يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۶۵۹۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
آیت الله علوی گرگانی گفت: دیرکرد و سود بالای بانکی باید از نظام بانکی برداشته شود و مطمئن باشید که بانک‌ها بدون این دو نیز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و در کار خود موفق‌تر نیز خواهند شد.
به گزارش پایگاه 598، آیت الله علوی گرگانی، استاد حوزه در دیدار مدیر و کارمندان یکی از موسسات مالی و اعتباری قم با اشاره به روایتی از امام علی(ع) اظهار داشت: امام علی(ع) فرمودند که بر شما باد که نظرات خود را بر یکدیگر رد و بدل کنید و با یکدیگر مانند یک انسان واحد باشید.

وی گفت: جامعه‌ای موفق است که خود را مانند اعضای بدن بداند و بدی دیگران را بدی خود و خوبی دیگران را خوبی خود بداند و آنچه را برای خود می‌خواهد برای دیگران نیز بخواهد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه متأسفانه برخی در جامعه ما بر عکس عمل می‌کنند و بسیاری از چیزها را برای خود می‌خواهند و برای دیگران ارزشی قائل نیستند ابراز داشت: همه افراد جامعه مانند اعضای بدن هستند و هر کدام در جایگاه خودشان در جامعه کاربرد دارند.

وی با طرح این سؤال که ما در جامعه خودمان چه کاری باید انجام دهیم تا مطمئن شویم که خداوند ما را کمک خواهد کرد افزود: خداوند فرموده است که بنده‌های من باید دو اصل را رعایت کنند تا من نیز آنها را یاری کنم.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه اصل اولی که باید رعایت کنیم تقوی است تصریح کرد: اگر ما حق هر چیزی را ادا کنیم و در کار خود پاکی و صداقت داشته باشیم کارهای ما ارزش بیشتری خواهد یافت.

وی اصل دوم را نیکوکاری و خدمت به مردم عنوان کردند و افزود: اگر این دو اصل را در کنار هم داشته باشید خداوند همراه ما خواهد بود.

این مرجع تقلید در پایان با بیان اینکه دادن وام‌هایی با سود بالا کمک به مردم نیست بلکه مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد می‌کند گفت: دیرکرد و سود بالای بانکی باید از نظام بانکی برداشته شود و مطمئن باشید که بانک‌ها بدون این دو نیز می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و در کار خود موفق‌تر نیز خواهند شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها