يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۷۲۲۰
زمان انتشار: ۰۰:۳۲     ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
خرید نفت هند از ایران با کاهش 27 درصدی به کمترین رقم در پنج ماه گذشته رسید.
به گزارش 598، رویترز روز جمعه این خبر را بر اساس داده‌های کشتی‌‌رانی و گزارشی از دفتر تحقیقات و پیش‌بینی‌های موسسه تامپسون رویترز اعلام کرد. 

رویترز بر اساس داده‌های کشتی‌رانی گزارش داده هند در ماه آگوست روزانه 198 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده، که 7.7 درصد کمتر از ماه جولای است. به رغم این، انتظار می‌رود هند همزمان با تخفیف تحریم‌ها علیه ایران مقادیر خرید نفت از ایران را افزایش دهد.

ایران قبل از اجرای تحریم‌های کشورهای غربی، بزرگترین تأمین‌کننده نفت هند محسوب می‌شد. هند، چهارمین مصرف‌کننده بزرگ نفت در دنیا و دومین مشتری نفتی ایران پس از کشور چین است.

شرکت‌های پالایش نفتی «ایسر اویل» و «مانگالور»، قرار است از اوایل ماه سپتامبر برخی از واحدهای خود را به مدت یک ماه تعطیل کنند که همین موضوع احتمالاً به کاهش خرید نفتی هند از ایران در ماه گذشته منجر شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها