أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۷۲۵۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۶     ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
وطن امروز در گزارشی درباره خرید و فروش این روزهای لباس‌هایی تحت عنوان "فاق‌کوتاه" اندامی! نوشت: لباس‌های اندامی از ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و حتی بالاتر در بوتیک‌ها و فروشگاه‌های سطح شهر خرید و فروش می‌شود
به گزارش پایگاه 598، شرایطی که همه مدیران در بخش‌های گوناگون این روزها سرگرم اجرای طرح‌های مقابله با بدپوششی و بدحجابی در جامعه هستند، خرید و فروش لباس‌هایی تحت عنوان «لباس اندامی» در جامعه و در بین جوانان رایج شده است و در این بین شلوار‌هایی که به شلوارهای «فاق‌کوتاه» شهرت دارند، بیشتر در بازار خودنمایی می‌کند. این درحالی است که چندی پیش مدیران از تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی در حوزه پوشاک خبر داده بودند!

این روزها اگر برای چند دقیقه مقابل بوتیک‌ها و فروشگاه‌های بزرگ لباس در سطح شهر توقف داشته باشید، با تبلیغاتی مواجه می‌شوید که پیش از این کمتر خودنمایی می‌کرد؛ تبلیغ لباس‌هایی تحت عنوان «لباس‌های اندامی»! این نوع البسه که به لباس‌های اندامی شهرت پیدا کرده است در بوتیک‌های سطح شهر به فروش می‌رسد و متاسفانه مدتی است استفاده از شلوار‌های فاق‌کوتاه بین برخی جوانان رواج یافته است. شلوار‌هایی که به دلیل نوع دوخت بدن‌نما است!

در نقش خریدار لباس اندامی!

برای اطلاع از چگونگی خرید و فروش این نوع البسه به یکی از بوتیک‌های اصلی فروش این نوع لباس‌ها در شمال پایتخت مراجعه کردیم. در ابتدا با درخواست خبرنگار ما، فروشنده لباس‌های گوناگونی را در برابر او قرار داد؛ لباس‌هایی که همگی فاقد آرم مشخص، برچسب قیمت و بسته‌بندی مخصوص است! قیمت این نوع البسه که در 2 نوع مردانه و زنانه تولید می‌شود، از قیمت لباس‌های معمولی پایین‌تر است و بیشتر به صورت فله‌ای و درهم خرید و فروش می‌شود. فروشنده لباس‌های اندامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی تهیه این نوع از لباس‌ها می‌گوید: لباس‌های اندامی این روزها بیشتر مشتری دارد و جوان‌ها بویژه پسرها از این نوع لباس‌ها استقبال بیشتری می‌کنند. به گفته این فروشنده لباس، مغازه‌داران این لباس‌ها را از رابط‌های خود در بازار تهیه می‌کنند. در حال حاضر لباس‌های اندامی از 50 تا 200 هزار تومان و حتی بالاتر در بوتیک‌ها و فروشگاه‌های سطح شهر خرید و فروش می‌شود.

فروشندگان لباس‌های اندامی در پوشش فضای مجازی!

جالب اینجاست که لباس‌های اندامی در فضای مجازی هم خرید و فروش می‌شود، فقط کافی است واژه «لباس اندامی» را در اینترنت جست‌وجو کنید تا با انبوهی از سایت‌ها و وبلاگ‌ها مواجه ‌شوید که نه‌تنها این نوع لباس‌ها را تبلیغ می‌کنند، بلکه برای فروش آن شماره حساب‌های بانکی و شماره‌های تلفن همراه را هم از طریق سایت در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

تصاویر سوپراستارهای خارجی روی لباس‌های بدن‌نما

اما لباس‌های بدن‌نمایی که از طریق فضای مجازی به فروش می‌رسد، یک تفاوت اصلی با لباس‌های بازاری دارد و آن هم تصاویر سوپراستارهای خارجی بویژه بازیگران زن فیلم‌های هالیوودی است که روی این لباس‌ها نقش بسته است. این نوع البسه این روزها به‌راحتی و بدون هیچ ضابطه‌ای در بازار لباس و فضای مجازی خرید و فروش می‌شود.

تولید در کارگاه‌های زیرزمینی

اما محمد بهرامی، عضو هیات علمی دانشگاه و کارشناس اجتماعی با بیان اینکه بسیاری از البسه اندامی در کارگاه‌های زیرزمینی تولید می‌شود به «وطن امروز» می‌گوید: تولیدکنندگان این لباس‌ها شکل و نوع دوخت را از 2 طریق دریافت می‌کنند؛ یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای و شوی لباس در این شبکه‌ها و دیگری بروشورهای تبلیغاتی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود. بهرامی می‌افزاید: در حال حاضر دستگاه انتظامی برای برخورد با فروشندگان لباس‌های اندامی با یک مشکل اصلی مواجه است؛ از آنجا که فروشندگان و سرشاخه‌های تولید و توزیع این لباس‌ها فروش اینترنتی و آنلاین را انتخاب کرده‌اند، شناسایی و مقابله با آنها سخت‌تر از گذشته شده است. این کارشناس اجتماعی ادامه می‌دهد: چنانچه نیروی انتظامی یا هر دستگاه انتظامی دیگری بخواهد با این روند برخورد کند، سودجویان راه دیگری را برای توزیع محصولات خود انتخاب می‌کنند و تنها راه ممکن برای مقابله و مهار استفاده لجام‌گسیخته این نوع لباس‌ها بین جوانان، آگاه‌سازی افکار عمومی بویژه خانواده‌هاست.

شگردهای سودجویان برای ترویج بی‌بندوباری

بهرامی در ادامه اظهارات خود به یکی از شگرد سودجویان برای ترویج بی‌بندوباری با توزیع لباس‌های اندامی اشاره می‌کند. به گفته وی، افرادی که قصد توزیع لباس‌های اندامی را داشته باشند به هر شگرد و روشی متوسل می‌شوند تا به اهداف خود برسند. برای مثال استفاده ابزاری از چهره‌ها، بازیگران و فوتبالیست‌های خارجی برای تبلیغ این نوع لباس یکی از این شگردهاست که این روزها شاهد آن هستیم. به باور بهرامی، متاسفانه در برخی بخش‌های جامعه استفاده از لباس‌های اندامی ارزش شده است!
فرصت حضور به جوانان ندادیم!

اما علی معتمدی، روانشناس و مشاور خانواده درباره علل و عوامل گرایش جوانان به استفاده از این نوع لباس‌ها به «وطن امروز» می‌گوید: پسرهای جوان با پوشیدن این لباس‌ها می‌خواهند در مقابل جنس مخالف ابراز وجود کنند و در محافل و مجالس در برابر دخترها خودی نشان دهند که متاسفانه این باور غلط و استفاده روزافزون از لباس‌های اندامی بین جوانان به یک ارزش تبدیل شده است. معتمدی می‌افزاید: در چند سال گذشته آنطورکه باید به جوانان فرصت حضور در صحنه‌های اجتماعی داده نشده و این قشر از جامعه این روزها برای اثبات خود و در حقیقت خودی نشان دادن بین همسالان به هر روشی متوسل می‌شوند که استفاده از لباس‌های بدن‌نما و اندامی هم از جمله این موارد است.  بنابراظهارات این روانشناس، یکی دیگر از عوامل مهم در گرایش جوانان به استفاده از این نوع البسه نامناسب، ایجاد برخی محدودیت‌ها در خانواده‌هاست. در حال حاضر برخی خانواده‌ها به بهانه پوشش مناسب برای جوانان محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کنند که این محدودیت‌های بی‌مورد نه‌تنها جوان را به سمت پوشش مناسب مشتاق نمی‌کند، بلکه روز به روز در اثر ورود مد‌های جدید به بازار برای خودنمایی بین همسالان به پوشش‌های نامناسب هم گرایش پیدا می‌کنند.  وی در پایان تاکید کرد چنانچه جوانان بویژه پسرها درعرصه‌های مختلف امکان اظهارنظر و مشارکت داشته باشند و در حقیقت میدان برای‌شان مهیا باشد، کمتر به سمت اینگونه از البسه گرایش پیدا می‌کنند.

منبع:وطن امروز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها