أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۶۹۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
آمار قتل در آمریکا در سال جاری جهش زیادی کرده است به طوری که حداقل ۳۰ شهر این کشور شاهد افزایش خشونت و جنایت بوده اند.
به گزارش پایگاه 598، کارشناسان می گویند که عوامل افزایش خشونت در هر شهر می تواند متفاوت باشد، اما هیچ کس نمی داند دقیقا چه چیزی باعث این روند تازه شده که نشانه های آن ابتدا در ماه های تابستان پدیدار شد.
 

تازه ترین ارقام که روزنامه نیویورک تایمز به آن دست یافته نشان می دهد که میلواکی با ۷۶ درصد افزایش، شاهد بیشترین جهش در آمار قتل بوده.
 

بعد از آن شهرهای سن لوئیس در ایالت میسوری و بالتیمور در مریلند است که به ترتیب شاهد افزایشی ۶۰ درصدی و ۵۶ درصدی بوده اند.
 

بعضی مقام های بلندپایه پلیس می گویند که زیر ذره بین رفتن رفتار پلیس در استفاده از زور، ممکن است باعث کم کاری ماموران در انجام وظایف روزمره و جسورتر کردن مجرمان شده باشد.

 

اما دیگران می گویند افزایش مالکیت سلاح، اوج گیری قتل های گانگستری و جوانانی که برای حل اختلافات دست به سلاح می برند می تواند از عوامل افزایش خشونت باشد.
 

تازه ترین آمارها نشان می دهد که شمار قتل ها در میلواکی از ۵۹ مورد در سال گذشته به ۱۰۴ مورد در سال جاری افزایش یافت.
 

در سن لوئیس از ۸۵ نفر در سال ۲۰۱۴ به ۱۳۶ نفر رسید و در بالتیمور از ۱۳۸ نفر در سال قبل به ۲۱۵ نفر تا تابستان ۲۰۱۵ افزایش یافت.
 

در شهر واشنگتن دی سی ۱۰۵ مورد قتل اتفاق افتاده که به معنی افزایشی ۴۴ درصدی نسبت به سال قبل است.
 

این آمار همچنین در شهرهای دیگری از جمله نیواورلئانز، شیکاگو، کانزاس سیتی، دالاس، نیویورک و فیلادلفیا افزایش یافت، هرچند به میزان کمتر.


منبع : جام نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها