أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۶۹۳۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
در نامه همسر جانباز شهید "ایوب بلندی" به عفت مرعشی آمده است: خانم مرعشی اعلام کنید چقدر برای انقلاب و نظام کار کرده‌اید تا ما خانواده شهدا تا قِران آخر را به شما پرداخت کنیم بلکه راضی شوید و دست از سر مملکت و ملت بردارید.
به گزارش پایگاه 598، در پی نامه عفت مرعشی، مادر مهدی هاشمی به حجت‌الاسلام اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه، شهلا "غیاثوند" همسر "شهید ایوب بلندی" طی نامه‌ای به وی نکاتی را خاطرنشان کرد.

متن نامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سرکار خانم عفت مرعشی، همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به طور قطع، مهر مادری، بزرگترین نعمتی است که خداوند بر زنان ارزانی داشته است اما همین مهر و محبت اگر در مسیر نادرست قرار بگیرد نتیجه‌ای جز حسرت و ندامت نخواهد داشت.

فعالیت‌های مخرب اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فرزندان شما که عنوان فرزندان یکی از مردان انقلابی ایران را به یدک می‌کشند، نتیجه همین مهرورزی‌های نابجا و تربیت نادرست شماست؛ چیزی که دلیل عذاب وجدان شما را فراهم کرده و دیگران را در گرفتاری‌هایی که آنها برای خود رقم می‌زنند، مقصر می‌دانید. اشتباه، خطا و خیانت در حق ملت، خود گناهی نابخشودنی است و اصرار بر بیگناهی خاطی یا به دنبال مقصر گشتن در این زمینه گناهی بزرگ‌تر و خیانتی نابخشودنی تر است.  

در آموزه‌های اسلامی داریم که خداوند بشر را با دو علقه فرزند و مال امتحان می‌کند و چه قابل تقدیرند والدین و مادرانی که از امتحان الهی سربلند بیرون آمده و در این عرصه از روی تکبر حق را ناحق جلوه ندهد.  

خانم مرعشی، انقلاب اسلامی با ایثار و فداکاری مردانی به ثمر نشست که عاشقانه، خالصانه، بی‌ادعا برای رضای خدای و پیروزی اسلام در برابر کفر و طاغوت جنگیدند و مال‌ها و جان‌ها فدا کردند، انقلابیون، شهدا، جانبازان، ایثارگران کسانی که امام خمینی از آنها به عنوان "ولی نعمت" نام برده‌اند، ولی نعمتانی که هنور مصالح نظام را به مصالح خود ارحج می‌دانند و برای آن جان نثار می‌کنند، آیا شما اینگونه بوده‌اید و هستید؟ کدام یک از فرزندان رشید شما شهید شدند؟ داغ کدام فرزند برومند بر دل شما است؟ در قاموس شما ولی‌نعمت چه کسانی هستند؟ قرار گرفتن فرزند در برابر قانون به خاطر خطایی که مرتکب شده سخت‌تر است یا قرار گرفتن پاره جگر در برابر توپ و گلوله دشمن؟

خانواده شهدا بر این باورند که هر چه عزت است برای اسلام است و ما هر کاری که برای اسلام کرده‌ایم و بکنیم کم است، هیچ منتی هم بر سر کسی نداریم، بلکه ما خود را مدیون و منت‌دار اسلام و شهدا می‌دانیم و همواره احساس مسئولیت می‌کنیم و پای نظام و انقلاب خود ایستاده‌ایم، آیا شما هم اینگونه‌اید؟ اینگونه تفکر دارید.

اگر پاسخ شما مثبت است پس چرا به یک کُد دهنده انقلابی تبدیل شده‌اید؟! همین چند روز پیش هم در حاشیه زندان رفتن فرزندتان، مهدی هاشمی گفتید: «انقلاب ها از زندان شروع شده است.»

از شما می‌خواهیم به ما اعلام کنید چقدر برای انقلاب و نظام کار کرده‌اید تا ما خانواده شهدا تا قِران آخر را به شما پرداخت کنیم بلکه راضی شوید و دست از سر مملکت و ملت بردارید.

همسر شما که همواره خاطرات زیادی از امام (ره) نقل می‌کنند و مرجع خاطرات شنیده و نشنیده شده‌اند، به یاد بیاورند آن زمانی که به امام (ره) خبردادند نوه‌شان خطا می‌کند و ایشان فرمودند: اگر خطایش ثابت شده است کت بسته بیاوریدش.

خانم مرعشی به شما توصیه می‌کنم، کاری نکنید که دین، دنیا و کشور خود را بخاطر عشق به فرزند از دست بدهید؛ چرا که در روز قیامت حتی مادر، فرزند خود را رها می‌کند.... و طوری عمل نکنید که روز قیامت در پیش حضرت زهرا(س) شرمنده و رو سیاه باشید چرا که میزان الهی بر حق و ناحق است و برای برقراری حق، بین فرزند خانواده عادی جامعه با فرزند مسئولین کشور فرقی نیست.

منبع: دانا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۰
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
۵
۳۱
سلام ودرود برشهدا وهاشمی رفسنجانی عزیز
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۷ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
هاشمی عزیز چه کسی شده خخخخخخخخخخخخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۶ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
۳۱
۷
درود بر این مادر شهید بزرگوار دمتان گرم حرفای دل میلیون ها انقلابی را فرمودید خداوند شما را از بلایا محفوظ بدارد.
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۶ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
۲۴
۶
سرکارخانم غیاثوند باعرض سلام خداپدرومادرت رابیامورزد شما این حرف هارا برای کی میگی مگر این خانم وخانواده اش دلشان بااین نظام بوده وهست که اگر بود یک پای اصلی فتنه نبودند ونخواهند بود.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
۱۹
۴
چرا تاوان ندانم کاریهای این خانواده طلبکار را باید خانواده گرانقدر شهدا بدهند مرگ بر دیکتا توری وقلدری
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
۱۶
۵
لقمه حرام دل اینها را سیاه کرده اصلا این حرفها نمی شنوند انقلاب واسلام را ارث نداشته پدریشون می دونند فقط سودای قدرت وپول دارند تازه مظلوم نمایی هم می کنند این خانواده دالتونها
پاسخ
يوسف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
۱۶
۵
سلام عليكم.جزاءكم الله خيرا.بسيار زيبا بود.
پاسخ
من یک انقلابی ام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
۸
۲
مرحوم ایت الله قندهاری:فتنه ای به وجود می اید که بعد از ان فتنه اکبر است من در ان زمان نیستم اما شما خودتان را سپر بلای این سید عطیم الشأن (امام خامنه ای‏)قرار دهید...ایشان سپهسالار امام زمان (عج‏)هستند... .‏(‏ خطاب به خوارج: سر میدهیم و اما فدک نمیدهیم...جانم فدای سید علی
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
۶
۰
سلام .ولی واقعا شاید این بچه دیگه از دست خانواده خارج شده باشه شاید تلاشهای مادرش بیفایده بود برای تربیت انقلابی اون
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۹ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
۹
۴
خانم عفت مرعشی اگر از مردم خجالت نمی کشند از خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان عزیز شرم نمایند .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
۵
۴
خانواده هاشمی اگر سکوت کنند و به حکم قانون تمکین نمایند به نفع خودشون است .
پاسخ
موسوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۹ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
۵
۳
طیب الله خانم غیاثوند عزیز
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۷ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
۹
۰
سلام ،
جهاد وشهادت برای اقشار آسیب پذیر بوده و خانواده مذکور در پناه رشادت شهدای و ايثارگران به اینجا رسیدند که متاسفانه قدر نمیدانند.
پاسخ
بیک بابا
ROMANIA
۱۰:۵۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
۶
۷
مادر عزیز و همسر محترم شهید ،چرا بدون مطالعه عمیق ،پایه گذاران انقلاب اسلامی رازیر سوال مبرید و خانواده شهید ضمن داشتن احساسات باید از نگرش خیلی عمیقی برخوردار باشدکه هستند و موقع نوشت چنین نامه هایی یا اظهار نظر هایی باید این بینش عمیق را نشان دهند.بعضی ازعقاید غیر دینی معتقد به خورده شدن انقلابیون توسط انقلاب است که حرف غلطی است . آیا اینگونه نگارش ها و اظهار نظر ها تایید نظرات مادیون نیست؟
پاسخ
محمد سروش هرسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
۳
۴
...خواهر عزیز وغیرتمند حرف دل همه ی ماگفتید...خدا خیرت دهد.
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
۶
۵
فرزند ناخلف چه پسر نوح نبی باشه چه پسر هاشمی الیجناب سرخ پوش باید محاکمه بشود تازه انقلاب داره به خط اصلی خودش برمیگرده که این استارت کاره هنوز ناخلف زیاده.که به حول قوه الهی و یاری امام زمان و نایب بر حقش و ما ملت ازاده و عاقل ایران زمین سر جاشون مینشونیمشون
پاسخ
lمحسن اكبري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
۱
۵
سلام افراط وتفريط درهيچ كاري خوب نيست خواهرم مانبايدفراموش كنيم اگرامثال رفسنجانيها نبودند اصلا انقلابي نبود
پاسخ
مرتضی
GERMANY
۱۲:۳۸ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
۳
۰
جناب محسن اکبری امام خمینی که رهبری انقلاب را داشت هیچ وقت نگفت اگر او نبود هرگز انقلاب نمی شد شما چگونه انقلاب را قائم به وجود امثال رفسنجانی می دانید خدا را شکر که فرزندان ایشان شهید نشدند وگر خانم مرعشی و دخترش فائزه مخالفین خود و فکر خود را در خیابان بدون محاکمه اعدام می کردند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
۲
۰
رفسنجانی سودی برای نظام نداشته
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۱ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
۳
۰
در حال حاضر ضرر هاشمی بیشتر از سودش هست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها