أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۶۹۶۲
زمان انتشار: ۱۷:۳۷     ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید مدافع ارتقای کیفیت بوده و فهم مردم را دست کم نگیرد.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی اظهار کرد: امروز پژوهش و ارتقای کیفیت در مجموعه خودروسازی به فراموشی سپرده شده است، متاسفانه کیفیت خودروی 405 مدل 94 بسیار پایین‌تر از کیفیت سال 87 است، چرا باید به این گونه باشد.

*پیکان از روزی که تولد تا پایان تولید هیچ تغییری در کیفیت نداشت

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس تصریح کرد: فولکس در آلمان تولید می‌شود، اما کیفیت فولکس تولید شده امروزی با تولید 50 سال پیش به هیچ عنوان قابل قیاس نیست، در ایران پیکان از روزی که متولد شد تا روزی که آن را تشییع کردند هیچ تغییری در کیفیت نداشت و این نشان می‌دهد پژوهش و ارتقای کیفیت در مجموعه خودروسازی داخل به فراموشی سپرده شده است.

سلیمی با تاکید بر اینکه دست کم گرفتن فهم مصرف‌کنندگان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، ادامه داد: مسئولان به جای اینکه فهم مصرف‌کننده را دست کم بگیرند، باید به ارتقای تولیدات خود بیفزایند تا بتوانند در این بازار آشفته رقابت کنند.

وی خاطر‌نشان کرد: تولید‌کنندگان خودرو باید گام‌هایی را به سمت جلو برداشته و برای راضی نگه داشتن مردم کیفیت تولیدات خود را ارتقاء دهند.

*وزیر نباید با ادبیاتی که شایسته نظام نیست با مردم سخن بگویند

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز نباید با ادبیاتی که شایسته نظام نیست با مردم سخن بگویند، ضروری است هم خودرو‌سازان و هم متولیان امر به خاطر بعضی از تولیدات  از مردم عذر‌خواهی کنند و مسیر را به سمتی مدیریت کنند که گام‌هایی را به طرف رقابت با بعضی از کشورها بردارند.

سلیمی افزود: کره جنوبی بعد از ایران کار تولید خودرو را آغاز کرد و ایران یکی از کشورهای پیش‌قدم در امر تولید و مونتاژ در دهه 40 بود، اما امروز کشورهایی چون کره جنوبی و سنگاپور از ایران جلو زده‌اند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تولید‌کنندگان خودرو نیازی به دانشگاه، پژوهش و نوآوری  احساس نمی‌کنند، گفت: باید به سمت نو‌آوری حرکت کرده و اجازه ندهیم مردم تا این اندازه مشتاق خودروهای خارجی شوند.

*خودرو سازان مطالبات قطعه سازان را نمی‌دهند

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: آن قدر خودروی بی‌کیفیت داخلی تولید کرده‌ایم که مردم عاشق خودروهای خارجی شده‌اند.

سلیمی با بیان اینکه در حال حاضر خودروسازی با مشکلات جدی مواجه است، اظهار کرد: خودرو سازان مطالبات قطعه سازان را نمی‌دهند، مگر قطعه سازان تا چه اندازه توان مالی دارند که مطالبات‌ آنها پرداخت نمی‌شود، قطعا اگر تولید کنندگان مطالبات قطعه ‌سازان را نداده و همچنان دست به تولید خودروهای گران و بی‌کیفیت بزنند، در ادامه راه به بن بست خواهد خورد که می‌طلبد هر چه سریع‌تر در این زمینه چاره‌ای اتخاذ کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
از لقمان حکیم پرسیدند ادب از کی آموختی گفت از بی ادبان .... وزیر هم بی ادب است و هم جایگاهش اشغال وزارتخانه نیست و خلاصه خرید فرغون صفر ایران خودرو و سایپا تحریم است و نمیخریم....
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها