أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۳۷۱۱۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
یک روزنامه اصلاح‌طلب اذعان کرد بالاترین نرخ تورم در طول چند دهه اخیر مربوط به دولت سازندگی است.
به گزارش پایگاه 598، روزنامه اعتماد با بررسی نرخ تورم در طول چند دهه اخیر نوشت: بالاترین نرخ تورم مربوط به سال ۱۳۷۴ با ۴۹/۴ درصد گزارش شده است.

سال ۱۳۷۴، پایان دومین سال از دولت دوم سازندگی به ریاست هاشمی رفسنجانی و تیم اقتصادی- سیاسی ائتلافی از جریان چپ و راست لیبرال است که با عنوان حزب کارگزاران به کشور معرفی شد و کسانی چون کرباسچی، مهاجرانی، مرعشی، جهانگیری، فائزه و محسن هاشمی، عطریانفر، الویری، محمدعلی نجفی، زنگنه، نوربخش، ترکان، جبارزاده، حسین هاشمی و... در آن حضور به هم رساندند.

رکورد بعدی مربوط به سال ۱۳۹۲ و آخرین سال از دولت دوم احمدی‌نژاد است که رقم آن ۳۴/۷ اعلام شده است؛‌ با این تفاوت که نرخ تورم ۴۹/۴ درصدی در سال ۱۳۷۴ بدون تحریم‌های شدید اقتصادی و صرفا به اعتبار تدابیر غلطی چون سیاست تعدیل اقتصادی و رهاسازی قیمت‌ها و گسترش اشرافیگری و تجمل‌پدید آمد.

هم‌اکنون برخی از اعضا و مشاوران و نظریه‌پردازان دولت سازندگی در دولت موسوم به اعتدال فعالند و بخشی از همان سیاست‌های رهاسازی اقتصادی را تجویز می‌کنند؛ هرچند که برخی دیگر از اعضای دولت با این رویکرد کاملا مخالفند.
منبع : کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
اولا قبل از انتخابات ریاست جمهوری همیشه یک تورم بالا رو تجربه میکنیم
دلیل اون هم کشاندن مردم به پای صندوق رای که جز سیاست کلی نظام است برای تغییر حزب حاکم در جامعه از این روش استفاده میکنند
نکته بعدی اینکه تورم دولت احمدی نژاد بالای هفتاد درصد بود دولت کم تر اعلام میکرد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها