يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۶۶۳۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
قیمت نفت در معاملات امروز بیش از ۲ دلار کاهش یافت و به ۵۲ دلار و ۲ سنت رسید.
به گزارش پایگاه 598، پس از آنکه آمارهای رسمی نشان داد بخش بزرگ تولید چین، که موتور محرکه دومین مصرف کننده انرژی جهان به شمار می رود با سریعترین سرعت سه سال گذشته کوچک شده، قیمت نفت امروز بیش از 3 درصد کاهش یافت.

شاخص رسمی مدیران خرید چین از 50 در ماه جولای به 49.7 در ماه اوت رسید و نگرانی ها در مورد دومین اقتصاد بزرگ جهان را افزایش داد.

این آمارها موجب شد تا قیمت نفت پس از سه جلسه رشد قابل توجه، کاهش یابد.به گفته تجار،  پس از آنکه قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا روز دوشنبه بیش از 8 درصد افزایش یافت، سرمایه گذاران اقدام به برداشت سود کردند.

کارستن فریچ، تحلیلگر نفتی در کومرز بانک فرانکفورت گفت: «عامل اصلی نگرانی از اقتصاد چین بوده است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 2 دلار و 13 سنت کاهش به 52 دلار و 2 سنت رسید.

روز دوشنبه، قیمت نفت برنت 4 دلار و 10 سنت، معادل 8.2 درصد رشد داشت و افزایش خود نسبت به پایین ترین رقم 6 سال و نیم اخیر را که در روز 26 اوت به ثبت رسانده بود پس گرفت.
قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 2 دلار کاهش به 47 دلار و 20 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در پایان معاملات جلسه گذشته، 3 دلار و 98 سنت، معادل 8.8 درصد افزایش یافت.

پس از آنکه آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان د اد که تولید نفت این کشور کمتر از حد انتظار بوده، قیمت نفت از پایین ترین سطح خود از زمان بحران مالی جهانی تاکنون فاصله گرفت و افزایش یافت.

آمارهای بازنگری شده اداره اطلاعات انرژی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد که میزان تولید نفت آمریکا در ماه آوریل اندکی بیش از 9.6 میلیون بشکه در روز بوده، اما این رقم در دو ماه بعدی بیش از 300 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

اما به رغم کاهش تولید نفت آمریکا، بازار جهانی همچنان به شدت با فزونی عرضه روبروست.


منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها