کد خبر: ۳۳۶۳۶۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
اعلام پرفروش‌ترین کتب «خط ‌خوان»
فروشگاه کتاب دیجیتال «خط‌خوان»، با اعلام کتاب‌های پرفروش خود طی ماه گذشته، نشان داد که مسابقه کتابخوانی برنامه خندوانه به آنجا نیز رسیده و فروش آنها را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش پایگاه 598، این روزها عادت کرده‌ایم که آمار فروش کتاب‌های مختلف را از گیشه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها بشنویم.

آماری که هر چند، مشخص کننده فروش کتاب‌ها هستند، اما نمی‌توان به جرأت به عنوان آمار خواندن کتاب در نظرشان گرفت. بسیاری از این کتاب‌ها به صورت دسته جمعی برای کتابخانه‌ها و مراکز مختلف خریداری شده‌اند و یا مردم برای هدیه دادن به یکدیگر می‌خرند، طوری که بعضی وقت‌ها یک چاپ کتاب در یک روز تمام می‌شود.

حتی خیلی وقت‌ها کتاب‌هایی که توسط یک مشتری و به منظور خواندن خریده می‌شود، تحت مناسبت‌هایی مثل نمایشگاه بین‌المللی و نمایشگاه‌های موسمی کتاب است با اعطای تخفیف‌های ویژه باعث می‌شود که سبد بزرگی از کتاب‌ها در یک روز خریداری شوند و راهی کتابخانه‌های شخصی شوند و خب معلوم نیست که این کتاب‌ها قرار است کی خوانده شوند.

جالب است که بدانید نشر الکترونیک هم یک آمار فروش دارد. آماری که برحسب خریدهای دانه‌ای کتاب و به صورت کاملاً دقیق، توسط سیستم‌های نشر الکترونیک محاسبه شده و نشان داده می‌شوند.

در این مورد می‌توان به واقعی بودن آمارهای فروش کتاب بیشتر اتکا کرد. چون کتاب‌ها توسط کاربران و صرفاً برای مطالعه دانلود می‌شوند و ما دیگر شاهد خرید دسته جمعی نیستیم و می‌توانیم خرید هر کتاب را به معنای مطالعه آن کتاب بگیریم.

«خط خوان»، یکی از فروشگاه‌های اینترنتی کتاب، آمار پرفروش‌های خود را در یک ماه گذشته به این شرح اعلام کرد:

1- جام جهانی در جوادیه اثر داود امیریان

2- یک عاشقانه آرام اثر نادر ابراهیمی

3- من زنده‌ام اثر معصومه آباد

4- مدیر مدرسه اثر جلال آل‌احمد

نگاهی به کتاب‌های پرفروش یک ماهه اخیر این فروشگاه کتاب‌های دیجیتال نشان می‌دهد که بازار نشر دیجیتال نیز تحت تاثیر برنامه خندوانه بوده و کتاب‌هایی که حدود یک هفته از معرفی آنها در این برنامه می‌گذرد توانسته فروش یک ماه این فروشگاه دیجیتال را تحت تاثیر خود قرار دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها