يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۷۲۰۳
زمان انتشار: ۱۶:۱۳     ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
مصاحبه‌های رئیس مجلس شورای اسلامی در نیویورک
رئیس مجلس شورای اسلامی در نیویورک گفته که آمریکایی‌ها با حمایت از کودتای 28 مرداد و دفاع از صدام در دوران دفاع مقدس، نگرانی‌هایی را برای مردم ایران به وجود آورده‌اند ولی «من نمی‌گویم که باید در گذشته ماند.»

به گزارش 598 به نقل از رادیو ان‌پی‌آر، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران که برای شرکت در چهارمین اجلاس روسای پارلمان‌های دنیا در نیویورک به سر می‌برد، مصاحبه‌ای با رادیو ملی آمریکا داشته است.

خبرنگار ان‌پی‌آر به بازداشت «جیسون رضائیان» خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست در ایران اشاره کرده و از لاریجانی پرسیده که آیا «راه حلی سیاسی» برای پرونده وی وجود دارد.

لاریجانی پاسخ می‌گوید:‌«البته که راه‌های عملی وجود دارد. مثلا تعدادی ایرانی در زندان‌های اینجا محبوس‌اند.»

رئیس مجلس ایران ادامه می‌دهد: «قطعاً برای مسائلی از این دست، می‌توان به راهکارهایی رسید. فکر می‌کنم که سیاسون شما (آمریکایی‌ها) آن راه‌ها را می‌دانند.»

خبرنگار ان‌پی‌آر سعی می‌کند این «راهکارها» را شفاف‌تر مورد بررسی قرار دهد و می‌پرسد که آیا احتمال دارد اتفاقی مشابه با تبادل زندانیان میان آمریکا و کوبا در دسامبر سال گذشته، برای زندانیان ایران و آمریکا هم اتفاق بیافتد.

لاریجانی پاسخ می‌دهد: «آن هم یک راه است.»

رادیو ان‌پی‌آر در خصوص توافق هسته‌ای و فرجام برجام هم با لاریجانی سخن گفته که این بخش‌ها را خبرگزاری رسمی پارمان ایران یعنی «خانه ملت» منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، لاریجانی در پاسخ به این سؤال که اگر تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال شود شما چه کار خواهید کرد؟ گفته: «بر اساس سند توافق هسته ای هیچ کشوری نمی‌تواند ایران را تحریم کند و این سند فضا را به سمت تعامل بیشتر دعوت می‌کند.»

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزوده: «ممکن است اختلاف نظرهایی در مسائل منطقه داشته باشیم اما این باید از راه خودش حل شود و امریکاییها نباید بهانه گیری کنند و کل سند توافق را زیر سؤال ببرند.»

تعهدپذیری آمریکایی‌ها رد قبال آنچه در وین امضا کردند، محور سال بعدی بوده که لاریجانی ضمن هشدار جدی به تخریب‌کنندگان توافق گفته: « اگر آمریکا به تعهداتش عمل نکند ما هم تصمیم خود را در این مورد خواهیم گرفت؛ با کسانی که بخواهند سند توافق هسته‌ای را تخریب کنند می‌دانیم چگونه برخورد کنیم.»

لاریجانی از جایگاه رئیس پارلمانی که بنا دارد برجام را بررسی کند هم سخن گفته؛ رئیس مجلس شورا ابتدا به ایرادات وارد به برجام پرداخته و گفته: «برخی ایرادات مهمی به سند توافق دارند که مهمترین آنها محدود کردن فعالیت هسته ای ایران زمان طولانی رفع تحریم ها و نظارت های ویژه است.»

رئیس مجلس با بیان اینکه اکنون نمی‌توان نظر قاطع درباره رأی مجلس داد گفته: من روی هم رفته موافق سند هسته‌ای هستم و معتقدم از این سند می توان برای گام‌های بعدی استفاده کرد.»

رئیس مجلس به تاریخچه دخالت‌های امریکایی‌ها در امور داخلی ایران از جمله کودتای 28 مرداد و حمایت از صدام در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: «مردم ایران نگرانی‌هایی دارند اما من نمی‌گویم که باید در گذشته ماند ولی در عین حال نباید به دنبال راه حل‌های رمانتیک باشیم و اگر آمریکاییها رفتارشان را اصلاح کنند می‌شود در ایران صحبت کرد.»

لاریجانی افزود: «اکنون که ما سند توافق هسته ای را امضا کردیم و قرار بود تعاملات را آغاز کنیم وزیر دفاع امریکا به طور مستمر از جنگ سخن می‌گوید و آیا در چنین فضایی ارتباط پارلمانی معنا دارد؟»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۴
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
۱۴
۲
جناب لاریجانی آمریکایی ها نگرانی به وجود آوردند؟ واقعا نگرانی بود یا ظلم به بشریت و ملت ایران بود؟ شما در گذشته نمان ولی ما ملت ایران هیچ وقت گذشته خود را فراموش نمیکنیم
پاسخ
hassan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۳ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
جانا سخن از زبان ما می گویی
محمد بجنوردی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
۸
۱
آقای لاریجانی شما موافق نباشی کی موافق باشه
خدایا خودت از شر دشمنان حفظمون کن به دوستان امیدی نیست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
۸
۱
باتوجه به نظرات صريح رهبر عزيز در روز پنج شنبه در جلسه با خبرگان ، اگر اين آقا اينگونه نظر موافق داشته باشد كه سعي مي كند نظر بقيه نمايندگان را به ميل خودش بكند ... خدا به دادمان برسد از اين مجلس چند صدايي و اين رئيس مجلس فرصت طلب
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
۶
۱
آره دیگه بازی سیاسی و ماندن در قدرت و انتخابات آینده و ووووو ....به به به به...چه میکنه این صندلی ریاست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
۷
۰
آخه آدم پُر رو؛ تو یه عمری سرسفره اصولگرایان نشستی؛ نون و نمک اصولگرایان را خوردی به اینجا رسیدی... چرا پرت و پلا میگی؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
۳
۰
لاریجانی هم ادای اصلاح طلبها رو در میاره هم اصولگراها رو بهتره بگیم او مخلوطی از هر دو جناح "اصلاح گرا "ست
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۱۸:۳۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
۴
۰
آقای لاریجانی شما که همش دمت از رهبری می زنی مگر آقا نفرمودند فقط در زمینه هسته ای با آمریکا مذاکره می کنیم ولا غیر ؟! چرا مسائل دیگر را مطرح میکنی!
شما که رئیس مجلس هستی موافق این جمع بندی مذاکرات هسته ای هستی از دیگران چه توقعی ؟ البته همیشه عوام بهتر از خواص در لحظه های حساس عمل نمودند و با بصیرت هستند
پاسخ
سعید
GERMANY
۰۳:۵۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
۳
۰
کلاغ پرنده ائی خوش پرواز است چرا که هرطرف باد بِوَزَد پرواز میکند ....
پاسخ
کمترین کمترینها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴
۳
۰
هر کس با این برجام موافقت کند خاین به کشور وامام و شهدا وخدا و رسول اوست ننگ باد بر دولت تدبیر و امید ننگ بر منافقین مقابل ولی زمان زانوی ارادت میزنند و در عمل وپشت پرده بر علیه ولایت اقدام مشترک میکنند شکسته باد پیوند نا میمونشان با کج اندیشان نابود باد فتنه گران وفتنه جویان جدید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
۲
۰
شما موافق نباشی کی میخواد موافق باشه!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
۱
۰
وقتی محدودیت های را که در برجام علیه برنامه هسته ای کشورمان را می شنوم سخت غم زده می شوم با خود می پرسم چرا باید ما این محدودیت ها را بپذیریم ؟ چرا وبه چه حقی و تابع کدام قانون بین المللی باید چند کشور قدرتمند برای یک ملت 77 میلیونی تصمیم گیری ظالمانه کنند و عده ای هم در داخل با بوق و کرنا ان را فتح الفتوح بدانند .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۸ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
۰
۴
انسان های معتدل و عاقل مشکلی با برجام ندارند ... تندورها با برجام مشکل دارند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
۰
۳
درود بر اصولگرایان معتدلی همچون تو
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها