امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۳۷۰۶۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
محبی‌نژاد بیان کرد: نتیجه نخریدن خودرو صفر داخلی کاهش تیراژ تولید به صورت مقطعی و سرشکن است.

به گزارش پايگاه 598، آرش محبی نژاد دبیر انجمن همگن‌سازی قطعات خودرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نتیجه نخریدن خودرو صفر داخلی گفت: نتیجه نخریدن خودرو صفر داخلی کاهش تیراژ تولید به صورت مقطعی و سرشکن شدن هزینه‌های ثابت و سر بار تولید بر تعداد تولید کمتر خواهد بود که حاصلی جز افزایش ناگزیر قیمت و زیان توامان مردم و خودرو سازان ندارد.
وی در توضیح گرانی خودرو اظهار داشت: فراموش نکنیم که مهمترین عاملی که مانع افزایش قیمت خودرو در سال جاری شد افزایش تیراژ قابل ملاحظه خودرو در سال 93 بود. وی افزود: ارزانی و گرانی مفاهیم نسبی هستند که به توان خرید که بتوان اکثریت مردم جامعه بستگی دارند. صرفه نظر از اینکه چرا توان خرید مردم پایین آمده واضح است که عمده مشتریان خودروهای داخلی عموم مردم با در آمد متوسط و پایین هستند که از نتیجه فرآیند خود قطعاً متضرر می‌گردند. محبی نژاد ادامه داد: با تحلیل ساده پیش بینی می‌شود دود نخریدن خودرو صفر داخلی به چشم مردم و تولیدکننده داخلی و سودان به جیب خودرو سازان خارجی، وارد کنندگان دلالان می‌رود. دبیر انجمن همگن سازی قطعات خودرو اظهار داشت: با تضعیف صنعت خودرو داخلی و خلا بازار فضا برای واردات خودرو بیش از پیش باز شده و نتیجه رونق واردات و سود کلان دلالان و وارد کنندگان است. وی ادامه داد: البته خودروسازان خارجی نیز از این موهبت بی بهره نخواهند ماند و کارگران بیکار شده ایرانی فقط نظاره گر رونق اشتغال همتایان خارجی خود خواهند بود. محبی نژاد تصریح کرد: از طرف دیگر بازار تامین قطعات یدکی خودروهای وارداتی برای 15 تا 20 سال تقدیم قطعه سازان خارجی گردیده و موجب تعطیلی کارخانه جات قطعه سازی داخلی می‌شود.
دبیر انجمن همگن سازی قطعات خودرو در پایان گفت: این وضعیت حکایت نشستن بر شاخه و بریدن آن را در ذهن تداعی می‌کند که البته سقوط نتیجه کار است.

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها