أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۳۶۳۹۹
زمان انتشار: ۱۷:۵۱     ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی با بیان اینکه هیچ نهاد و مقامی اجازه عضویت مسئولان دولتی در شبکه‌های فیلتر شده را نداده است گفت: انتظار می‌رود که مسئولین دولتی بیش از دیگران به قانون احترام بگذارند.

به گزارش پایگاه 598، عبدالصمد خرم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به سخنان اخیر وزیر ارتباطات، احتمال طرح پیشنهاد رفع فیلتر فیسبوک در کارگروه تعیین مصادیق ، وجود دارد یا خیر؟ اعلام کرد: اولا با توجه به سوابق دشمنی فیس‌بوک با نظام جمهوری اسلامی ایران بعید است اعضاء کارگروه  پیشنهاد رفع فیلتر فیسبوک را مطرح کنند. ثانیا برفرض که چنین پیشنهادی از ناحیه یک عضو کارگروه مطرح شود و رأی هم بیاورد؛ این سایت رفع فیلتر نخواهد شد زیرا که دستور فیلتر آن هم از ناحیه کارگروه و هم از ناحیه مراجع قضایی صادر شده است و این کارگروه فقط می‌تواند نسبت به تصمیمات گذشته خود تجدید نظر کند و صلاحیت دخالت در تصمیمات مراجع قضایی را ندارد. بنابراین تا زمانی که مرجع قضایی دستور خود را ملغی نکند فیسبوک فیلتر باقی خواهد ماند.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه افزود: بروز و ظهور شبکه‌های اجتماعی موبایل‌محور  باعث شده است که فیس‌بوک جذابیت گذشته را برای کاربران اینترنت نداشته باشد و به تدریج کاربران خود را از دست می‌دهد.

خرم آبادی اظهارکرد: متاسفانه محتوای مجرمانه و جرایم سازمان یافته در شبکه‌های موبایل محور خارجی غوغا می‌کند و با غفلت مسئولان، کاربران ایرانی بی‌پناه و بی‌دفاع  در این شبکه‌ها رها شده‌اند.

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در خصوص احتمال گسترش فیلترینگ هوشمند به سایت فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی گفت: اولاً فیلترینگ هوشمند نه به بار است و نه به دار. ثانیا فیلترینگ هوشمند بنابه دلایل متعدد قابلیت اعمال بر روی فیس‌بوک، توییتر و شبکه‌های پیام‌رسان موبایلی خارجی را ندارد.

وی تاکید کرد: مسئولین برای نجات جامعه از شر آسیب‌های شبکه‌های پیام‌‌رسان موبایلی باید چاره دیگری غیر از فیلترینگ هوشمند  بیاندیشند.

معاون قضایی دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که مقامات و مسئولان دولتی با مجوز چه نهادی در کشور اجازه عضویت در شبکه‌های فیلتر شده را می‌یابند؟ گفت: هیچ نهاد و مقامی در کشور اجازه عضویت در شبکه‌های فیلتر شده را صادر نمی‌کند. وقتی که یک شبکه اینترنتی توسط مراجع قانونی فیلتر می شود انتظار می‌رود که مسئولین دولتی بیش از دیگران به قانون احترام بگذارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها