنگی را در برابر بینش دولت‌مردان هر عصری نصب کنمد که آن‌ها بر اساس این دو شهید کشور را اداره کنند.

بوسه شهید رجایی بر دست امام خمینی(ره)

امام جمعه مشهد با اشاره به شاخصه اصلی این دو شهید بزرگوار افزود: با این حال مسئله‌ای که در سیمای شهید رجایی و باهنر ارزش داشت، تابعیت و وابستگی قطعی آن‌ها به گفتمان ولایت بود.

وی بیان کرد: شهید رجایی با یک جمله دست امام(ره) را بوسید و با این کار مردم را در مسیری قرار داد که در برابر خیانت رئیس‌جمهور وقت که از کشور با کمک منافقین فرار کرد، ایستادگی کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: زمانی که مردم برای انتخاب رئیس جمهور جدید اقدام کردند، شهید رجایی را به ملاک اینکه گفته من مقلد امام هستم، انتخاب کردند، یعنی پیروی از امام و رهبری برای این شهید به‌عنوانشاخصه‌ای مشخص شد که این شاخصه در جامعه ما فرهنگ‌سازی کرد.

دولت‌مرد لایق، تابع محض گفتمان ولایت است

وی تصریح کردکرد: این موضوع ثابت کرد دولت و دولت‌مرد متدین و لایق شایسته نظام کسی است که تابع محض گفتمان امامت و ولایت است و اگر این مسئول در راستای گفتمان امامت و رهبری عمل کرد، شایسته مدیریت اجرایی کشور است.

امام جمعه مشهد به اهمیت توجه به فرهنگ این شهدای گرانقدر اشاره کرد و افزود: این مسئله به‌عنوان یک فرهنگ در سیمای شهید رجایی و باهنر در کشور نهادینه شد و یادمان شهادت این شهید بزرگوار به‌عنوان هفته دولت قرار داده‌شده است و این در حقیقت ندای امت بوده و دولت مردی ازنظر مردم پذیرفته است که مطیع مطلق گفتمان امام و رهبری باشد.

وی افزود: معیار سنجش و ارزشیابی مردم نسبت به کارنامه مدیریت هر دولتی با این مؤلفه است و غیر از خدماتی که در توسعه اقتصادی و فرهنگی در فعالیت‌ها و مدیریت سیاست خارجی و سیاست داخلی یک دولت و دولت‌مرد انجام می‌دهد، کارنامه‌ای که از نظر مردم در یک شاخصه ارزیابی می‌شود این است که به چه میزان این فرد تابع رهبر است.

آیت‌الله علم‌الهدی به عملکرد دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: معیار اصلی مردم در زمینه عملکرد این دولت نیز این است که در این کارنامه به چه میزان اطاعت از امام(ره) و مقام معظم رهبری در برنامه‌ها و در کارکردها و در عملیات اجرایی مدیریت این دولت در نظر گرفته‌شده است.
دشمنان از حاکمیت گفتمان امامت و رهبری ما در جهان آسیب دیده‌اند

وی با بیان اینکه دشمنی دشمنان ما نیز با این مسئله است و دشمنی دشمنان ما صرفاً با مسئله نوع زندگی مردم ما نیست، گفت: دشمنی دشمنان ما با حاکمیتی خاص در قالب برنامه‌های ویژه در تمام آسیب‌هاوضررهایی که دشمنان استکباری ما در دنیا احساس می‌کنند، از حاکمیت گفتمان امامت و رهبری است.

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: جریانی که در مقابل استکبار به وجود آمده، استکبار را در دنیا به خطر انداخته و اینکه لحظه‌به‌لحظه سفره این استکبار را در جهان جمع می‌کند، گفتمان امامت و رهبری است و لذا در مقام براندازی گفتمان امامت و ولایت است و این همدلی به وجود آمده در بین مردم تنها یک عامل بانام گفتمان امامت و رهبری دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه در نخستین سال پیروزی انقلاب، چون رسانه در دست گروهک‌ها بود، نگذاشتند یک مسئله در کشور بیان شود و درحالی‌که در رسانه‌های خارجی یک غوغا راه انداخت.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به ناتوان بودن غرب از پیش‌بینی انقلاب اسلامی ایران گفت: کارتر رئیس‌جمهور وقت آمریکا در آن زمان برای رئیس سازمان سیا توبیخ‌نامه‌ای نوشت و در آن نوشته بود بزرگ‌ترین سازمان اطلاعاتی در زمین 25 سال بر کشوری حاکم بوده اما چگونه این سازمان نتوانسته از پیدایش و انفجار یک انقلاب که صیانت ما را در منطقه به خطر انداخته، پیشگیری کند.

وی افزود: رئیس سازمان سیا و تشکیلات اطلاعات جاسوسی آمریکا از سوی رئیس‌جمهور این کشور توبیخ شد و پاسخ رئیس سازمان سیا این بود که ما 25 سال توان اداره این کشور را داشتیم اما تنها یک مسئله در این کشور اتفاق افتاد که نه‌تنها برای ما قابل پیش‌بینی نبود، بلکه برای هیچ شخص دیگری نیز در دنیا قابل پیش‌بینی نیست.

چگونه یک پیرمرد 78 ساله یک انفجار را در جهان ایجاد کرد

امام جمعه مشهد به ادامه پاسخ این نامه از سوی رئیس سازمان سیا اشاره کرد و گفت: به گفته رئیس وقت سازمان سیا " آن مسئله این است که یک پیرمرد 78 ساله که 13 سال از کشور اخراج شده است و تمام وابستگی‌های به این مرد قاچاق است، توانسته تنها با یک‌قلم، 35 میلیون دل انسان را به هم بدوزد و یک چنین انفجاری را ایجاد کند که این محصول همدلی و گفتمان امام و ولایت است.

وی اظهار داشت: در سال 68 مقاومت 80 میلیون عرب در مقابل 2 میلیون صهیونیست، شکست خورد اما در راستای گفتمان امام و رهبری شخصی از دل این گفتمان بیرون آید و در جنگی 33 روزه صهیونیست را از جنوب لبنان بیرون کرد که این نشان از قدرت گفتمان امام و رهبری دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی به گسترش شعار مرگ بر آمریکا در جهان اشاره کرد و گفت: درگذشته تنها در کشور ما مرگ آمریکا گفته می‌شد اما با توجه به استکبارستیزی حاکم شده در دنیا، امروز همه مردم جهان در اعتراض به استکبار فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.
دشمن به دنبال براندازی گفتمان امام و رهبری در جامعه است

وی افزود: استکبار و صهیونیست دشمن این گفتمان هستند و نزدیکی ما به دشمن در قالب تحولاتی در سیاست خارجی که مدیریت دولت اقتضا کرده، این خطر را دارد که دشمن بتواند نیت شوم خودش را در براندازی گفتمان امام و رهبری ایجاد  کند. این خطر تهدید یا نظریه بنده نیست که بگویید این شخص اشتباه می‌کند بلکه این سخن خود آمریکایی‌هاست.

امام جمعه مشهد بیان کرد: اندیشکده اینترپرایز در آمریکا گزارشی صادر کرده است که می‌گوید اوباما امیدوار که توافق هسته‌ای با ایران به تغییر سیاست‌های تهران منجر شودو آنها باید توافق را بستری کنند تا در قالب این توافق همه‌چیز را براندازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در گفت و که رئیس‌جمهور آمریکا گفته باید توافق را به‌جایی رساند که آمریکا بتواند به‌راحتی ایران جمهوری اسلامی و تابع رهبری را بمباران کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه همه می‌دانند انگلیس روباه استخوان‌خوار پشت سر سگ آمریکا است، ادامه داد: از دو قرن گذشته تا امروز همه ضرباتی بر پیکر استقلال کشور زده شده، تنها یک کانون با نام سفارت‌خانه انگلیس در ایران داشته است که در تثبیت قرارداد ترکمن چای و استناد ایران بر این قرارداد و از دست دادن 27 استان نقش داشته است.

وی افزود: انگلیسی‌ها انقلاب مشروطیت را نیز به‌گونه‌ای منحرف کردند که بزرگ‌ترین شخصیت انقلابی ضد استبداد آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری را در کشور دار زدند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: رضاخان، به دست جاسوس خود انگلیسی‌ها یعنی محمدعلی فروغی، به این کشور تحمیل شد و در کودتای 28 مرداد و فتنه 88 انگلیس فتنه‌گر اصلی بود.

وی با انتقاد از باز شدن سفارت انگلیس در کشور ایران افزود: آیا از اینکه امروز بیایند سفارت‌خانه‌ای که کانون همه فتنه‌ها بوده را باز کنند، احساس خطر نمی‌شود؟

انگلیسی‌ها از ابتدا به دنبال توطئه در کشور ایران بودند

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مجوز بنگاه خبرپراکنی مانند بی‌بی‌سی که طراح فتنه 88 بوده صادر می‌شود تا او وارد کشور شود، گفت: باید پرسید که این مسائل واقعاً بر اساس کدام مبنا است. اینان از روز نخستی که وارد کشور شدند بنای توطئه را در کشور نهادند و ابزارشان عناصر وطن‌فروش در حوزه حکومتی و حاکم این کشور بود.

وی گفت: اگر قرار شد در حوزه برنامه‌ریزی کشور مجلس و یا در حوزه مدیریت امثال محمدعلی فروغی و وثوق‌الدوله پیدا شوند و حکومت کنند روزگار ما بهتر از ایرانی‌های آن زمان نیست بلکه بدتر نیز هست.

امام جمعه مشهد بیان کرد: در این عرصه شما هستید که تصمیم می‌گیرید که آیا امثال محمدعلی فروغی‌ها در کشور کاره‌ای شوند یا خیر. کاری ندارم که شخص از کدام حزب است و مسئله این است هر کس که با رهبری زاویه‌دار حرکت می‌کند، بخواهد وارد مجلس شود این شخص وثوق‌الدوله کشور خواهد شد.

وی افزود: این جاسوس ساخته‌وپرداخته انگلیسی می‌شود که سفارت‌خانه خود را برای جاسوسی گشود و در این راستا شما باید به‌گونه‌ای عمل کنید که هر کس قصد حرکت زاویه‌دار با رهبر است به هیچ مقامی در کشور نرسد.

بصیرت انقلابی، گفتمان ولایت را حفظ می‌کند

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه نباید بگذارید با به مقام رسیدن این اشخاص رهبر تنها بماند زیرا وقتی امام علی (ع)، تنها شد بر سر اسلام اتفاقات بسیاری رخ داد، بیان کرد: اگر شماها غفلت کردید و اگر وظیفه خودمان را در عرصه خدمت به ولایت در جامعه اجرا نکردید، از این دروازه دشمن با جاسوسانش وارد کشور می‌شود و همه‌جا را می‌گیرد.

وی افزود: البته اگر ما در این راه بصیرت داشته باشیم، نه‌تنها دشمن نمی‌تواند ما را برانداز کند بلکه در این راه ضعیف‌ترخواهد شد و این را بدانید حضور با بصیرت شما در عرصه سیاسی می‌تواند گفتمان ولایت را حفظ کند.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها