يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۶۶۶۶
زمان انتشار: ۱۸:۴۸     ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما با دعوت از لاریجانی، جلیلی و ظریف سعی داریم تا بررسی پیشینه بحث مذاکرات هسته‌ای را به انجام برسانیم.

به گزارش پایگاه 598، منصور حقیقت‌پور عصر امروز در دیدارهای مردمی خود در شهر نمین اظهار کرد: مجلس در قالب کمیسیون ویژه بررسی برجام به صورت دقیق و ظریف این موضوع را بررسی کرده و تلاش می‌کند به شکل همه‌جانبه زوایای آن مشخص شود.

وی تصریح کرد: ما کار را آغاز کردیم و در مرحله اولیه مطالعات، تحقیقات و بررسی‌های میدانی هستیم که با گذشت زمان می‌توان از دستاوردها و نتایج آن سخن به میان آورد.

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: ما در حال حاضر در اوایل شروع بررسی متن برجام هستیم که موضوعات مختلفی در این زمینه وجود دارد که نیاز به بررسی دارند.

حقیقت‌پور افزود: باید نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصت‌ها را بررسی کنیم تا ببینیم که این برجام آیا به نفع یا به ضرر ماست؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دلیل دعوت از لاریجانی، جلیلی و ظریف این است که ما نیاز به بررسی پیشینه بحث مذاکرات هسته‌ای داریم که از این بابت آنها باید در کمیسیون حضور یابند و به سئوالات فنی و حقوقی ما پاسخ دهند.

حقیقت‌پور اضافه کرد: ما فعلاً در مراحل اولیه و شروع کار هستیم و معلوم نیست روند بررسی برجام چقدر طول بکشد.

وی درباره پیشنهاد تصویب گزاره برگ توسط مجلس برای تعیین چارچوب اجرای برجام توسط دولت ادامه داد: این پیشنهاد و طرحی است که جواد لاریجانی آن را مطرح کرده و ما نیز به آن فکر کرده و می‌کنیم.  

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته تاکنون در کمیسیون ویژه برجام هیچ بحثی درباره تصویب فکت‌شیت نشده و ممکن است نمایندگان و اعضای کمیسیون ویژه برجام به طور جداگانه درباره این پیشنهاد نظراتی داشته باشند که باید در آینده و بعد از بررسی اصل برجام درباره آن صحبت کرد.

حقیقت‌پور تصریح کرد: تصویب فکت‌شیت پیشنهادی است که می‌تواند مورد بحث در کمیسیون ویژه برجام باشد چرا که نمایندگان مجلس و کمیسیون ویژه برجام هدفش حمایت از حقوق و منافع ملی است و در این راستا نیز نظر خود را اعلام می‌کند.

وی از رئیس جمهور خواست تا دلایل خود را به شکل قانونی و حقوقی در عدم بررسی برجام در مجلس برای مردم توضیح دهد.

حقیقت‌پور گفت: به هیچ وجه صحبت‌های مطرح شده در این زمینه مبنی بر اینکه نباید مجلس دخالتی بکند، صحیح به نظر نمی‌رسد و بنده از رئیس جمهور انتظار دارم براساس ادبیات غنی حقوقی خود در مورد ضرورت یا عدم ضرورت طرح برجام در مجلس توضیحاتی را ارائه کند.

وی در ادامه افزود:‌ مجلس موظف است تا در مواردی که تعهدات و الزاماتی برای نظام و کشور مطرح می‌شود، ورود پیدا کند و زمانی که دولت زیر بار تعهدات می‌رود باید مجلس نیز در این زمینه اقداماتی را انجام دهد.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید دولتی‌ها نگران این موضوع و طرح برجام در مجلس باشند، بیان کرد: وکلای ملت بر پای منافع ملی و واقعیت‌ها تصمیم‌ می‌گیرند و قطعاً اقدامی نمی‌کنیم تا هزینه‌ای برای نظام به دنبال داشته باشد.

به گزارش فارس؛ حقیقت‌پور در ادامه اظهار کرد: با توجه به مشارکت خوب ستاد اجرایی فرمان امام در انجام پروژه‌های مختلف و تحقق اهداف توسعه‌ای، سعی بر این است تا بتوانیم این مجموعه را متقاعد کنیم تا در رفع مشکلات کمبود فضاهای آموزشی در استان سرمایه‌گذاری کند.

وی از پیگیری و انجام توافق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای ساخت سه مدرسه در شهرستان نمین خبر داد.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انجام مذاکره با مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، از اعلام آمادگی این ستاد برای توسعه فضای آموزش شهرستان نمین با ساخت سه باب مدرسه در مناطق نیازمند این شهرستان خبر داد.

حقیقت‌پور اظهار امیدواری کرد: با آغاز عملیات اجرایی این توافق به زودی شاهد شروع ساخت این مدارس در شهرستان نمین خواهیم بود تا بتوانیم در راستای توسعه فضای آموزشی به ویژه در مناطق محروم از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برخوردار شویم.

* نمین هم صاحب توربین بادی می‌شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از انجام مذاکرات و هماهنگی‌های لازم با وزارت نیرو جهت نصب دومین توربین بادی تولید برق در شهرستان نمین خبر داد.

حقیقت‌پور تصریح کرد: برابر مذاکرات انجام شده اکیپی از سازمان انرژی‌های نو ایران (سانا) برای جانمایی محل نصب توربین وارد شهرستان نمین شدند.

وی گفت: طبق مطالعات انجام شده استان اردبیل ظرفیت‌های خوبی در زمینه تولید برق از انرژی‌های نو به ویژه انرژی باد را دارد.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: با نصب دومین توربین در شهرستان نمین و انجام مطالعات تکمیلی به زودی شاهد استقرار توربین‌های بیشتر جهت تولید برق از انرژی باد باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها