کد خبر: ۳۳۶۹۶۱
زمان انتشار: ۱۷:۳۳     ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
سردار شعبانی اظهار داشت: ۶۵ خلبان این پرنده‌ها بسیجیانی هستند که با پول خودشان آموزش دیده‌اند/ قریب به ۵۰ هزار بسیجی خواهر و برادر در روز اول رزمایش حضور دارند/ برای اولین بار ۳ هزار نفر از گردان‌های سایبری سپاه تهران شرکت می‌کنند
سردار شعبانی معاون عملیات قرارگاه ثارالله (ع) تهران و سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله در رابطه با اهداف این رزمایش، گفت: این رزمایش امنیتی توسط یگان‌‌های قرارگاه ثارالله متشکل از 230 گردان از گردان‌های امام علی(ع)، امام حسین(ع)، عاشورا، الزهرا(س) و به خصوص بیت‌المقدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر مشهد مبنی بر وجود امنیت بی‌نظیر در کشور، افزود: ما برای اینکه مردم عزیزمان در یک آرامش روانی از قابلیت‌های بسیج مطلع شوند، رزمایشی با هدف حفظ انسجام نیروهای بسیج برگزار می‌کنیم.

معاون عملیات قرارگاه ثارالله(ع) تهران در ادامه، گفت: واحدهای مردم‌پایه مفهومش این است که آنها باید در کنار شغل و کاری که دارند، در یک شرایط خاص در مدت دو ساعت به واحدهای اصلی برسند و تجهیز و ساماندهی شوند و برای عملیاتی که برایشان پیش‌بینی شده است، آماده شوند.

سردار شعبانی با اشاره به اینکه این رزمایش روز چهارشنبه 11 و پنج شنبه 12 شهریور در بوستان ولایت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: روز اول رزمایش قریب به 50 هزار بسیجی خواهر و برادر آموزش دیده می‌آیند و آماده می‌شوند که فردا صبح در موقعیتی که برایشان پیش‌بینی شده است، آرایش پیدا کنند و فرماندهی کل سپاه و مهمانان دیگر از آنها سان و رژه می‌بینند.

وی درباره پیام این رزمایش به دشمنان انقلاب اسلامی، گفت: امروز ایران اسلامی بر سکوی الهام‌بخشی و از با ثبات‌ترین کشورهای منطقه است، تهدیدات دشمن همیشه وجود دارد و آنها دست از دشمنی با ملت ایران برنمی‌دارند. شکل تهدید عوض می‌شود و ما باید این آمادگی را داشته باشیم که با آن مقابله کنیم.

معاون عملیات قرارگاه ثارالله (ع) با بیان اینکه امروز ایران مهد دیپلماسی شده است، افزود: امروز کشور در امر امنیت به یک بازدارندگی رسیده است که دیگران جرأت تهدید ما را ندارد، شما مشاهده کردید که علی‌رغم همه تهدیدهایی که صورت گرفت، 122 شخصیت جهانی برای اجلاس غیرمتعهدها به کشور ما آمدند و به سلامت به شهرشان بازگشتند.

سردار شعبانی افزود: تا آخر سال رزمایش‌های دیگری هم داریم، امنیت و ثبات جمهوری اسلامی پیام این رزمایش است.

وی در رابطه با نقش بسیج در تأمین امنیت ملی ایران با توجه به جنگ‌های نیابتی در منطقه، گفت: توان دفاعی هر کشوری مشخص است و توان نظامی ارتش و سپاه ما هم مشخص است، اما آن چیزی که برای دشمن مشخص نیست و نمی‌داند که اگر حماقت کرد چه اتفاقی می‌افتد، توان مردم ما است که برای دشمنان بیم‌آفرین است و در آن سوی مرزها هم به مرحله ظهور رسانده است.

معاون عملیات قرارگاه ثارالله (ع) خاطرنشان کرد: در این رزمایش برای اولین بار 3 هزار نفر از گردان‌های سایبری سپاه تهران که بعضاً از اعضای هیئت علمی هستند، شرکت می‌کنند و در یک فضای مجازی آمادگی دارند که عناصری که فریب خوردند؛ شبهات‌شان را از بین ببرند سؤال برایشان طرح کنند. این قابلیت در کنار فضای واقعی و حقیقی فعال هستند که در نوع خودش کم نظیر است.

شعبانی درباره تجهیزاتی که در این رزمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: در این رزمایش 10 فروند جایروپلند، 20 فروند پاراموتور، یک فروند کایت موتوردار، یک فروند بالگرد "ام آی 17" که عملیات راپل، پاورتاکسی، هلی‌برن، با‌ل‌ریزی، تازش هوایی را انجام می‌دهند، این‌ها از قابلیت‌های یگان بسیج ما است.

وی در پایان تأکید کرد: 65 خلبان این پرنده‌ها از بچه‌های بسیجی هستند که با پول خودشان آموزش دیده‌اند و آمادگی دارند که در این رزمایش شرکت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها