يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۶۴۹۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۲     ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
محمد جواد ظریف در کتاب آقای سفیر به خاطره هم دانشگاهی بودن با وزیر خارجه اسبق آمریکا اشاره می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، محمد جواد ظریف در کتاب آقای سفیر به خاطره هم دانشگاهی بودن با وزیر خارجه اسبق آمریکا اشاره کرده و می گوید: بنده در زمان دانشجویی‌ام به شهرهای مختلف آمریکا سفر کردم؛ از روزی که ویزای تحصیلی‌ام را به ویزای سیاسی تغییر دادم، دیگر نتوانستم به این سفرها بروم. برای هر بار سفر باید از دولت آمریکا اجازه بگیرید که 95 درصد اوقات نیز این اجازه را نمی‌دهند.

من چندین بار در طول مدت اقامتم در نیویورک به‌عنوان نماینده دائم، به واشنگتن سفر کردم و به دانشگاه‌های مختلف رفتم. یک بار دانشگاه پرینستون را دیدم ولی حتی برای سفر به دانشگاه خودم در دنور مشکل وجود داشت.

نکتۀ جالب این بود که خانم کاندولیزا رایس نیز در همان زمان در دانشگاه دنور درس می‌خواند و هم دانشکده‌ای من بود، البته به فاصله زمانی پنج سال زودتر از من دکترا گرفت و فارغ‌التحصیل شد. زمانی که سفیر بودم، با اینکه آنجا ایشان را می‌شناختند، اما نتوانستند برای من اجازۀ رفتن به دانشگاه را بگیرند که حتی بتوانم با اساتید صحبت کنم.

منبع : مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها