يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۶۶۳۷
زمان انتشار: ۰۰:۴۶     ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
وزارت امور دینی مصر یک مؤذن را به دلیل تحریف اذان و افزودن کلمه فیس‌بوک در آن، از کار برکنار کرده و پرونده‌ای در حق وی تشکیل داده است.
به گزارش پایگاه 598، مؤذنی در شهر البحیره مصر به دلیل استفاده از کلمه «فیس‌بوک» در حین خواندن اذان، از کارش برکنار شد.

مردم منطقه کفر الدوار شهر البحیره، از «محمود یوسف عبدالله المغازی» موذن مسجد «رحمت» در استان بحیره مصر به دلیل استفاده از جمله «الصلاة خیر من الفیس بوک» به معنی «نماز بهتر از فیس بوک است» به جای «الصلاة خیر من النوم» به معنی نماز بهتر از خواب است، به وزارت امور دینی مصر شکایت کردند.

در منابع معتبر اهل سنت آمده که گفتن «حیّ علی خیر العمل» در زمان رسول خدا(ص) و خلیفه اول و بخشی از دوره خلیفه دوم، معمول بود، تا اینکه عمر بن خطاب بر روی منبر گفت: «ای مردم! سه چیز در زمان رسول خدا[ص] وجود داشت که من از آن‌ها نهی می‌کنم و کسی را که آن را انجام دهد، کیفر می‌دهم»... و یکی از آن‌ها گفتن «حیّ علی خیر العمل» بود.

در پی وصول شکایت‌ها از اهالی منطقه کفر الدوار، این مؤذن از ادامه کار منع شده و مردم خواستار تحقیق و بازجویی وی به دلیل «ایجاد تغییر در عبارات اذان» شدند.

وزارت امور دینی مصر نیز به دلیل تحریف اذان و افزودن کلمه فیس‌بوک در آن، محمود یوسف را از کار برکنار کرده و پرونده‌ای در حق وی تشکیل داده است.

این موضوع یکی از مهم‌ترین تیترهای سایت‌های اجتماعی مصر شده است.

از سوی دیگر بر اساس خبری در رسانه های مصر، مؤذن محمود یوسف، با رد ادعاهای مذکور، ابراز داشت که این اتهامات علیه وی بنا به دلایل سوء است.

وی با شایعه خواندن این ادعا، اخوان المسلمین را مسبب این رویداد در شبکه‌های اجتماعی معرفی کرده است.

این مؤذن در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده که در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر پیگرد قانونی او، دست به اعتصاب غذا می زند و از رئیس جمهور خواسته که مشکل او را حل کند.

رسانه‌های مصری اعلام کردند که این مؤذن مورد بازجویی قرار گرفته است و مردم از این اقدام وی خشمگین و آن را توهین به اذان تلقی کرده‌اند.

البته این نخستین بار نیست که عبارات اصلی اذان تغییر می‌کند و در واقع عبارت «الصلاة خیر من النوم» که در اذان صبح اهل سنت به جای عبارت «حی علی خیر العمل» گفته می‌شود، از جمله بدعت‌هایی بود که خلیفه دوم ایجاد کرد و خود نیز به آن معترف بود.

 

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها