أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۷۲۳۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۵     ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
هفته دولت تمام شد، اما باز هم خبری از افتتاح پروژه‌های طرح مسکن مهر با حضور وزیر راه و شهرسازی نشد. البته پروژهایی نظیر اتاق شیردهی مادران، نوسازی سرویس‌های بهداشتی و ساماندهی چرخ‌دستی‌های فرودگاه مهرآباد با حضور آخوندی افتتاح شدند.
به گزارش پایگاه 598، در حدود ۲ سالی که از دوران وزارت عباس آخوندی می‌گذرد، وی در همایش‌ها، سمینارها، برنامه‌های مختلف مرتبط و غیرمرتبط با حوزه کاری حضور داشته است، اما در ۲۴ ماه اخیر دومین وزیر راه و شهرسازی ایران به تعداد انگشتان یک دست از پروژه‌های مسکن مهر بازدید نکرده است.

در این‌که آخوندی هیچ اعتقادی به این طرح ندارد شکی نیست؛ چه آن‌که وی خیلی پیش‌تر از آن‌که به‌عنوان دومین وزیر راه و شهرسازی ایران رای اعتماد را از نمایندگان مجلس بگیرد، انتقادات شدیدی به طرح مسکن مهر داشت. وی بهمن‌ماه سال ۹۱ در گفت‌وگوی تفصیلی با تسینم گفته بود: «معتقدم که پروژه‌های طرح مسکن مهر در آینده تبدیل به کانون بحران‌های اجتماعی ایران خواهند شد. این چیزی نیست که همین‌جوری پیش‌بینی کنیم.... محله‌های فقیرنشین تنها رهاورد طرح مهر است.»

وی در روزهایی که به‌عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی وزرات مطرح بود اندکی لحن خود را تغییر داد؛ «پروژه‌های این طرح با دو مسئله بسیار بزرگ مواجه هستند؛ یکی تأسیسات و زیرساخت‌های آن و دیگری نحوه خدمات‌رسانی شهری. برای این مسائل باید اندیشه‌کرد. ایده‌هایی دارم در این خصوص که چگونه می‌توانیم خدمات شهری مسکن مهر را که در مجموعه خدمات شهری قرار دارند به شهرداری‌ها واگذار کنیم. به‌عبارت دیگر دولت تمام اعتباراتی را که می‌خواهد برای تأسیسات زیربنایی و خدمات شهری هزینه کند در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد.»

تا اسفند ماه سال گذشته آخوندی سفرهای متعددی به استان‌های مختلف داشت، نکته جالب در این سفرها عدم بازدید از پروژه‌های مسکن مهر بوده است. البته باید انصاف را در نظر داشت چراکه در معدود اتفاقات غیرمنتظره وزیر راه و شهرسازی در یکی از همین سفرها از پشت پنجره اتوبوس نیم‌نگاهی به یکی از سایت‌های مسکن مهر داشت. اگر این یک مورد را فاکتور بگیریم پرونده وزیر راه و شهرسازی در خصوص بازدید یا افتتاح واحدهای مسکن مهر با حضور وی پر از خالی است.

از مردادماه سال گذشته تا اسفند ۹۳بارها و بارها از سوی روابط عمومی وزارتخانه اعلام شد که فلان پروژه مسکن مهر توسط آخوندی افتتاح خواهد شد، اما در نهایت پروژه‌ها یا توسط قائم مقام وزیر یا مقامات استانی افتتاح می‌شد. بارزترین نمونه این اطلاع‌رسانی‌ها مربوط به خبر افتتاح همزمان ۱۰ هزار مسکن مهر شهرهای بالا و پایین ۲۵ هزار نفر جمعیت قزوین با حضور وزیر راه و شهرسازی در "شهرک محمدی مهرگان" این استان بود.

اما در نهایت این قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بود که روبان افتتاح این واحدها را قیچی کرد، وزیر راه هم در همان زمان در حال بازدید از بوستان بهشت قزوین بود.

از ابتدای امسال تاکنون نیز پروژه‌های متعدد مسکن مهر افتتاح شد، آنهم بدون حضور آخوندی. در هفته دولت امسال این امیدواری وجود داشت تا طلسم عدم حضور وزیر برای افتتاح واحدهای مسکن مهر شکسته شود، اما هفته دولت به پایان رسید و باز هم خبری از قیچی کردن روبان افتتاح توسط آخوندی نشد.

البته لازم به ذکر است که پروژه‌های متعدد بخش حمل‌ونقل از جمله اتاق شیردهی مادران، نوسازی سرویس‌های بهداشتی و ساماندهی چرخ‌دستی‌های فرودگاه مهرآباد با حضور وزیر راه در هفته دولت (سومین روز) به بهره‌برداری رسید.

بزرگترین طرح مسکن سازی کشور بیست و چهار ماهی است که آرزوی دیدن مسئول اصلی خودش را دارد، اما این‌گونه به نظر می‌رسد "مسکن مهر" به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کنونی مسئولان ارشد کشور به اندازه طرح ساماندهی چرخ‌دستی یا نوسازی سرویس‌های بهداشتی یک فرودگاه برای آقای وزیر اهمیت ندارد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها