أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۶۵۶۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره اعلام نتایج آزمون سراسری سال ۹۴ گفت: نتایج کنکور سراسری اواخر هفته آینده منتشر می شود.

به گزارش پایگاه 598، دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس برنامه ای که از پیش هم اعلام کرده بودیم نتایج آزمون سراسری تا اواخر هفته آینده و در ابتدای نیمه دوم شهریورماه اعلام می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آمار داوطلبان و ظرفیت پذیرش گفت: تعداد ۸۷۷ هزار نفر در آزمون سراسری ثبت نام و ۷۹۶ هزار نفر در آزمون شرکت کردند. کمتر از ۱۰ درصد غایب داشتیم که نشان می دهد داوطلبان واقعی با تعداد خروجی های دبیرستان ها همخوانی دارد.

وی افزود: پشت صف کنکور در حال کاهش است و تقریبا همه افراد مجاز به انتخاب رشته شده اند.

وی گفت: از میان ۷۹۶ هزار نفر ، تعداد ۷۶۷ هزار و ۲۵۷ نفر ظرفیت داریم که ظرفیت پذیرش در علوم ریاضی ۲۸۰ هزار و ۲۴۷ نفر، ظرفیت پذیرش در علوم تجربی ۲۲۷ هزار و ۲۲۰ نفر، ظرفیت پذیرش در علوم انسانی ۲۱۹ هزار و ۲۱۵ نفر، ظرفیت پذیرش در هنر  ۱۸ هزار و ۱۹۶ نفر و ظرفیت پذیرش در زبان ۲۲ هزار و ۳۷۹ نفر است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها