امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۳۶۹۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
دانشجویان بورسیه؛
دانشجویان و دانش‌آموختگان بورسیه، به منظور نمایش حقانیت خود در جریانات اخیر و اثبات سیاسی کاری برخی مسئولان وزارت علوم، وزیر علوم را به مناظره رسمی دعوت کردند.
به گزارش پایگاه 598، دانشجویان و دانش‌آموختگان بورسیه، به منظور نمایش حقانیت خود در جریانات اخیر و اثبات سیاسی کاری برخی مسئولان وزارت علوم، وزیر علوم را به مناظره رسمی دعوت کردند.

متن بیانیه دانشجویان بورسیه به این شرح است:

 

دانشجویان و دانش آموختگان مظلوم بورسیه، به منظور نمایش حقانیت خود در جریانات اخیر و اثبات سیاسی کاری برخی مسئولان وزارت علوم و تبعات حرکت های مغرضانه آنها بر افت علمی کشور و ظلم بی امان و بی پایان بر دانشجویان بورسیه، جناب آقای دکتر فرهادی وزیر محترم علوم را به مناظره رسمی دعوت می نمایند.

 

دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه آمادگی دارند در هر یک از موارد ذیل با وزیر محترم، مناظره نمایند:

 

1-    افت تاسف بار شتاب رشد علمی کشور به گونه ای که عربستان صعودی نسبت به ایران در سال 2014، شتاب رشد علمی چند صد برابری داشته است.


2-    لغو بورسیه افراد دارای حکم بر خلاف تمامی بندهای قانونی ( مانند آنچه در لغو بورس افراد دارای حکم در لیست اخیر مشاهده می شود ).


3-    اعلام عدم نیاز غیر قانونی به دانش آموختگان نخبه بورسیه ( مانند آنچه در دانشگاه کاشان و برخی دیگر از دانشگاهها اتفاق افتاده است ).


4-    هدف گذاری عامدانه جریان فتنه برای شکنجه روحی بورسیه ها و ایجاد افت علمی در کشور.


5-    عدم جایابی دانشجویان مظلوم بورسیه و منوط کردن صدور حکم به محالات ( مانند آنچه سازمان امور دانشجویان اخیرا از دانشجویان فاقد جایابی خواسته است ).


6-    تشکیل گروهها، کارگروهها، ستادها، شوراها و کمیته های مختلف برای اطاله بیهوده داستان سیاسی بورسیه ها به منظور اتلاف زمان،  بهره برداری سیاسی و شکنجه دانشجویان بورسیه و خانواده های آنان.


7-    عدم خیر خواهی معاون فتنه گر جنجالی و جریان فتنه نسبت به دکتر فرهادی و تلاش آنها برای زدودن حیثیت وزارت علوم و شکستن اقتدار علمی کشور به هر شکل ممکن.


8-    چرائی عدم تمکین وزارت علوم از مصوبات و آرای قانونی کمیسیون اصل نود و کمیسیون آموزش.


9-    ناکارآمدی مصوبه 630 شورای عالی انقلاب فرهنگی و پیامدهای سوء آن بر وضعیت آموزش عالی کشور.


10- ضرورتهای ارسال فوری پرونده بورسیه ها از طریق مجلس به قوه قضاییه و لزوم ورود سریع دیوان عدالت اداری به این موضوع.


از صداو سیما، رسانه ها و تشکلهای دانشجویی انتظار می رود زمینه را برای برگزاری منصفانه این مناظره در مقابل دیدگان عموم، فراهم آورده و شرایط لازم به منظور انتشار استدلالهای طرفین را مهیا کنند.


امید داریم این دعوت به مناظره همانند بحث مناظره دکتر دانشجو و دکتر فرهادی توسط وزارت علوم با سکوت محض مواجه نشده و پاسخی درخور، توسط وزیر محترم به آن داده شود.


با تشکر -  جمعی از دانشجویان بورسیه.
منبع : نسیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها