کد خبر: ۳۳۷۱۱۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
سازمان ملل:
موسسه تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد) در گزارش سالانه خود با اشاره به اوضاع اسفناک حاکم بر غزه اعلام کرد اگر اوضاع کنونی در این باریکه همینطور ادامه یابد این منطقه پس از ۵ سال دیگر قابل سکونت نخواهد بود.
به گزارش پایگاه 598، در گزارش سالانه این موسسه بین‌المللی آمده است: «هشت سال محاصره و سه جنگ متوالی در غزه تأسیسات زیربنایی آن‌را کاملا منهدم کرده و بسیاری از شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی در این منطقه به پایین‌ترین حد خود رسیده است.»

به گزارش خبرگزاری قدس، آنکتاد همچنین هشدار داد که «بسیاری از ساکنان غزه با کمبود مواد غذایی، آب آشامیدنی، دارو، برق، مسکن و... روبه‌رو هستند و اگر وضع به همین منوال ادامه پیدا کند غزه تا پنج سال آینده غیرقابل سکونت خواهد بود.»

نوار غزه ۳۶۲ کیلومتر مساحت دارد که حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است. این باریکه پرتراکم‌ترین منطقه جهان به لحاظ جمعیتی است. بسیاری از ساکنان نوارغزه به دلیل حملات پی‌درپی رژیم صهیونیستی و حدود یک دهه محاصره آواره شده و از کمبود شدید ابتدایی‌ترین مایحتاج لازم رنج می‌برند.

به اعتقاد کارشناسان، اسرائیل با استفاده‌ از ابزار داعش و کمک رژیم‌های مرتجع عرب تلاش زیادی برای به فراموشی سپردن مسئله فلسطین در جهان اسلام کرده است که گویا متاسفانه در این امر موفقیت‌هایی نیز کسب کرده است.

این در حالی  است که رژیم صهیونیستی نه‌تنها فلسطینیان ساکن غزه بلکه فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری را نیز سرکوب می‌کند و آنان را از داشتن امکانات لازم و حق مالکیت بر سرزمین مادری‌شان محروم کرده است.

یورش هر روزه به منازل فلسطینیان، شهرک‌سازی‌ها و حمله به مسجد‌الاقصی در راستای همین اهداف صورت می‌گیرد. نکته مهم دیگر اینکه سازمان‌های بین‌المللی مثل سازمان ملل فقط به انتشار گزارش و بیانیه اکتفا می‌کنند و اقدام عملی صورت نمی‌دهند.

مقابله نظامی با فلسطینیان و درگیری با معترضان فلسطینی از جمله سیاست‌های ثابت و همیشگی رژیم صهیونیستی است.

واکنش مقام صهیونیستی به آزادی کودک ۱۲ ساله
چندی پیش یک خانواده فلسطینی پسر ۱۲ ساله خود را از چنگ یک سرباز اسرائیلی نجات دادند که انتشار تصاویر آن با واکنش‌های زیادی از سوی رسانه‌های فلسطینی و خارجی مواجه شد. وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی اما طی سخنانی به این حادثه واکنش نشان داده است. این مقام صهیونیستی گفت: باید آن کودک و خانواده‌اش را کشت! به گفته وی حتی مادر این خانواده که تلاش می‌کرد فرزندش را از دست نظامی صهیونیست نجات دهد هم باید هدف قرار می‌گرفت و کشته می‌شد!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها