أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۶۸۹۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
وقتی که نمایندگان لابی صهیونیستی حامی برجام می‌شوند:
مخالفت کنگره با دولت اوباما بیشتر به خیمه شب بازی می ماند که هدف خاصی را در پس پرده مخفی کرده است. مدتی پیش رهبرانقلاب نیز، علت مخالفت کنگره با دولت را دعوای حزبی برای کسب امتیاز عنوان کردند./ این موضوع در تغییر نسبت مخالف به موافق در مطالبی که خبرگزاری های امریکایی منتشر می کنند به وضوح قابل مشاهده است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، از همان آغاز گفتگوهای هسته ای در دولت یازدهم، اکثریت کنگره ی امریکا که حزب مخالف دولت را تشکیل می دادند، نسبت به پذیرش توافق هسته ای با ایران به مخالفت برخاستند. آنان اصلی ترین علل مخالفت خود را، اولا به خطر افتادن امنیت رژیم صهیونیستی و ثانیا عدم توازن داده ها و ستانده ها عنوان می کردند. سناتورهای مخالف توافق با ایران، مدعی هستند برجام نمی تواند ایران را از دستیابی به سلاح هسته ای باز دارد.

اما با اندکی تأمل در مفاد توافق و چگونگی اجرای آن، لغو و بیهودگی تمامی این بهانه ها محرز می شد. اولا توافق ایران با امریکا به عنوان اصلی ترین حامی و متحد رژیم صهیونیستی قطعا بهانه ی احتمالی جنگ را از ایران به عنوان آغاز کننده ی خصومت- خواهد گرفت. در ضمن هر انسان منصفی که مفاد توافق را مطالعه کند، متوجه می شود که امریکایی ها بسیار بیشتر از آنچه انتظارش را داشته اند از توافق به دست آورده اند (به امتیازات 25، 20، 15 و 10 ساله ای که ایران در موارد مختلف به امریکا داده توجه کنید). در نهایت، امریکایی ها بارها اعتراف کرده اند که می دانند ایران هیچگاه دنبال ساخت سلاح اتمی نبوده است.

بدین ترتیب مخالفت کنگره با امریکا بیشتر به خیمه شب بازی مضحکی می ماند که هدف خاصی را در پس پرده مخفی کرده است. مدتی پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز، علت مخالفت کنگره با دولت را دعوای حزبی برای کسب امتیاز موفقیت در گفتگوها عنوان کردند.

در هر حال کاملا مشخص بود سیاست های کلی کاخ سفید در قبال ایران، چیزی نیستند که با مخالفت چند سناتور دستخوش تغییر شوند. شاهد این حقیقت، تغییر رویه ی کنگره در روزهای اخیر است. به نظر می رسد نمایش مجلس سنا آخرین پرده های خود را پشت سر می گذارد. این موضوع در تغییر نسبت مخالف به موافق در مطالبی که سایت ها و خبرگزاری های امریکایی منتشر می کنند به وضوح قابل مشاهده است.

نیویورک تایمز: حکیم جفریز سناتور دموکرات کنگره که روابط حسنه ی وی با رژیم صهیونیستی زبانزد بوده و روابط نزدیک و مستحکمی با گروه های حامی اسرائیل دارد با تغییر رویکرد خود نسبت به توافق، حمایت خود از باراک اوباما در موضوع هسته ای را اعلام کرد.

این سایت خبری در مطلبی دیگر با عنوان خبر پیوستن باب کیسی و کریس کونز (از مخالفین اصلی توافق) به جمع حامیان اوباما، نزدیکی زمانی این موضوع با زمان اعلام نظر کنگره درخصوص توافق هسته ای را عجیب و غیرمنتظره عنوان کرد.

این موضوع به قدری برای رسانه هایی که تا چندی پیش از مخالفت سرسختانه ی برخی سناتورها با توافق خبر می دادند عجیب بود که احتمال دریافت رشوه توسط اینان را از ایران- مطرح کردند! پولیتیفکت در این رابطه نوشت: این احتمال بار اول توسط روزنامه های حامی اسرائیل مطرح شد زیرا بسیار عجیب است که سناتورهای مخالف توافق که در مخالفت خود بسیار سرسخت و ثابت قدم بودند- به یکباره تغییر موضع داده و موافق برجام شوند! بدین ترتیب مخالفین توافق احتمال می دهند ایران که به شدت به توافق نیازمند است به مخالفین در کنگره رشوه داده باشد!!

لس آنجلس تایمز مخالفت [کنگره] با توافق را زیر سوال بردن اعتبار امریکا عنوان کرد و همین دلیل عقلی! را علت موافقت یکباره ی مخالفان دانست!

وال استریت ژورنال نیز این اقدام برخی اعضای کنگره را در تغییر موضع ناگهانی، برگ برنده ای برای اوباما عنوان کرد و نوشت: فقط دو نماینده ی دموکرات (چاک شومر و رابرت منندز) بر مخالفت خود باقی مانده اند. این یعنی پیروزی اوباما بر کنگره نزدیک و نزدیک تر شده است.

واشگتن پست نیز با اعلام شگفتی نوشت: بسیار عجیب است که از آقای کونز می شنویم که تجیح می دهند دیپلماسی در روابط فی مابین ایران و امریکا تصمیم گیرنده ی اول باشد. مواضع ایشان پیش از این بسیار متفاوت بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها