أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۶۶۴۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۱     ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
سازمان هواشناسی کشور هشدار داد: امروز هم توفان گرد و خاک در بخش‌های جنوبی استان تهران و البرز ادامه دارد.

به گزارش پایگاه 598، احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره توفان شب گذشته استان تهران و البرز و پیش‌بینی سازمان هواشناسی از وقوع آن گفت:  این توفان به سازمان‌ها و نهادهایی که در این رابطه اقداماتی را انجام می‌دهند گزارش شده بود و امروز نیز مرکز پیش‌بینی استان تهران اخطاریه‌ای را صادر کرده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی توفان در تهران و البرز را مربوط به 2 روز گذشته دانست و افزود: دو روز قبل، توفان روز گذشته پیش‌بینی شده بود و دو اخطاریه نیز منتشر شد.

اقای وظیفه افزود : توفان روز گذشته تهران 2 ساعت قبل از آن که به تهران برسد رصد می‌شد و اخطاریه به تمامی سازمان‌ها و نهادهای مربوطه از جمله ستاد بحران وزارت کشور، شرکت فرودگاه‌ها، مرکز اطلاعات شهرداری تهران، مرکز اطلاعات پایگاه امداد و نجات و هلال‌احمر اطلاع‌رسانی شد که آمادگی لازم برای امداد و نجات احتمالی را داشته باشند.

وظیفه افزود: زمانیکه جبهه توفان در حال گذر بود کاهش دید به 50 متر رسید.

وی با اشاره به اینکه پایگاه داده‌ای برای گزارش خسارات در سازمان هواشناسی وجود ندارد، اعلام کرد: خسارتی به این سازمان گزارش نشد اما احتمالا در سطح شهر آسیب‌هایی به درختان وارد آمد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، منشا توفان روز گذشته استان تهران و البرز را سیستم الگوی تابستانی در حال گذر بیان کرد و گفت: سیستم الگوی تابستانی در حال گذر با دریافت انرژی زیاد از خورشید و گرم‌شدن سطوح پایین جو و همچنین وجود رطوبت در تراز میانی جو، موج ناپایداری ایجاد کرد که با توجه به شرایط شهری در استان‌های تهران و البرز باعث توفان در این استان‌ها شد.

وضع شهری کلانشهرها به گونه‌ای است که به این قبیل توفان‌ها دامن می‌زند و اگر همین شدت باد در دشت گیلان اتفاق بیفتد تنها وزش باد روی می‌دهد در حالیکه در استان‌هایی مانند تهران و البرز وزش باد با گرد و خاک و احتمالا خسارت همراه است.

وی همچنین افزود: ترکیب باد گرم و وضعیت سطح زمین در جنوب و غرب استان تهران و استان البرز که به کانون گرد و خاک تبدیل شده‌ است باعث ایجاد این قبیل از توفان‌ها می‌شود.

وظیفه در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و احتمال وقوع طوفان در استان‌های البرز و تهران گفت: امروز در استان تهران و البرز رشد ابرهای کومولوسی را که معرف توفان است به همراه افزایش ابر و وزش باد شدید در بعدازظهر و اوایل شب خواهیم داشت که در مناطق جنوبی استان‌های تهران و البرز که بارش‌ها اندک است با گرد و خاک همراه می شود و در مناطق شمالی استان‌های مذکور بارش باران مانع ایجاد گرد و خاک خواهد شد.  

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پاسخ به شایعاتی که در شبکه‌های اجتماعی در ارتباط با وقوع همزمان توفان و زلزله مطرح شده است نیز گفت: با وقوع زلزله و ایجاد شکاف بر روی سطح زمین، رطوبت خاک انباشت می‌شود که می‌تواند در سطوح پایین جو، تولید ابر کند و این رخداد پس از وقوع زلزله شکل می‌گیرد. به نظر می‌رسد این مساله منشا علمی ندارد و در حد شایعه است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها