امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۳۶۹۵۱
زمان انتشار: ۱۷:۰۲     ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
اوباما و وزیر خارجه‌اش، جان کری، برای کسب آرای مثبت هم حزبی‌ها خود دست به قلم بردند و با تعهد مکتوب وعده کردند دولت هرگز از اسرائیل غافل نخواهد بود/ پس از اطمینان حاصل کردن از تثبیت وتو، گام بعدی جمع ۴۱ امضا برای لغو رای‌گیری کنگره است
به گزارش پایگاه 598، در حالی که آرای دموکرات به نفع برجام به کندی پیش می رفت، باراک اوباما دست به قلم برد و با نگارش نامه ای به جرالد نادلر، اطمینان داد که گزینه نظامی و تحریم ها علیه ایران روی میز است. این اقدام موجب شد که نادلر حمایت خود از برجام را امضا کند و به پیروی از او نیز، دموکرات ها یکی پس از دیگری در حمایت از اوباما به صف شوند تا جائی که امروز تنها یک رای برای تثبیت حق وتوی اوباما باقی است.

حمایت لابی های صهیونیستی علی الخصوص در انتخابات یکی از مهمترین دغدغه های سیاسون آمریکایی است که برای مطرح کردن خود در شبکه های اصلی به سرمایه های میلیاردی اسپانسرهای یهودی نیاز دارند، از این رو گرچه منافع حزبی در استانه انتخابات ریاست جمهوری ایجاب می کند که همه دموکرات ها یکپارچه از تنها دستاورد مثبت دولت اوباما حمایت کنند، اما تا زمانی که نتوانند از لابی های خود اطمینان حاصل کنند، به چنین اقدامی مبادرت نخواهند کرد.

اخیرا نیز خبرگزاری آسوشیتد پرس از نامه نگاری وزیر امور خارجه آمریکا، جان کری با تمامی اعضای کنگره خبر داده که طی آن وی تعهدات امنیتی آمریکا به اسرائیل و کشورهای خلیج فارس را یادآوری کرده است. این نامه در حالی نگارش و ارسال شده است که کری قرار است به زودی در فیلادلفیا در خصوص توافق بین المللی صحبت کند.

حالا که شانس مخالفان برای تحقق رای منفی کنگره به برجام به پایین ترین حد ممکن رسیده است، کارشناسان پیش بینی می کنند گام بعدی حامیان برجام، تلاش برای جمع آوری 41 امضای نمایندگان باشد تا رای گیری کنگره برای "نه به برجام"، به طور کامل ملغی شود و نیازی نباشد اوباما از قدرت وتوی خود استفاده کند. برای تحقق این امر، تنها باید 11 سناتور باقی مانده نیز از برجام حمایت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها