يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۷۲۰۶
زمان انتشار: ۱۶:۲۲     ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
قطر اعلام کرد اولین فیلم از مجموعه ۷ قسمتی که درباره زندگی حضرت محمد(ص) و دیگر پیامبران ابراهیمی در این کشور ساخته می‌شود، سال ۲۰۱۸ روی پرده می‌رود.
به گزارش 598 به نقل از دوحه نیوز، این پروه که از پنج سال پیش در دست تولید است از سوی گروه رسانه‌ای النور ساخته می‌شود و همین موسسه در جشنواره فیلم مونترال که با فیلم «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی افتتاح شد، این خبر را اعلام کرد.

این گروه افزود که بخشی از فیلمبرداری‌های این مجموعه در قطر انجام شده است. این شرکت رسانه‌ای ساخت این مجموعه را بر طبق استانداردهای هالیوود توصیف کرد و افزوده است از حضور چهره‌های متخصصی چون بری آزبورن که تولیدکننده «ارباب حلقه‌های» و سه گانه «ماتریکس» بوده برای این کار بهره گرفته است.

ابتدا اعلام شده بود این مجموعه شامل سه فیلم است که با بودجه ۱۵۰ میلیون دلار ساخته می‌شود و اواخر ۲۰۱۲ این گروه رسانه‌ای اعلام کرد این پروژه بزرگ‌تر خواهد شد و شامل هفت فیلم است که با بودجه یک میلیارد دلاری جلوی دوربین می‌رود.

دکتر اظهر اقبال مدیر بین‌المللی هولدینگ النور با صدور بیانه‌ای اعلام کرد: بیش از ۲۰۰ متخصص از سراسر جهان پیشنهادها و همکاری خود را برای ساخت این مجموعه که ترکیبی از داستان و غیرداستانی خواهد بود، عرضه کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، مجید مجیدی در جشنواره فیلم مونترال از گروه قطری دعوت کرد تا با یکدیگر برای تولیدات بعدی همکاری کنند. بنا بر گزارش گاردین مجیدی گفت: فیلم‌های بیشتری درباره زندگی حضرت محمد (ص) ساخته می‌شوند و ما امیدواریم تیم قطری تفسیری درست از اسلام ارایه کند و از آنها دعوت می‌کنیم تا بیایند و از امکانات ما در کشورمان استفاده کنند.

اقبال هم گفته نظر خوشی نسبت به این همکاری دارد و می‌داند مجموعه قطری بسیار وسیع است. وی گفت: ما اینجا نیامده‌ایم که موعظه کنیم، ما آماده‌ایم تا در این عرصه به عنوان صنعت سرگرمی کار کنیم.

این گروه در بیانیه خود اعلام کرده که سناریوهای باارزشی دارند که در حال تکمیل شدن هستند.

احمد الهاشمی رییس هولدینگ النور هم گفته است این فیلم‌ها از نظر گرافیکی و جلوه‌های بصری همه را به حیرت می‌اندازند و از بهترین ابزار برای این کار استفاده می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها