يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۶۷۰۷
زمان انتشار: ۰۱:۳۳     ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
ضیافت شام رئیس مجلس خبرگان رهبری پس از جلسات صبح و عصر اجلاس هجدهم برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598، پس از جلسات صبح و عصر اجلاس هجدهم مجلس خبرگان ، نمایندگان این مجلس در ضیافت شام آیت الله یزدی ؛ ریاست خبرگان رهبری شرکت کردندو پیرامون اهم مسائل داخلی و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

در ابتدای این جلسه ؛ آیت الله یزدی با خیر مقدم به اعضای محلس خبرگان ، با اشاره به برنامه ها و طرح های دولت در هفته دولت از برخی گزارشها که غالبا در همه دولتها در ایام هفته دولت ارائه می شود انتقاد کرد و از دولت خواست در راستای خدمت رسانی به مردم واقعیت ها به صورت صریح و بی پرده به اطلاع مردم برسانند و از ذکر برخی آمار و اطلاعات غیر واقعی که پشتوانه علمی ندارد پرهیز نماید.

پس از سخنرانی رئیس مجلس خبرگان ، حجت الاسلام و المسلمین کعبی پیرامون مذاکرات و توافق هسته ای سخنانی ایراد کرد.

وی خواستار تشکیل یک کمیسیون ویژه برای بررسی توافق هسته ای از سوی اعضای مجلس خبرگان شد و مسائل کارشناسی شده این کمیسیون درباره مساله هسته ای در قالب یک پیشنهاد و نتیجه گیری بعنوان نظر مجلس خبرگان ، محضر مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی ارائه شود.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان در سخنانی با اشاره با مشکلات کمبود آّب در بخش کشاورزی و خانگی مردم استان خوزستان از انتقال بی رویه آب این استان به استان های دیگر انتقاد کرد .

وی افزود استان خوزستان ، زمانی یک از پرآب ترین استانهای کشور بود ، اما امروز با طرحهای بعضا غیر کارشناسی انتقال آّب این استان به استانهای دیگر ، مردم این استان چه در بخش کشاورزی و چه در بخش آب شرب مشکل جدی پیدا کرده اند، لذا از دولت و مسئولان محترم می خواهیم در اجرای پروژه های آب رسانی و منتقل کردن آب این استان به سایر استان ها به قوانین مصوب و طرح جامع آب کشور عمل نمایند.

خاطر نشان می شود در همین راستا نمایندگام مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ، حضرات آقایان موسوی جزایری ، شفیعی ، کعبی ، فلاحیان و احمدی شاهرودی در نامه ای به هیئت رئیسه این مجلس خواستار پیگیری مسئله آب کشاورزی خوزستان و اجرای طرح جامع آب کشور شدند.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز نیز ضمن حمایت از پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین کعبی در خصوص تشکیل کمیسیون ویژه مجلس خبرگان رهبری برای بررسی و اعلام نظر رسمی این مجلس پیرامون مساله هسته ای ، در ادامه خواستار ارائه و اجرای طرحهایی برای تسهیل امر ازدواج جوانان شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن عالمی عضو مجلس خبرگان و نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی از صنعت و استاتدارد غذای حلال سخن گقت و پیشنهاد دادمجلس شورای اسلامی با ارائه یک طرح در راستای تقویت جایگاه فقه در عرصه صنعت تولید غذای حلال یک قانون ، تصویب نماید.

آیت الله حسینی بوشهری ؛ مدیر حوزه های علمیه کشور با انتقاد از بروز مظاهر غیر اسلامی و بدحجابی در سطح جامعه ، ارائه راهکارهای علمی و اجرایی برای مبارزه جدی با مظاهر فساد و ناتوی فرهنگی دشمن را خواستار شد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی نماینده مجلس خبرگان و دادستان کل کشور در سخنانی ابتدا از فعالیتهای قوه قضاییه برای پیشگیری از وقوع جرم در کشور گزارشی اجمالی ارائه داد و در ادامه پیشنهاد داد اعضای مجلس خبرگان رهبری ، نظرات علمی و کارشناسی خود درباره مساله هسته ای را با مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی مطرح نمایند.

آیت الله نعیم آّبادی نیز از برخی تحرکات آگاهانه و نا آگاهانه تفرقه افکنانه در خصوص ایجاد اختلاف مذهبی مذهبی بین شیعیان و اهل سنت هشدار داد و از علمای سنی و شیعه خواست با تکیه بر فقه هر دو مذهب از بروز اختلافات جلوگیری کنند.

منبع: فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها