أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۷۱۸۰
زمان انتشار: ۱۶:۴۰     ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
ضرغامی معتقد است که آشنایی شریعتی با علوم و معارف اسلامی، هر چند عمیق نبوده ولی توان آن را داشته که یافته‌های دینی‌اش را با زبان گیرا و جذاب و بسته‌بندی مناسب به جوانان عرضه کند.

به گزارش پایگاه 598، عزت الله ضرغامی در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: شهید آیت الله (شیخ) قاسم اسلامی در اوائل انقلاب و به دست گروهک فرقان به شهادت رسید. پای منبر او بزرگ شده‌ام. او با زبان روزه، زمانی که درب منزل را پس از صدای زنگ باز کرد، با شلیک گلوله‌ای به پیشانی‌اش دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم دکتر علی شریعتی نیز پس از عمری تلاش و مجاهدت و روشنگری در سال ٥٦ در انگلستان از دنیا رفت و در دمشق به خاک سپرده شد.

وجه اشتراک‌ این دو بزرگوار، تجربه‌ی حضور در زندان رژیم ستم شاهی است.

شیخ قاسم اسلامی، به شدت با افکار شریعتى مخالف بود و تمام وقت خود را صرف پاسخگویی و نقد تفکرات او کرد. در کنار نقد مکتوب، سخنرانی‌های تند و آتشینى علیه او ایراد می‌کرد. شریعتی نیز دردمند بود و ‌تخصص‌اش جامعه شناسی. آشنایی او با علوم و معارف اسلامی، هر چند عمیق نبود ولی توان آن را داشت که یافته‌های دینی خود را با زبان گیرا و جذاب و بسته‌بندی مناسب به جوانان عرضه کند.

شهید مطهری برخورد دوستانه، ملایم و متفاوتی با شریعتى داشت. حسینیه ارشاد به نوعی حلقه‌ی وصل آنان بود. اما می‌دانم که در اواخر عمر؛ زاویه زیادی با او پیدا کرد.

امروز باید با روشن‌بینی، آثار و افکار اندیشمندان تاریخ انقلاب مورد بررسی، استفاده و نقد صحیح و عالمانه قرار گیرد.

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
باباشجاع
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۷ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
خدا رحمت کند شیخ قاسم اسلامی ودیگرعلما راستینی که در دفاع ازعقاید حقه شیعه درمقابل شبهات وافکار منحرفان به شهادت رسیدند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها