امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۳۶۹۹۶
زمان انتشار: ۰۸:۳۰     ۱۲ شهريور ۱۳۹۴

به گزارش پایگاه 598، این روزها اگر گذرتان به فروشگاه‌های لوازم ورزشی بیفتد، تنوع رنگ و طراحی لباس‌های تیم‌های مختلف نظرتان را به خود جلب خواهد کرد. لباس تیم‌های لیگ برترجزیره، لالیگا، سری‌آ، بوندسلیگا و حتی لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا. سال‌ها پیش در دهه‌های 60، 70 و 80 میلادی لباس‌ها نماد هر تیم بود. باشگاه‌ها هر فصل رنگ، طراحی و اسپانسر لباس‌ها را تغییر نمی‌دادند. در مقاله پیش‌رو جذاب‌ترین لباس تیم‌ها را مرور می‌کنیم.

یوونتوس 1985

یک شاهکار بی‌نظیر در طراحی. لباس تیم یوونتوس با راه راه‌های سفید و مشکی و شورت یک‌دست مشکی از سایر لباس‌های هم دوره خود یک نسل جلوتر بود. لباسی برازنده برای میشل پلاتینی، تک‌نواز ارکستر بی‌همتای فرانسه در جام جهانی 1984.

تاتنهام هاتسپرز 1977

تاتنهام سال 77 تیمی از دنیای دیگر بود و عمده دلیل آن آن حضور اوسی آردیلس و ریکی ویلا در ترکیب این تیم بود. لباس سفیدهای زنبقی لندن نیز با شهرت و محبوبیتشان هماهنگ بود. این آخرین لباس بدون اسپانسر تاتنهام بود.

دانمارک 1986

جام جهانی مکزیک سال 1986 نکات جالب توجه زیادی داشت. لباس قرمز و سفید دانمارک  که به تن بازیکنانی چون میشل لادروپ، مورتون اولسن و یاسپر اولسن می‌درخشید یکی از جذابیت‌های انکار ناپذیر آن بود.

برزیل

زرد، آبی، سفید و سبز ترکیب رنگی مخصوص فوتبالیست‌های سرزمین قهوه است. به محض مشاهده این ترکیب رنگ ناخودآگاه ذهن فوتبال دوستان معطوف به تیم ملی برزیل می‌شود.

انگلستان 1970

در 1970 نماینده قاره سبز باید برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در مکزیک تلاش می‌کرد. طراحی ساده و رنگ سرد لباس انگلستان در زیر آفتاب سوزان مکزیک تنافضی دلنشین ایجاد کرده بود.

فرانسه 1986

شاید به عقیده عده‌ای از طرفداران، لباس فرانسه در یورو 84 بهترین لباس تاریخ این تیم است اما طراحی ساده و گیرا لباس خروس‌ها در جام‌جهانی 86 مکزیک که تلفیقی بود از پرچم سه رنگ این کشور با طرح اسپانسر یکی از جذاب‌ترین لباس‌های ورزشی تمام تاریخ است.

هلند 1988

این لباس لاله‌های نارنجی برخلاف طرح ساده همیشگی از مثلث های سفید و نارنجی تشکیل شده بود. لباسی که خیلی زود جای خود را به همان لباس ساده همیشگی داد از سوی طرفداران مورد کم لطفی قرار گرفت اما اکنون برای به دست آوردن یکی از آن‌ها باید در مزایده شرکت کنید.

آرژانتین 1986

طرح لباس آلبی سلسته طی سال‌های متمادی تقریبا ثابت مانده است؛ اما از میان آن‌ها لباس این تیم در جام جهانی 86 حس و حال عجیبی را به بیننده القا می‌کرد. این لباس با آن یقه گرد سفید فقط برای قهرمانی و دور زدن پیتر شیلتون دوخته شده بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها