أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۶۹۸۳
زمان انتشار: ۰۴:۲۲     ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
یک روزنامه اصلاح‌طلب اذعان کرد بالاترین نرخ تورم در طول چند دهه اخیر مربوط به دولت سازندگی است.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه نوشت: روزنامه اعتماد با بررسی نرخ تورم در طول چند دهه اخیر نوشت: بالاترین نرخ تورم مربوط به سال 1374 با 49/4 درصد گزارش شده است.

سال 1374، پایان دومین سال از دولت دوم سازندگی به ریاست هاشمی رفسنجانی و تیم اقتصادی- سیاسی ائتلافی از جریان چپ و راست لیبرال است که با عنوان حزب کارگزاران به کشور معرفی شد و کسانی چون کرباسچی، مهاجرانی، مرعشی، جهانگیری، فائزه و محسن هاشمی، عطریانفر، الویری، محمدعلی نجفی، زنگنه، نوربخش، ترکان، جبارزاده، حسین هاشمی و... در آن حضور به هم رساندند.

رکورد بعدی مربوط به سال 1392 و آخرین سال از دولت دوم احمدی‌نژاد است که رقم آن 34/7 اعلام شده است؛‌ با این تفاوت که نرخ تورم 49/4 درصدی در سال 1374 بدون تحریم‌های شدید اقتصادی و صرفا به اعتبار تدابیر غلطی چون سیاست تعدیل اقتصادی و رهاسازی قیمت‌ها و گسترش اشرافیگری و تجمل‌پدید آمد.

هم‌اکنون برخی از اعضا و مشاوران و نظریه‌پردازان دولت سازندگی در دولت موسوم به اعتدال فعالند و بخشی از همان سیاست‌های رهاسازی اقتصادی را تجویز می‌کنند؛ هرچند که برخی دیگر از اعضای دولت با این رویکرد کاملا مخالفند.

منبع: کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها