يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۷۱۷۸
زمان انتشار: ۱۶:۳۷     ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
سردار کمالی:
جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه خون ایرانیان مقیم خارج از کشور رنگین‌تر از ایرانیان داخل کشور نیست، گفت: مطالبی که آقای قشقایی درباره خرید خدمت سربازی خارج‌نشینان گفته‌‌اند کذب محض است.

به گزارش پایگاه 598، سردار موسی کمالی جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس و در واکنش اظهارات قشقایی معاون وزیر خارجه کشور درباره خرید خدمت سربازی ایرانیان ساکن خارج از کشور گفت:‌ اخباری که از سوی آقای قشقایی و در رابطه با خرید خدمت ایرانیان خارج از کشور منتشر شده صحت ندارد و تکذیب می‌شود.

وی افزود: در رابطه با خرید خدمت سربازی در کشور تنها یک قانون ساری و جاری است آن هم قانونی است که براساس بودجه سال 94 تصویب و به اجرا درآمده است.

سردار کمالی گفت: براساس آن قانون تمام کسانی که بیش از 8 سال غیبت داشته باشند می‌توانستند برای خرید خدمت سربازی اقدام کنند و در مرحله دوم هم این افراد که جا مانده‌اند احتمالاً از آخر شهریورماه امسال مجدداً فرصت خواهند یافت.

جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با گلایه از برخی مسئولان گفت: بهتر است مسئولان در خصوص مسائل مربوط به خدمت سربازی اظهارنظر نکنند و مردم هم خوب است برای اطلاع از اخبار مربوط به این حوزه صرفاً به مطالبی که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی اعلام می‌شود، اعتماد کنند.

سردار کمالی همچنین در خصوص رفت و آمد ایرانیان ساکن خارج از کشور نیز گفت:‌ براساس قانون کسانی که بیش از 2 سال از اقامت آنها در خارج از کشور گذشته است می‌توانند دو بار آن هم حداکثر به مدت 3 ماه به ایران بازگردند که در این باره هم آقای قشقایی به اشتباه تعداد دفعات را سه مرتبه ذکر کرده است.

وی تصریح کرد: خون ایرانیان مقیم خارج از کشور از ایرانیان داخل کشور رنگین‌تر نبوده و تمام کسانی که می‌خواهند برای سربازی خود اقدامی انجام دهند تابع یک قانون خواهند بود.

جانشین اداره کل منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح یک بار دیگر تصریح کرد که احتمالاً طرح فروش خدمت سربازی برای غایبین در مرحله دوم از انتهای شهریور امسال کلید خواهد خورد.


 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها