أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۶۴۰۲
زمان انتشار: ۱۸:۱۴     ۰۹ شهريور ۱۳۹۴
فیلم جدید مجید مجیدی در بسیاری از مهم ترین رسانه های دنیا بازتاب داشته. رویترز، هندوستان تایمز، اورشلیم پست و گاردین تنها تعدادی از خبرگزاری های مهمی هستند که سراغ «محمد رسول الله» رفتند. حالا نوبت به فاکس نیوز رسیده است.
به گزارش پایگاه 598، فاکس نیوز به نقل از فرانس پرس به فروش تمام بلیط های فیلم «محمد رسول الله» در روز نخست اکران پرداخته و حتی به یک روز تاخیر در اکران ایران هم اشاره کرده است. آنها هم عنوان کرده اند که اهل تسنن هر گونه نمایش پیامبر را خلاف شریعت می دانند. به همین جهت تاکنون عده زیادی به فیلم اعتراض کرده اند و حتی الازهر در سال 2012 سعی کرد تولید این فیلم را متوقف کند.

جالب اینجاست که این مشکل فقط در مورد پیامبر اسلام و فقط مخصوص دنیای اسلام نبوده و نیست. مارک جوزف تهیه کننده سینما عنوان می کند که نمایش حضرت مسیح علیه السلام هم در سینما ابتدا با چنین واکنش هایی مواجه می شد و این چالشی است که سینماگران آمریکایی هم آن را پشت سر گذاشته اند. جوزف که سابقه تهیه فیلم های بیگ پروداکشنی مثل «ماجراهای نارنیا: شیر، جادوگر و کمد» را هم در پرونده اش دارد با اشاره به فیلم «بن هور» می گوید فیلمسازان آمریکایی 50 سال پیش با چنین مشکلی مواجه شدند. چیزی که باعش شد در ساخته مشهور ویلیام وایلر، چهره مسیح علیه السلام به صورت واضح نشان داده نشود.

اما ساختن «پادشاه پادشاهان» در 1961 و بعد از آن «عیسی ناصری» و «مصائب مسیح» باعث شد این مشکلات رفته رفته بر طرف شوند. این تهیه کننده سپس با اشاره به ساخته مجید مجیدی معتقد است «محمد رسول الله» یک مورد جذاب برای تست است.او معتقد است فیلم تازه کارگردان «آواز گنجشک ها» می تواند نشان دهد چگونه دنیای اسلام به موضوعی این چنینی عکس العمل نشان می دهد و به صورت مخصوص فرق بین عکس العمل شیعیان و اهل تسنن چه خواهد بود. گفتنی است مارک جوزف بازاریاب فیلم هایی چون «پسر خدا»، «ری» و «مصائب مسیح» هم بوده است.

مطلب فاکس نیوز با اشاره به فیلم موفق «الرساله» ساخته مصطفی عقاد به پایان می رسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها