يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۶۳۲۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز بارش باران در سواحل شمالی و استان‌های واقع در دامنه البرز مرکزی رخ می‌دهد، گفت: احتمال بارش پراکنده باران و همچنین باد و گرد و خاک برای تهران پیش‌بینی می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، فریبا گودرزی ، در تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: با ورود سامانه بارشی فعال به کشور و همراهی آن با نفوذ و تقویت زبانه پرفشار بر روی نیمه شمالی از امروز در استان‌های واقع در شمال‌غرب، سواحل شمالی و به تدریج غرب، مرکز، ارتفاعات جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز و مرکزی، ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: شدت بارش ها در روز دوشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، اردبیل و به تدریج گیلان، مازندران و گلستان خواهد بود.

وی ادامه داد: در 3 روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، برخی نقاط هرمزگان، رگبار موقتی باران و گاهی رعد وب رق پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی در ادامه تصریح کرد: در این مدت برای شرق کشور وزش باد و در پاره‌ای نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل با طوفان گرد و خاک همراه خواهد بود. لازم به ذکر است؛ همچنین طی امروز و فردا در استان‌های سمنان، شمال اصفهان، قم و جنوب استان تهران وزش باد نسبتاً شدیدی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز بیشینه دمای تهران به 33 درجه سانتیگراد و کمینه دمای آن به 22 درجه سانتیگراد می‌رسد، گفت: آسمان تهران امروز نیمه‌ابری است و در بعد از ظهر ابری می‌شود همچنین در پاره‌ای از نقاط این استان بارش پراکنده به همراه رعد و برق و باد و گردوخاک رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز همدان با دمای 10 درجه سانتیگراد و اهواز با دمای 47 درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین مراکز استان کشور بودند.


منبع: فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها